Ozborn'dan Merhaba...

Ortaya karışık, akla, yüreğe ne düşerse buraçta...

Etiketler

2 Aralık 2011 Cuma

Hak-hukuk...Gak-guk...

Annem Posta gazetesinden bir haber kesmiş...
Gülmem için...
Gazetenin hukuk köşesine bir adam 'dişçisiyle' ilgili sorular sormuş...
Tedavim başladı, günlerdir gidiyorum-geliyorum... Ne yaptığını da tam olarak bilmiyorum... Yanlış tedavi yaparsa haklarım nedir diye sormuş...

Sağlık konusu en bilinmez konu.
Okumuşu da-okumamışı da doktora bön bön bakmak zorunda!
Neyim var dohtuuur beeey?
Abidilubidigakguk'unuz var...
Haaaa...
Hııım...Tedavinizi başlatıyorum... Reçeteniz bu...

Latince bilmemek, günümüzde dünya dili olan İngilizce bilmemekten daha kötü walla!!!
Adını bir türlü telaffuz edemediğiniz ya da ne olduğunu anlamadığınız bir hastalığınızın olması kötü bir şey!

Ama malesef sevgili dohtuuurlarımız latince ossun, tıp dili osssun bilmediğimizi pek umursamazlar... Umursayanlar da aşağılar gibi 'halk arasında adı şu' derler. 

Ben halksam sen nesin?
Derebeyi mi????

Türkçesi de, dilimizdeki anlamı de... Halk arası deme!!!
Öyle hastalıklar var ki halk arasında ki adını bile duymuşluğum yoktur!

Ellerimde ilk egzama problemleri çıktığında gittiğim ilk doktor; Mayasıl demişti...
Ne yarasır?
Ma-ya-sıl.
Ekmek mayası gibi mi?
Yoksam çocukluğumda portakal suyunun içine karıştırıp yedirdikleri bira mayası gibi mi?
Mayalanmışmıyım yani? 
Mayasır ne laaaan???
????????
Bön bön bakınca egzama demişti ve ben haaaaaa tamam ya olmuştum!

Afilasyonlu doktorları sevmem...
Bilgi vermeyenleri ise hiç sevmem...
Onlarda bi bakıma haklılar... Şimdilerde internet denen şey sebebiyetiyle 'yok bana yanlış teşhis koymuşsun, yok aslında bi de şöyle tedavisi varmışlarla' uğraşıyorlar... Haklılar da, ulan hastalığımın-rahatsızlığımın adı niiii?, bi kağıda yazıp verde onu göstertim bari moduna sokanlara çok ama çoook gıccık oluyorum!

Galiba ben doktor sevmiyorum! :p :)))))))

Dişçi işi ise ayrı bir eğlencedir...
Günlerdir kafam kadar kisti bir senedir fark etmeyen komşum dişçimi terk ederek başka bir dişçiye taşınıyorum...
Hatun röntgeni çektikten sonra bu sorun 2-3 aydır mı var diye sorup yooo 1 sendir var cevabını alınca şoke oldu!!!

Ay dedim benim sosyetik pek iplemedi onu...
Napim... Arada sanki yemekten koca bi parça damağıma yapışmış gibi bir hissiyatla üst damağımı dilimle hatta müsaitsem parmağımla yoklayıp yoklayıp duruyodum... Ona her gidişimde de bulamıyo ya da görmüyodu !!! Allahtan azcık ağrı yaptı da ben dişçiye gideyim ama sosyetiğin golf topu parası olmayayım diyerek size geldim dedim...

3 haftadır dişime tedavi yapılıyor...
Gidiyorum-geliyorum...
Haftaya salı belkim dolgulanacak artık...

Adamın hukuk köşesinde sorduğu gibi haklarım hukuğum nedir acep?
Haftalardır gidiyorum, kanalı oyup oyup ilaç koyup gönderiyo beni...
Koyduğu ilaç pahallımıdır?
Kanal tedavisinin daha uygun ücretlisi varmıdır?
Ücrete kaç defa ilaç koymuşsa o kadar ekleme-bindirme yapıyolarmıdır???

Profların ücreti her yerde aşağı yukarı fikstir...
Bilirsin en az 300 gaymeden giriş yapacağını...
Ama bir dişçide bilemezsin!!!

Haftaya dolgu+kanal tedavisi= Sosyetiğin avrolu malzemelerinden daha uygun bi fiyat çıkacaktır eminim de, acep 4 dil 3 ilaç koydunuz ehi ehiiii pazarlığı yapsam mı????

Buna dil sosyetiğe yapacaktım o pazarlığıya neyse... 

Kıssadan hisse, haklarınızı bilin, haklarınızı koruyun!

Hiç yorum yok: