Ozborn'dan Merhaba...

Ortaya karışık, akla, yüreğe ne düşerse buraçta...

Etiketler

19 Aralık 2011 Pazartesi

Kortizon günlüğü...

Her şerde bir hayır vardır galiba...
Cuma günü tedaviye başladığımda 64'tüm...
Bu sabah 63!!! ;)

Yeni yıla girdikten sonra reciiiim yaparım yaaalarım bir anda kortizon sebebiyetiyle gerçek oldu!

Kortizonla tuz yememek gerekiyormuş...
Böbrekler, kortizon kullanırken tuzu salmayıp vücudun içine geri veriyormuş...
Yani tutuyomuş...
O yüzden şişiyorsunuz...
Bide kortizon iştah açarmış... Eee sonuçta iştah açan her ne olursa olsun başa dert bişey... 

Evet iştahı gerçekten açıyor...
Yemek yedikten neredeyse 15-20 dakika sonra karnım kazınıyor!
Ama bunu salatalıkla çözdüm efem!
Elimde salatalık kemire kemire dolanıyorum... Ya da elma!

Pilav-makarna kesinlikle yemiyorum ve zorda kalmadıkça bu ikisini tuzsuz olarak ağzıma sürmek niyetinde değilim...

Haşlanmış sebze çok severim...
İngiltere yıllarım saolsun... Zeytinyağlı cennetinden haşlanmış sebze cennetine gidince aç kalmamak için alışmıştık işte... :p

Haşlanmış karnabahar, brokoli, bürüksel lahanası her daim yemeği sevdiğim sebzelerdir...
Körpelerini çiğ bile yerim!

İngilizlerin ince uzun fasulyesinden memlekette yok... Bizim fasulyelerimiz haşlamaya uygun değiller... Kılçıksızı bile haşlanmıyor... Avrupa topraklarında daha çok İngiltere'de tüketilen türün tohumunu bulsam balkona ekicem! Nefistir o fasulye... 2dk haşlarsın kıtır kıtır yersin ! Ama nerdeeee...

Neyse efem, bebek ıspanak sote, az yağlı tavuk göğüs, tuzsuz köfteyle, bol salata ile takılıyorum...

Tabi benimkisi 10 günlük kısa bir tedavi...
Dayanması kolay... Sayılı gün mantığı...
Ancak tedavi bittikten hemen sonra eskiye dönmemek gerekiyormuş...
İlaç vücutta bir süre etkisini sürdürüyormuş...
Ocak sonuna kadar tuzsuz-alkolsüz-abur-cubursuz-hamur işsiz yaşamak niyetindeyim!

Zaten en büyük boy lays'in üstüne bol acıso döküp yeme manyaklığım olmasa bu kilolara hayatta çıkmam!
Gecenin 11'de koca bi kase lays yersen, istediğin kadar ona-buna dikkat et cacık olmaz efem!
Ha bide annemin gece yarısı pizza yaptım diye yatağıma, üstünde dumanları tüten, erimiş kaşarıyla dünya çevresini 2 tur döneceğin lezizlikleri de olmazsa... ;)))))

Potasyum alımına dikkat etmek gerekiyormuş...
Günde 1 tane muz yiyorum...
Kortizon uzun kullanımlarda kemiklere zarar verirmiş... Eee sigara içen bi şahsiyet olarak ve annesinde kemik erimesi problemi olan birisi olarak aslında kemiklerime normalde de dikkat etmem gerekiyor...Daaaaaaaa...

Her gün 1 tane activa yoğurt yiyorum...
Aslında her gün 1 bardak süt içmeli ya da yoğurt yemeliyim ya...

Neyse bu sebeple ucundan acıkta olsa sağlıklı beslenmeye adım atmış oldum! ;)))

2-3 senelik tedavilerde boğazı kesmek zordur...
Ancak sebze ağırlıklı diyetlerle kilo almadan kortizon kullanımı mümkünmüş...

Eee şimdi nefis bir pizza, patates kızartması, buuuz gibi bira olamadan uzuuuun bir korti yaşamı zooor olur... 

Haftada 1 ayar kaçırılabilir belki... Ancak tuz tansiyonu yükselttiğinden kortizon kullanımında mümkün olan en az tuz alımına dikkat edilmesi gerekiyormuş!

Benim tansiyon 9-5'tir hep!
Tansiyonumu ölçenler yaşayıp-yaşamadığıma şaşarlar :))))))

Efenim bol yeşillikli, bol tuzsuz günlerim bir süre daha devam edecek...
Bu hafta içi ofisime çok yakın bir spor salonuna da kaydımı yaptırıyorum... Alışana kadar haftada 3 gün alıştıktan sonra 5 gün salonda ter atmak 2011 şubatından beri vücudumda birikmiş yağcıkları-kilocukları alır götürür derim...

Bu yaz Çeşme plajlarında Banu Alkan kıvamındaydım ama 2012 yazında şşşşşş olucam inşallah! ;)

Bol kalsiyumlu, otlu-sebzeli-tuzsuz ve bol sıvı alımlı bir yaşam efem...
Yeşil ve beyaz çay itinayla tavsiyem olunur... Günde en az 3 bardak yeşil veya beyaz çay için...

İlerleyen günlerde yine çizittiririm durum hakkında... Şimdi otlanma vakti ;)))

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Yilbasindan bir kac gun once atak gecirdigimi ogrendik ve yilbasi dahil olmak uzere 5 gun boyunca 1000 mg lik kortizon verildi. Peki ben ne yaptim :) once bir guzel tum yemeklerimi yedim ve ertesi gun basladim. Sizi okurkende kendimi gordum :) ayni rejim mejim kasarim diyorum ama bu sekilde mecburi bir baslangic oldu istesemde kaytaramam dedim :) yazim uslubunuz cok guzel ve eglendirici..