Ozborn'dan Merhaba...

Ortaya karışık, akla, yüreğe ne düşerse buraçta...

Etiketler

24 Nisan 2012 Salı

Taze taze fide ekimi ;)

Zen Garden'dan yeni fidelerim geldi... :)))
Bu küçücük kutuda neler neler gelmedi ki...




Nasıl düzenli yerleştirmişler görüyormusunuz?                            Rahatlıkla fide siparişi verebilirsiniz... 




Tam 14 tane fide... Küpe çiçeğinden, sarkan türlere ve adaçayına kadar... Hepsi ister saksı da ister bahçede yetişebilecek türler... Koliden çıkarır çıkarmaz onları bir süre dik tutuyorum... Kendilerine gelmeleri için ve sonra açıp ekim işlemine zevkle başlıyorum. 

Teddy beyaz papatya ve küpe çiçeğinin çeşitleri; blush violet, red-white ve pink-white...



Nazikçe onları plastik koruma kabından çıkarıyorum ve ekim işlemine kadar sulamak için azcık (1.5 parmaklık) su dolu bir kabın içine dik olarak yerleştiriyorum... Fideleri üstten sulamamak gerekiyor. Sahip oldukları torf çok sıkı olduğundan üstten suyu emmesi zor. O yüzden fidelerin alttan sulanmaları gerekmekte... 

Ofis ortamında ekim yaptığım için galvaniz vazom ekimden önce sulandıkları yer oluyor... Ne kadar güzeller değil mi? Zen Garden'ı işte bu yüzden çok seviyorum ve hep onlardan alışveriş yapıyorum, gelen paketlerden kötü sürprizler çıkmıyor. Harika güzellikte-sağlıklı-güzel sürprizler çıkıyor ;) 

Ekim için Zen Garden'dan aldığım 8cmlik üretim saksılarını kullanacağım... 




Üretim saksısını fidenin boyuna göre yarısına kadar veya biraz daha fazla toprakla doldurduktan sonra, saksının ortasında açtığım açıklığa nazikçe fideyi yerleştirmeye başlıyorum...

Nazikçe düzgün bir şekilde saksının ortasına yerleştiriyorum... 




Evet, ekim işlemi tamamlanmak üzere... Şimdi toprağı ufalayarak nazikçe, sulama payı bırakarak fidenin üstünü toprakla örteceğim... 

Parmak uçlarımla toprağı ufalayarak fidenin etrafını örtüyorum... Arada hafifçe saksıyı sallayarak fidenin yapraklarına düşen toprağı alın. Sallama işlemi aynı zamanda toprağın yerleşmesine de yardımcı olur ve haddinden fazla toprak koymanızı da engeller... Ne kadar sulama payı bırakmanız gerektiğini kontrol ederek yapmış olursunuz işlemi.

Kesinlikle toprağı fidenin etrafına çok sıkıştırmamanız gerekiyor... Ne gevşek ne sıkı... Parmak uçlarınızla hafif dokunuşlarla fidenin üstünü kapamanız gerekiyor...


Sırada 2. grup var... En sevdiğim tür sarkan ve yayılıcılar... Brachyscome Dark Mauve, Bacopa Sutera pembe, mavi ve beyaz... Bu çiçekleri tavsiye ederim... Sarkan türlerden oldukları için asılabilen saksılarda çok güzel oluyorlar... Hem sarkıyorlar hem de çok güzel üredikleri için tüm saksıyı doldurduklarından yerde geniş ağızlı bir saksıda da asılabilen saksılarda ki kadar güzel oluyorlar... :) 

Yine ekimden önce su dolu bir kapta sulanıyorlar...




Nazikçe Brachyscome dark mauve'ı yerleştiriyorum...




Bir parmağınız fideyi nazikçe bastırsın üstüne toprak koyarken...




3. ve son grup... Adaçayı çeşitlerim gümüş, ananas pino, 3 renk adaçayı ve küpe çiçeğinin Sır Matt Busby türü... 




Ne güzel paketliler dimi... Ne eliniz bulaşıyor ne de ortalık... Alıp ekime hemen hazır... 




Aynı sulama işlemleri Adaçayları içinde yapılıyor...




Gümüş Adaçayım... 
Ananas Pino Adaçayım...






Hepsinin ekimi tamamlandı... Sulanıp, güneş görüp serpilecekleri yerlerine taşınacaklar...
Ofiste Çeşme'deki ev için çiçek yetiştirilince çözümü de böyle oluyor... Pencere önüne bir koli konuyor üzerine çöp torbası örtülüyor ve ortalık batmadan yetiştirme işlemi yapılıyor ;)

Kimi özel üretim saksılarında kimisi elimden çıkma gazeteden üretilme plant potlarda... ;)
Fide mi tohum mu derseniz, fide daha zevkli... Tohum gibi çoook sabretmenize gerek yok çünkü... 


Fide, tohum, toprak, üretim saksısı, gübre ya da danışıp bilgi almak için http://www.zengardentr.com/index.php

Hiç yorum yok: