Ozborn'dan Merhaba...

Ortaya karışık, akla, yüreğe ne düşerse buraçta...

Etiketler

13 Aralık 2011 Salı

İnsanlık mı o ne gurban?

İnsanlık denen şey pek kalmamış durumda...
Yardıma koşma-ilgilenme...
Bizim nesilden böyle bi umudum yoktu ama annemin neslinden hiç mi hiç beklemiyordum doğrusu!!!

İstanbul kültür ve sanat yaşamını istisnasız takip eden Birim Hanım vardır...

Altından sarı-beyaz saçlarının gözüktüğü şapkalarla endam eder hep...
Müzik kültürü mükemmeldir...
Hangi bestecinin hangi eseri şıpdanak söyler size...
Bilgisi-kültürü karşısında siz haaa diye kalırsınız...
Biraz şahsına münhasırdır ama...
Tek başına yaşar... Ailesi ölmüş-gitmiş... 
Tanımıyorsanız onu ilk gördüğünüzde, kıyafetleri ya da davranışlarıyla delimi bu kadın dersiniz...
Müsait zamanlarda kalkar dans eder, gösteri bitiminde en içten şekilde alkışlar ve bravooo diye bağırır...
Biraz çoşkuludur... Biraz farklı giyinir...
Ve klasik sürüye uymayanı eleştiren bizler tarafından yadırganır hep...
Çoğu insan sevmez-hoşlanmaz ondan...
Değişiktir sadece... Yaşanmışlıkları onu farklı yapmıştır...
Bazen selam verir bazen vermez... Sizin haberiniz olmadan bi şeyinize kızar ve küser size....
Takmamanız gerekir... O Birim hanımdır... Onu öyle kabullenmeniz gerekir...
Edemiyosanız ilişkiyi kesersiniz olur biter...

O ölmüş-gitmiş ünlü bir iş adamının sekreterliğini yapmış F.Hanım gibi, ben bilmem kimin sekreteriyim diyerekten konserlere bedavadan girmez...

Ortalıkta inşaat mühendisiyim diye dolanan S. Hanım gibi iki dirhem bir çekirdek giyinip etkinliklere sıvışmaz...

Dünyayı dolanan, en pahallı turlarla seyahat edip iş bilet almayan gelince almayan E. Bey gibi de yapmaz...

Çocuken piyano dersi aldım piyanistin elini görmezsem ölürüm diye oturduğu yeri beğenmeyip olay çıkaran bence org bile naaah çalabilen, her konsere eşofman altıyla giden, arkadaşım içerde diye  giriş kapılarından süzülen F. Hanım gibide yapmaz...

Bir kaç sene önce taşındığı yeni evinde ısıtıcı olmadan yaşar... Taşıma suyla banyo yapar... 3 kuruşluk emekli maaşıyla bilet alır... Ve beğendiği konserlerin CD'lerini alır...

Bu güne bugün biletsiz hiç bir etkinliğe gitmemiştir... Gitmeeeeez!!!

Geçen akşam Fulya Gösteri Merkezindeki etkinlikte düşmüş...
Annem yoktu o akşam orda... Bize başkaları söyledi...
Konser başlamak üzere olduğundan kimse Birim hanıma yardımcı olmamış...
Tek başına kalkmış, görevliler bile yardımcı olmamışlar... Kan revan içinde taksi çağırmış ve hastaneye gitmiş...

Annem onu dün akşam görmüş... Yüzü mosmor...
Anneme kimse bana yardımcı olmadı demiş...

Ne acı!
Hoşlanmıyorsunuz-sevmiyorsunuz diye-konser başlamak üzere diye-öndeki yerlerden boş bir yer bulup oturmuş ve kalkarsanız yerinizi kaybedersiniz diye !!!

YUH! Diyorum... 

Annem yazma dedi ama... Ben çok öfkelendim...
Zaten bir süredir bedavacı ve menfaatçi takımına öfkeliydim bu bardağımı taşıran son damla oldu!

İnsanlık kalmamış efem... Dikkatli olunuz... Allah muhafaza...

*Bu arada isimlerini gizlediğim kişileri  sormayınız, tanıyorsanız da laf etmeyiniz... Benim tepkim, öfkem... Yazdığım bu eleştiri yazısından annem değil ben mesulüm...

Hiç yorum yok: