Ozborn'dan Merhaba...

Ortaya karışık, akla, yüreğe ne düşerse buraçta...

Etiketler

12 Nisan 2012 Perşembe

Delidir ne yapsa yeridir plant pot ! ;)

Bazı insanlar için delidir ne yapsa yeridir diyip geçip gitmek gerekir...
Benim içinde durum böyledir...
Takılmayınız ne yapsa yeridir diyip geçip gidiniz... :)))

Efenim 8 senedir hazırlığını yaptığımız bir sözlüğümüz var... Sözlüğün çizim ve fotoğraf sorumluluğu bana ait... Görsel araştırmasını yaparken 'eliböğründe'nin  ingilizce transleyti sayesinde ne sayfalar buldum ne sayfalar... 
Support, support clamp, bracket derkeeen iş bahçeciliğe geldi !

İşi mişi bıraktım gazeteden fidan saksısı yapmaya giriştim... Ahanda eserlerim :))))

Gündüz vakti boş bir şarap şişesi masam da ne mi arıyor? Efendim, gazete kağıdından plant poy yapabilmek için silindire ihtiyacınız var... Ofiste onca incik-cıncık arsında silindirik hiç bişi bulamadım... Bardakların çoğu bulaşık makinesinde yıkanmada olunca ulaaan silindirik bişi yok mu leeeyn, salça kavanozu da mı diye dolabı açtım ve teeeee doğum günümden beri duran sevgili Elif'imin getirip içilmeyip yarım kalmış beyaz şarap şişesini buldum!!!! İçini döküp plant pot kalıbım olarak emrime amade ettim efem... ;)))

Bu arada nasıl bi yayın eviysek 'gazete' kağıdımız yoook !!! Ben de eski tiyatro dergilerini emrime amade ettim... Şimdik ayıp olcak, saygım sonsuzdur da bi sürü Cumhuriyet olsaydı daha nefis ve kaliteli çalışmalar çıkardı ortaya... Siyah-beyaz gazete kağıdı keyfi bi onda var ve renkli baskılara göre daha sağlıklı... Üniversite de ödevlerimde kullanmak için Cumhuriyet alırdım... Ailem okumak için ben kullanmak için ne var beaaa!!! :pp

Her neyse silindire gazete kağıdını güzelce sarıyorsunuz... Baş aşşağı edip poposunu katlıyorsunuz, nazikçe çıkarıp tekrar ters çeviriyorsunuz ve bu sefer açılmasın diye açık kısmın kenarlarında 2-3 cm içeriye katlıyorsunuz... İnternette izlediğim hatun işi metreye-cm'ye dökmüş... 12.5cmlik gazete kullanılacak diyip ölçüp biçiyordu... Siz kullanacağınız duruma göre boyutunu hesaplayın... :) Tohum ekip çimlendirme yapacaksanız elbet tayni boyda yapın... :)

Annaaa ne ilginç şeylerle uğraşan insanlar var diye sitede dolanırken başka bir hatunun daha uğraştırıcı bir çalışmasını gördüm... İşi bıraktım, elime kağıt aldım yaptım... Yetmedi benim gibi bahçe manyağı-tohumdan filizlendirme manyağı vardır elbet diyerekten sizler içinde oturup fotoroman şeklinde uyguladım!!!! 

Tanrım niye arada lüzumsuz işler müdüranımı oluyorum ben acep? Mukadderaaaaaaaat !!! :pppppppp

Efenim elinize dikdörtgen bir kağıt alıyorsunuz öncelikle... Tüm köşelerine kod yazıyorsunuz... Ben A, B,C ve D yazdım... Öyle anlatıcam...






Aynı şekilde arka sayfaya da yazıyorsunuz... (A'nın arkasına A vs...)






Sonra Aile B'yi C ve D'nin üzerine katlıyorsunuz... Yani ortadan...




Sonraaa, yeniden 2'ye katlıyorsunuz... A, B'nin üzerine geliyor ve arkadan C üste geliyor...



Bunu nasıl anlatacağım bilemedim... Katladığınız parçayı yeniden açıyorsunuz Ave B karşınıza çıkıyor... B parçasını A'ya doğru kapatırmış gibi yapıp,katın arasına elinizi sokup üçgen biçiminde katlıyorsunuz...

B ve D size bakıyor olacak...





Yeniden B'yi geriye katlıyorsunuz ve bir yamuk oluşuyor...




Burda içerden ortaya bastırmayı görüyorsunuz


Aynı uygulamayı bu sefer diğer taraf için yapıyorsunuz C ve A'nın size bakıyor olması gerekiyor... 



Sonra açıyorsunuuuz...





Üstteki parçayı ortaya doğru kıvırıyorsunuz...





Tekrar ikiye katlıyorsunuz...





Diğer taraf içinde yapıyorsunuz...





Bu hale getirebildiyseniz ala ala... ;)))





Şimdi aynı işlemi arka taraf içinde yapıyorsunuz... İşte son'a yaklaştığınız aaan!




Düz kısımları katlıyorsunuz... 





Ahan da bittiiii... Sokun parmacıklarınızı içine...




Bitti...





Yandan görünüşü de buuuu !!!









Tuvalet kağıdı rulosuylada plant pot yapabilirsiniz efeeem;




Elinizde yassı hale getirin... Diğer tarından da ezin...




Böyle karecik olsun ağız kısmı...





Makası alın ve 3-3.5 cmlik kesikler atın 4 köşeden... Sadece alta gelecek kısma...




Kestiğiniz parçaları içeriye katlayın, sonra ters çevirip yukardan parçaları birbirinin üstüne kapayıp taban kısmını bitirin...



Ahan da böyle olciik...





İşte tuvalet kağıdı rulosundan fidan saksısı hazır... Viollere bara bayılacağınıza size çeşit çeşit yöntemler...  :)



Hiç yorum yok: