Ozborn'dan Merhaba...

Ortaya karışık, akla, yüreğe ne düşerse buraçta...

Etiketler

19 Nisan 2012 Perşembe

İnsan hakkı

Şaka gibi walla...
Olacak o kadar'ın bir bölümünü izliyorum sanki...

Amcam şeker hastası... Kapı gibi devletten raporu var... 3 ayda bir ilaçlarını gidip yazdırıyor ve alıyor...

Bu gün günü geldi... Sabah sabah gittik...
Amcamın aile hekimi psikolojisi bozuk bi manyaktı...
Sebepli-sebepsiz herkesi azarlayan bi manyak...
Odasına 'günaydın' diyerek girdin suç...
Oturdun ayrı bi suç...
Raporum var, ilaçlarımı yazdırıcam dedin o oooooo !!!

Aylardır sabah sabah ilaç yazdırmak için gidip ailecek fırçamızı yiyip mutlu mesuuut dönüyoduk... Mazoşistiz... :pppp

Bu sabah gittik kapıda doktor istifa etmiştir diye bir yazı...
İyi olmuş... Galiba ego sorunu vardı manyağın... Okudum okudum aile hekimi oldum ühü ühüüüümü ne yapıyosa içinden artık... 
Eşşek gibi çalışaydın da ihtisas sınavını vereydin manyak!!! Bizim ne günahımız var senin geeençlik hatandan!!! 

İstifa etmiş etmesine de yerine yenisi gelmemiş henüz... Komşu aile hekimi yazar dediler...
Gittik... 
Ve söylediği şeyle kal geldi !!!
O mahallede oturduğunuzu nerden bileyim, muhtardan kağıt getirin demez miiiiiiiiiiiii!!!!!!!!!
Hay.........

Sistem güya işleri kolaylaştıracaktı... 
Doktorun olmadığında kala kalıyorsun... Bir SSK hastanesine gidip hakkın olan ilaçları yazdırmak için sürünüyorsun...

Birde 60 yaşından sonra 6 ayda bir veya senede 1 rapor yeniletmeye gıcık oluyorum.
Benim yaşımdakinden iste yeniletmeyi... Ama 60'dan sonra ölene kadar şeker, tansiyon, kolesterol sorunu yaşayacak bu insanlar! 
60'dan sonra gençleşmiyorsun ki...
Yüksek tansiyonun bir süre sonra inmeyecek ki... İlaçlarla kontrol altında tutacaksın...
I-ııııh... İlla yaşlı-başlı insanlar gelecek onlara o kapıdan, bu kapıya rapor çilesi yaşatacaksın!!!!

Artık devlet, parmaktan şeker ölçümü yaparken kullanılan zımbırtıları da ödemiyor...
Şeker hastası her gün şekerini ölçmek zorunda! 
Bu zorunlu bişey...
Hadi bizim imkanımız var biz gidip alıyoruz da alamayan?
Devleti ilaç parasıyla söğüşleyen bizler değiliz...
Ama milletin yaptığını halk çekiyor...
Ancak biz evde nolur nolmaz bulunsun diye fazladan 2 antibiyotik-ağrı kesici yazdırıyoruz... Milyonlarca dolarlık devleti söğüşlemiyoruz....
Evet lüzumsuz ilaç tüketimimiz fazla...
Bunun önüne geçilmeli de, şeker ölçüm cihazı şart bi şeyken bunu karşılamama?

Bu gün paramızla gittik ilacımızı aldık...
Amcama yeni bir aile hekimi atandığında, sevgili devletim, ilacınızın tarihi geldiğinde size ilacınızı yazacak doktor sunamadığımızdan, cebinizden ödediğiniz parayı size iade ediceğiz dicek mi peki?

Böyle bir şey beklemek benim ülkem de hayaaal ötesi hayal olur...

Doktor hakkı diyip duruyorlar...
Antep'te çok üzücü bir olay yaşandı...
Peki devletim acaba hasta yakınlarını bu kadar çığırdan çıkaran şeyler ne diye düşünüp çözüm yaratıyor mu?

Bu sabah mesela ben cinnet geçirdim...
Ulan kimi doğrasam oldum?
Sağlık bakanlığına mı sövim, istifa eden manyağa mı, ikametgah getirin diye direten komşu hekime mi?????

Rahmetli dedem bizlere söylemeden gitmiş hastaneye yatmış... Kimse nerde olduğunu bilmiyor... İstanbul'dan paldır küldür Samsun'a gitmiş ve dedemi dedektifçilik oynayarak bulmuştuk! ameliyat olması gerekiyormuş... Gitmiş SSK'ya yatmış... Doktoru dedemi ameliyat etmeden önce muayenesine beklediğinden dedeme parmağının ucuyla bile dokunmamış... Dedemi bulduktan sonra annemle ben gittik doktoru ziyarete... SSK'dan ayrı parasını aldı bizden de ayrı... Ameliyattan sonra da gittik ziyaretine... Dedeme çok kızmıştık bizlere söylemeden nasıl böyle bir şey yaptı diye... İstanbul'a gelse Amerikan'da onu tedavi ettirseydik ya... Rahmetli ayrı bi inattı... Devletim bana bakar dedi... ameliyatı yapan doktor daha sonra stajerleri dedemin üzerinde çalıştırdığından yıllarca doktor doktor gezdik sonra....  

Bana doktor hakkı demeyin...
İnsan hakkı diyin...
Önce insan olacaksın... Elbet uzman olana kadar çok sıkıntı çekiliyor elbet emeğinin karşılığını almalı da, paradan çok daha önemli bir şeye sahipler, insanın derdine derman olma bilgisine... Bu bilgi cep ve göz açlığına kurban edilmemeli de... 

Kardeşim ben sana git doktor ol demedim, sağlık sistemini de ben değiştirmedim... Git derdini sağlık bakanlığına anlat... Bizlerden de destek iste verelim de... Azcık karşında insan olduğunu bilerek davran...

Sana günaydın, nasılsınız diyene öküz gibi davranma...
Devletin hastanesinde ameliyat yapacakken ayrıca cebini dışardan doldurtma hastana! 

Yok abi bu memlekette paran varsa hasta olacaksın... Yoksa...
Sağlık sistemimize de adam gibi bi çözüm bulunsun artık... Doktor sayısı artırılsın... Hastaya da doktora da iyi gelen mekanlar ve sistemler kurulsun...

Devletimden sağlık güvencem var diyebilelim...
Özel sigortalara paralar yatırıp onlar sayesinde insan muamelesi göreceğimize devletimizden görelim...

Göremiceksek de devlet bu işten elini eteğini çeksin... Herkes kendi başının çaresine baksın dedin... Zaten şu an olan o! 

Doktor ve Hasta Hakkı yani İnsan hakkı !!!! Önemli olan bu!!!!

Hiç yorum yok: