Ozborn'dan Merhaba...

Ortaya karışık, akla, yüreğe ne düşerse buraçta...

Etiketler

23 Ağustos 2015 Pazar

Koşa koşa Kos!

Elbet koşa koşa değil... Tekne ile... Yok tekne dince havalısından, özelinden gibi oldu... Bildiğin ferry! Feribot!

Bodrum'dan Kos'a Turgutreis ve Bodrum merkez limanlarından gidiyorsunuz... Daha önce 3 defa günübirlik Kos seferlerimin 2si Turgutreis'ten diğeri Bodrum'dan olmuştu... Turgutreis'ten daha yakın... Ama Bodrum limanından gidince daha bi liman liman, daha bi afilli... Güzelim ahşap teknelere bakıp bir gün çıkmayı hayal ettiğiniz 'Mavi Yolculuk' düşlerine dalarak...

Yaaaa hep söz veriyosun ama gitmiyoruz!!! Ne zaman bu güzelliklerle mavi yolculuk yapıcaaaz yeaaaaaa?!?! Diye sabah sabah cırlayarak 20 küsür senelik arkadaşımın sabah şekeri oluyorum!

Aaaa keyifli de olsam mutlu da olsam yalandan-şakacıktan olay çıkarıp hayatımıza renk katmayı-heyecanlandırmayı çok severim! Ozy Ozborn laf etmeeezzse olmaz! :))

Önce bi Kos'a gidelim... İnş mşl onu da yaparız diyor... Diyor ama 'laayn olm bununla bi başıma seyahate çıkmak pek akıl karı değilmi' bakışlarıyla! Yerim o korkmuş bakışlarııı! 1. raund hayata heyecan katma galibiyeti sevimliliğimle yolculuğumuz başlıyooor! :) 

Adaların hepsinde genellikle aynı sorun var; Merkezde gezecek görecek pek bi yer olmaması... İlla araba kiralayıp bir veya 2 gece konaklamalı bir program şart! 

Kos sevgili doktorlarımızın Hipokrat babalarının doğduğu yer olarak kabul görülen ve şans eseri merkezdeki antik kent kalıntılarıyla günü birlikte keyif veren bir ada... 

Limandan çıkar çıkmaz sizi bir Kauçuk ağacı karşılıyor ve rivayete göre Hipokrat amca o ağacın altında öğrencilerine ders veriyomuş! Son çalışmalarda ağacın Hipo amca kadar yaşlı olmadığı çıkmış ortaya ama ossuuun! Rivayetler her zaman bilimi yener!!! :)  Dakka bir gol bir ilk turist habiti ağacı fotolamak! Ben bu sefer fotolamayıp Hipokrat amcanın ruhuna seslenerek ağacın koca gövdesine dokunup şifa diliyorum... Hastalanmaktan koru beni Hipo'nun ağacııı!

Plan iç bölgeleri keşfetmek... Araba kiralayıp, valizleri bagaja attığımız gibi el-kol özgür dolanmak! 

Her ada aşağı-yukarı benzerlikler gösterir... Limandan çıkarsın gemicisi-uçakçısı-araba kiralayıcısı bi köşede seni bekler... Ama Kos'da öyle değil... Valizini çeke çeke turist kalabalığına ayrı bir renk ve nedense korku da veren Suriyelilerin arasına karışıp kentin içlerine girmen gerekiyor ! 

Bu arada Kos merkez de bisikletlere dikkat etmeniz gerekiyor... Kaldırımlar üzerinde onların yolları! Elimde valiz varken, kaldırım yayalarındır dayılanması yapmayı deniyorum aaaa o nee kendilerini Amsterdam'da sanıyolar! Kimsenin yol verdiği yok! Hep hayata ben mi heyecan katmak için muzurluk yapacağım! Bu sefer Kos'un bisikletlileri heyecan yaşatıyor!

Limanın karşısındaki cafelerin arkasındaki sokaklar biletçi-arabacı dolu... Merkezde park sorunu olduğundan arabanızı getirdiklerinde koştura koştura caddeye çıkmanız, zaten yoğun olan trafiği daha fazla yoğunlaştırmadan arabanıza atlamanız gerekiyor...

Aaay bu Kos çok zahmetli bi ada yeaaa!!!
Bugüne kadar adalarda çok araba kiraladım ama Kos'da ki deneyim ilk oldu! Koskoca 40'lık iki yetişkin araba nasıl kullanılır birifingi aldık! Motorculara dikkat etmemiz konusunda o kadar uyarıldık ki neredeyse korkup boşver abi yeaaa merkezde Bodrum'a baka baka takılalım diyecektim! 

Hiç bir adada adam gibi harita yoktur... Basit harita ile maceraya başlarsınız... Her şeyin  teknolojikleştiği şu günlerde google amcaya sormadan yol bulmak, yanlış sapağa girip macera yaşamak en sevdiğim şeyde yanımdaki Alman şirketinde çalışa çalışa programlı ötesi programlı olmuş kanki de de durum öylemi acep? Amaaan dilse diil... Tatile geldik! relaxlayacak! Türklüğün özüne dönecek! Ne öyle Alman Alman haller! 

Bu adam beni akşam olmadan Kos'un ıssız kumsallarına gömecek yeminlen! :p

Kos Türklerin yaşadığı bir ada... Ve nerden duyup uydurduysam da Zia köyünde yaşıyolar! Walla! :)))

Kankiyi direksiyona atıp sevimli basit haritayı elime alıp ilk durak Zia dedim... Dedim ama, milletin düzden gittiği yere biz tersten çıktık! Şirket yöneticisi adamın diline harita okumayı bilmeeez mimar olarak düştüm ya o kötü oldu! :))) 

Tersten mersten, çok güzel çamlık, kimselerin olmadığı dağ yollarından Bodrum'la flörtleşe flörtleşe Zia'ya geldiğimiz de manzara nefesimizi kesti dee, kanki de Türk köyü olmadığını öğrenince beni kesti! 

Aaaa ne şiddet yanlısı kanki bu yaaa!!! :p
Telefon çekse SOS vericem! :p

Türk köyünün aşağılarda olduğunu öğrenince nefis manzarayı içimize çekip bu sefer doğru yoldan Platani'ye doğru yola koyulduk...

Yol üstünde Asklepieion kalıntılarına da göz ucuyla baktık... Adam işletmeci, acıkmış, kadın saatlerdir yanlış yollarda onu gezdiriyo ve yüzünde mutlu bi gümsemeyle pek arkadaşına yaşattığı sıkıntılarda umrunda değilmiş gibi...  Taşı napiiim diyo doğal olarak! Taş ol emiiii?! :p 

Eski Hollanda Büyük elçimizin önerdiği Arab'ın Yerine dalıyoruz Platani'ye gelir gelmez...

Köşede, bahçe içinde yeşilliği bol serin ve keyifli bir yer... Aksanlı ve aksansız Türkçelerimiz kavuşuyor, sıcaktan su kaynatmış beyinler için önden bir Mythos söylüyor ardından Yunan usulü musakka söylüyoruz... Hani deniz ürünleri yiyecektik diyor...  yicez ama burası yeri değil... Ben seni götürücem... Nereye götüreceksem... Adanın içini çook biliyomuş bir edayla... anaaam bu benden kalamar yapacak walla! 

Karınlar doğuyor, Mythos kana karışıyor ve relaxlama başlıyor...
Haydi yola...
Kefalo's körfezine gitmece... Yol üstündeki plajlarda durmaca, körfez civarında kalacak yer bulmaca...

Ben genellikle adalara gittiğimde otel ayarlamıyorum... altında araban varsa beğendiğin yerde durup konaklamak daha cazip geliyo daaaa, şincik otel bulamazsak, Kıprıs'da öğrenciyken ilk arabam Fiyat Pandaydı aaaa ben onu özledim ondan kiralayalım diye kiralattırdığım tayni arabada yatmak zorunda kalırsak işte o zaman Kefalos körfezinden Bodrum'a kadar yüzmem gerekir ki oy oy! Ciğerlerim yetmez, açık denizde kaybolurum, köpek balıkları yer beni!!! 

Plajlara dik toprak yollardan ulaşıyorsunuz... Nasıl güzel... sade, basit... Tabi yanımda Bodrum sevdalısı bir Bodrumlu olunca her durduğumuz plajda Bodrum'a övgüler... Eeeef! Taaaam vatan güzel, Bodrum'da güzel deeee olm şuraya bak yaaaa... Bırak memleketi! 

Plaj yolları için bir jeep daha mantıklı olur... Ama elde Panda var... Önümüzde mororlar, atvler... Kiralama şirketinin neden çok uyardığı plaj yollarında ortaya çıkıyor... Genci yaşlısı kafası iyi... Atv denen şey ayıkken bile tehlikeliyken bu kafası güzellerin altında daha bi tehlikeli! Bütün seyahat boyunca aman önümüzde olmasınlar, aman arkamızda olmasınlar dedik durduk! 

Bir sürü biçe uğraya uğraya, kıymetli bedenlerimizi suyuna deydirecek biçi Kamari'de bulduk... Hem oteli hem biçi! Küçük bir sahil yerleşkesi... Boydan boya plaj... restoranlar, 2 katlı binalar... Sakinlik, huzur, güneş, ağustos böcekleri ve çılgınca baştan çıkarıcı mavilikte egeeee! 

Burda sadece kalmayalım, ev alıp yaşayalıııım!
Sen benden daha zenginsin, şimdi bi arsa bakalım ben çizim, inşa edelim sonra bekçin mekçin olim...
Yok ikna edemedim! Cimriii !!! :p

akşam üstüne doğru sonunda bedenlerimizi sere serpe kumuna-denizine attığımız Kamari'nin Agios Stefanos plajı öyle huzur ve üstsüz doluydu ki!!! Anaaaam bütün kadınlar açmış! Olm saat 10 yönü, saat 3... Adama cicik beğendiremedik! Eeee beni de en huysuzu bulmasa şaşarım... :))) 

Denizin mavisi, suyun sıcaklığı, balıklar, sakinlik, bir türlü beğendiremediğimiz üstsüz bacılar, Mythos'un buuuuz gibi serinliği... Ben bir nevi huzur ve mutluluk cennetindeyim! Sakız'ın bu kadar keyif veren plajları yok! Kos'u baya baya kıskanmaya ilk o an başladım! Ve kıskançlığım nefiiiiis deniz ürünleri servis eden restoranlarıyla tavan yaptı!!! Olm Sakız'ın yarısı bile olmayan ada gurme ada çıktı!!!!!

Hayatımda yediğim eeeeen leziz beybi kalamarları, böcekleri Kos'da yedim! Ve bilerek değil rastlantı eseri seçip gittiğimiz restoranlarda!!!!

Ulaaan Sakız neden nefis midye yapan yerin yok!!!!

Sahilin dibinde bir otelde kalınca her dakika sahilin tadını çıkartmadan duramıyor insan...
Hele şansımıza ilk gece yan komşu tavernada düğün yemeğine denk gelince, kanlarımızdaki çiproların bize verdiği samimiyetle komşuyuz biz, biz de bi yarım takalım dedik diyerek düğün eğlencesine katıldık kiiiii... Evlenenler bizim yaşlardaymış... Şansımıza çalan parçalar geeeençliğimizden çıkmasın mı ?! Yıllarca düşünsem aklıma gelmeyecek parçalarda kumsalda kayan bir kaç yıldızın altında  dans edip eğlenmek, düğün sahipleriyle ahbap olmak çok keyifliydi...

İlk defa gittiğim bir yerde gün doğumuna uyanmayı çok severim... Kargalar bile uyurken, o kadar alemden sonra nasıl cin gibi kalktığıma şaşarak sahile gittim... Benden başka kimsenin olmadığı kızıl karartı da bütün plaj boyunca yürüyerek günü doğurmak çok keyifliydi... O saatte denizde çok güzeldi de... popom yemedi... Ben ve hayal güçlerim... Tek başına pek bırakılmamamız gerekiyo... :)

Günü doğurup tekrar yatmış ben, hadiiiii gün kaçıyoooo uyan diye vurulan kapıya homurdanarak uyanarak 2. güne başladım! Ben günü çooktan yakaladım, kaçıran sensin, kahve de yok elinde... kahve içmeden sevimli olamam kiiii !!! 
Öyle bi bakış yedim kiiii...Ahaaa dün gece olmadı ama bu sabah doğrayacak beni! :)))

Bugün yol günü! Tepelere çıkıp arka tarafa doğru inicez... Söylenene göre Kochylari bay tarafı rüzgarlı olurmuş... Görüciiiz... Ama önce kahvaltı!
Kahvaltı ama adam tutturdu kahvaltıyı arka sahilde yapalım! Aç ve kahvesiz bi Ozy! O beni değil ben onu doğrayacağım haberi yok! 
Neyse uslu yol arkadaşı olim... Ne kadar uslu olabileceksem kahvesiz... 

Nefis manzara eşliğinde (huysuzluk yapmamamı manzaraya borçluyuz :p) Tepeleri aştık ve Ag. Theologos'a geldik... Tepede, kayaları döven egeye bakan bir restoran... İncin top oynuyor havasında... Yicek bir şey bulamicaz ve ben kankiyi yicem kemiklerini de kayalıklara savurucam herhalde derken servisin olduğu ortaya çıktı... Çaycı kanki çayına ben kahveme kavuştum... Nefis bir omlet ziyafetinden sonra kafalar çalışmaya başlayıp, etrafa alıcı gözle bakınca mekanın Kos'daki en güzel gün batımı izlenen yer olduğunu öğrenip 19.30 civarlarında gelmemiz gerektiği söylenerek yolumuza düştük...

Muhakkak Limnionas gidin diyorum!
Tanrııııım, yemek yapmıyorlar... mucize-aşk yapıyorlar!!!
Bir tarafı tayni bir koya diğer tarafı balıkçı barınağına bakan, açık deniz egenin ihtişamlı köpüklerini görerek hayatınızın en lezzetli deniz ürünlerini yediğiniz Limnionas cafe kaçmaz diyorum! Böylesine lezzetler yapan bir yer için cafe demek! Ooo mödyöö! 

Kos şarapçılıkla uğraşan bir ada... Mythosdan-çiprodan bir türlü fırsat bulup şaraplarını tadamadım... Masamızdaki nefis yemeklere rağmen sağımdaki solumdaki masalardaki şişelerden gözümü alamadım... Alamadım ama tadamadım da...

Adalarda restoranların en büyük eksikliği nefis yemeklerden sonra kestirecek yerlerinin olmaması! Koy şuraya hamak! Azcık uzanalım! Güneşin altında pişmiş tayni arabamızda yapmamız imkansız olduğundan kestirme keyfinden yoksun düştük yine yollara... Pek harita umrumuz olmadı bundan sonra... Her biiç yazısına daldık, çıkalım derken kaybolduk, tayni bir ağaç altına sığınmış keçileri sevdik, güzel gözlü eşeklerle selamlaştık, sarı kızların sütünü çalsak mı diye plan yaptık, arabayı toza buladık, girilmedik tayni yol bırakmadık, havalimanındaki tayni pırpır uçağa selam verip ne sevimli şeysin sen diye sevdik! Bir uçağı sevdik!!! 

Hadi ben mimarlar uçuk-kaçıktıra sığınırım da yönetici adam neye sığınacak! Onu da bozdum 2 günde! :)))

Mayoların hep altınızda olması gerekiyor... Beğendiğiniz yerde durup hoop cup deniz... 
Küçük bir ada olduğundan yol yapmaktan da yorulmuyorsunuz... ha tabi Panda'mı özledim diyip Panda kiralatıp direksiyonuna hiç geçmeme gibi bi terbiyesizlik yaptığımdan ben yorulmamış olabilirim yol yapmaktan da... Kankiyi bilmem... :)))

Gün batımı saatine kadar keşiftir-denizdir ile geçti gün... Vakit gelince gittik Ag. Theologas'a... Yanımda prof makinemi getirmediğim için pişmanlık duyduğum andır!

Kayalıklara çarpıp köpüren ege ve köpükler de yıkanan keçiler... Biraz ilerde tüm heybetiyle kıpkırmızı güneş... 
Titreye titreye  egeye doğru inerken kızıllık, keçilerin köpüklerle yaptığı dans... 
Rüzgar saçlarınızı savurup bedeninize tatlı bir ürperti verirken, karşınızdaki manzaranın güzelliğinden duyduğunuz mutluluk... Nedensiz bir sevinç ve bir sürü şeye şükretme arzusu hissettiğiniz  an...
Güneş egeye kavuştuğunda ortalığı saran kızıllık...
Kızıl karalıkta şerefe kaldırılan uzolar...
Veeee o güzel manzara kadar güzel olan enfes bebek karidesler...

Her güzelliğin bir sonu var!
Dönüş günü...
Aaay adam iş adamıymış... İşleri güçleri varmış! Gıccııık! Oysa Kos'un komşusu tayni adalara gidecektik haniiii...
Mukadderaaat!
Hızlı bir merkez turu...
Bu cami, bu antik kent...
Bi durup gezeydik...
Son gün taş gezeceğin tuttu senin deeee !!! Olm ben gitmeden bi kere daha altın vuruş yapmak istiyorum Nick The Fisherman'a gidicem! 
Azcık gezseydik...
Önce altın vuruşu yapalım gezdircem ben seni...

Nick The Fisherman, pazartesileri kapalı... Aklınızda bulunsun... Bebeğim, hep birlikte dua edelim avro düşsün!
Allahııım altın vuruş bundan daha iyi olmazdı!
Anlatmim şimdi... Gidin yiyin gari... :)

Kos merkez Suriyeli dolu... Güzelim sahilde rengarenk çadırlar... Bir yandan yüreğiniz cızlıyor ama diğer yandan o renkli çadırlarla bilmeden bir güzellikte yaratmışlar... Karışık hisler yaşıyorsunuz... Dandik botlar sahile bağlanmış... Ortada yatan-oturan bir sürü insan... Çok karıştığınız bir yer olmuş merkez...

Sözüm söz diyip antik kent turumu attırıp sevdiğim cafelerden birine götürüyorum kankiyi...
Önünde plaj vardır... Aura. 
Üstsüz kadın cenneti olmuş Kos! tam buuuuz gibi frappelerimizi içip gemiye binmeden 2 kadın kesecekken Türk abiler görüş alanımıza giriyor!!! Para ile görgü bir arada olsun yaaaa nolur yaaa!!! Kusucam yaaa!!!

Memleketimin güzel insanları frappe keyfimizi hızlıca yaptırtıyor bize...

Bodrumdaysanız Kos'a gidin. Ama araba kiralayıp içerdeki huzuru,bakirliği yaşamaya gidin... kafası güzel motorculara ayrı bi dikkat edin...

Sakız'ım büyük, mimari anlamda daha çok cezbedici yeri var desem de Kos gusto ada! Oy oooy... O lezzetleri yemek için senede bir Bodrum şart oldu artık! 

Ege az çapkın değildir... Yürekleri çalar...
Adalarının da kendinden geri kalır tarafı yok...
Gidin ege her şeyiyle çalsın yüreklerinizi... 
Ah ulaaan şimdi bi beybi karides olaydı... ;) 


Hiç yorum yok: