Ozborn'dan Merhaba...

Ortaya karışık, akla, yüreğe ne düşerse buraçta...

Etiketler

12 Eylül 2007 Çarşamba

30 yaş sendromu üzerine...

Kadınlarla erkekler arasındaki en büyük fark bence 30 yaş sendromu konusu...
Hiç bir erkeğin oturup len 30 oldum nolacak ah vah dediğini sanmıyorum...
Diyen varsada dedikleri okulu bitiremedik, askerlik bide hala pederin eline bakıyoruz türünden şeylerdir...
Ama bir kadın için?
Aaaaaaaa 30 oldum !!!
Yaşlanıyorum
Yapmak istediğim bir sürü şey vardı yapamadım
Çocuk istiyorum
Saçlarımda beyazlar var...
Gözlerimin çevresindekiler de neee?
Ehe onlar şirin kazların seni ziyeretlerinde unuttukları ayakları...
Üzülmeeee, kozmetik gelişti, artık kadınların kaz ayağı diye bi problemi yok !!!

Dün akşam 30 yaşına giren bir arkadaşımın doğum günündeydik...
Doğum gününden çok sanki bir çekip giden arkasından ağıtlar yakma gecesi gibiydi...
Masadaki en yaşlı hanım olarak vaziyete el koydum ve arada teyze diyede adlandırılmama neden olan tecrübelerimi taze 30luklara anlatmaya başladım...

Şimdi nedim, evet o güzelim yirmi yaşları geride bırakıp 30lara geçmek kolay değil...
Hele bizim gibi kariyerde yaparım ama çocuk, eş ve sevgili ı-ıh türündenseniiiiiiz... Yanlızım ben, gökteki yıldızlardan da yanlızımsanız...
Hiç kolay değil...
Evet hiç kolay değil, yirmi derken ki ağızınızın aldığı halle otuz derken ki bile bir değil... Dolu dolu Otuuuuuuz !!! diyorsunuz...
Evet kabul ediyorum direk damardan giriş yaptığımı...
Ama şöyle bir gerçek var hayatınızın aşkıylada birlikte olsanızda, tek de olsanız giriyorsunuz bu 30 yaş sendromuna... Çıkmanız 32'yi buluyor...
Nedendir bilmiyorum kadınların birden aklına onu daha yapmadım bunu etmedim ona ne zaman vakit bulup yapacağımları geliyor...
Akıl aynı akıl
Benden aynı beden...
Ama ne oluyorsa oluyor birden iplemediğiniz bir sürü küçük şey kocaman mühim sorunlara dönüyor...

Yaşlanıyorum ben demeye başlıyorsunuz önce...
30 oldum hala düzenli bir ilişkim yok !
Sizden erken davranıp üremiş arkadaşlarınıza bakıp millet 2.yi peydahlarken ben daha 1. nin kıyısından bile geçemedim oluyorsunuz...
Daha tutkulu öpüşmedim, sevişmedim veya toplumumuzda çok normal olan ben hala bakireyim sendromları !!!
Ben 30 yaşıma girerken bir Fransızdan gerçek frenchkiss alamadıma takmıştım mesala
!!!
30'um ama French kissin orjinalini bilmiyorum...
Evet herkes biliyor ya... Bu büyük bir eksiklik... Bu yaşa gel ve... Çok ayıp çoook !!!
Bence de...

Hayat bir şekilde 30'dan sonra başlıyor...
Kendinizi daha iyi tanımaya bu yaşlarda başlıyorsunuz...
Kişiliğiniz oturuyor gibi dicem ama öylede değil...
Arzularınızı, beklentilerinizi, neyi yapıp yapmak istemediğizi bilmeye başlıyorsunuz...
Yirmili yaşlardaki deli gibi sabahlanan partilerden aslında hoşlanmadığınızı...
Nasıl adamlardan hoşlandığınızı, nasıl bir ilişki istediğinizi...
Ne giymekten hoşlandığınızı
Saçınıızn hangi boyda olması gerektiğini...
Anlıyorsunuz...
Hepsinden önemlisi sizi siz yapan şeyleri fark ediyor, kendinizi başkalarının gözüyle görebilmeye başlıyorsunuz...
Kadınlığınızı keşfediyorsunuz...
Arızalarınızın farkına varıyorsunuz...
Huylumusunuz, huysuz mu?
Bir şekilde kendi içinize dönüyor kendinizi tanıyor ve sizin için yaşamaya başlıyorsunuz...
Kendin için yapmak...

İşte bu nokta en korkutucu olanı oluyor... Kendini tanımak, bilmek, yaşadıklarından, gördüklerinden, okuduklarından bir tecrübe elde etmek yaşlanıyoruuuum ben'e neden oluyor... Aslında yaşlanmıyorsun daha bir güzelleşiyor ve yaşamaya, kaliteli yaşamaya yeni başlıyorsun...

Ama bedenimiz çamurdan oluştuğu için, çamur bu... güneşi yedikçe kuruyor, büzüşüyor, çekiyor, genişliyor... Zamanla sır bozulmaya başlıyor... Kiminin sırrı iyi olduğundan seninle aynı yaştada olsa daha iyi durumda olabiliyor... Yani fabrika farkı mukadderat diceksin... Bak beş parmağın beşi bir mi diyerek Nevizade ortamında yapılacak en geyik muhabbeti yapıyorum !!!

Garsoncuuum benim alkolüm bitti... Alkolle sen kalamarda getir bana... şimdi hazır vücut demişken diyorum, hazırlıklı olunması gereken bir gerçek var ki mühim bir gerçek, kilon aynı kalsada vücut yanlara doğru ilerleme eyilimine giriyor 30'dan sonra... bence korkunç olan tek şey bu !!!
27 bedenden 28'e ordan 29'a geçtiğim gün yaşadığım paniği ama metroda 15 yaşında zayıfçık sayılabilecek bir genç kızın poposunda kocaman 29 yazısını görünce nasıl eheee sen bu yaşta böyle ben 32'de böyle diye keyiflendiğimi anlatıyorum...

Bol su içip, spora başlanmalı diyorum... 30 yaş kendine bakmak için, zaten yeterince para harcamıyormuşsun gibi yüzüne bedenine harcama yapmaya başlama yaşıdır diyorum... Cilt bakımına başla, masaja git...

Ah tanrım herkezi susuturup sadece benim konuşmam ne güzel... Sanırsam bu da 35'ine yaklaştıkça ben büyüğüm benim sözüm dinlenmeli sendromu diyorum !

Ama ben hala onu bunu şunu yapamadım diyor bana...
Bunları yapmamış olmanın yaşınla alakası yok diyorum... Seçimlerinle alakası var...
Madem çocuk istiyorsun, üniversitenin ilk yıllarında evlenip çocuk yapan arkadaşların olmadımı hiç diyorum...
Kapa gözlerini göster cesaretini doktoranla yap çocuğunu...
Dünyayı mı gezmek istiyorsun? Bu yaşına kadar paraydı okuldu değilmiydi derdin... İkiside var eee o zaman...

Lanet 30 seni engelleyici değil seni açan bir yaş aslında...
Sadece hepimizin kaç yaşında olursak olalım yapması gereken isteklerini belirlemesi...
Ben ne olmak istiyorum, ne yapmak istiyorum...
Açıkça söyle kendine ve ol...

Simyacıyı hatırlatıyorum ona; kendi kişisel menkıbenin peşinden gitmek diyorum...
Gülüyor...

Hey diyorum kadınlar için söylenen en büyük geyik diyorum 30'dan sonra seksin müthiş olduğudur...
Ve artık çıtırların seninle olmak için ölüp bittikleri bir yaştasın...
Ama asıl üzücü olan bir gerçek varsa... Yaşıtın adamların hepsinin çıktığın yaştaki hatunlar tarafından kapıldığıdır !
Ha bide bir gazeteci abinin hesabına görede idael erkek yaşın 60 !!!

Şerefe... nice nice 30'lar diliyorum ama en seksi 30'lu yaş 33'tür diyorum... Dudaklarımı öne doğru uzatıp ootuuuuzüüüüç diyorum... Hayatında yaşını söylemekten keyif alacağın ve karşındaki adamı yıkıp geçeceğin başka bir yaş bilmiyorum ben diyorum...

Kaz ayaklarımda, beyazlarımda, genişeyen, uzlana, kısalan bedenimle, doğrularımla, yanlışlarımla, bu yaşta olmak istediğim ama olamadığım ve olduğum yerle, arkadşlarımla, dostlarımla, huylarım ve alışkanlıklarımla, yaşımla hiiç alakası olmayan hal ve tavırlarımla ben ne istediğini bilip bulmaya çalışan güzel bir 34'üm diyorum... Ne aşkla, ne işle ilgili ne de çocukla ilgili benden kaçtı gitti demiyorum...

Evet 20'lerdeki gibi sabahlara kadar içip azamıyorum, uykum geliyo, artık Metalica dinlemeye tahammül edemiyorum, 6 ayda bir birşey olsada olmasada kontrollerden geçmek gereksede yaşımın güzelliklerinin farkındayım... Ve 40 yaş sendromuna 30 yaşımda girdiğim gibi girmeyeceğimi biliyorum...
Güzel bir 40 olacağım... Uçuk kaçık... Belki beyazlarım artmış olacak belki mimik kırışıklıklarım daha belirgin, belki ellerimin üzerindeki çillere takıp tanrım bunlar yaşlılık belirtisi böööö diyeceğim... Belki yapmak istediğim ve yapamadığım bir sürü şey yine olacak ama bunlar benim tembelliğimden veya koşullarımın yetersizliğinden olacak...Her ne ise ne... Ama yine ayağımda converselerim olacak, saçlarım yine dağınık olacak ve ben 20'de neysem o olacağım... Toplumun evlenmiş, evlenmemiş, evde kalmış, çocuğu olmamış beklentileri ise hiç bir zaman umrumda olmadı ve olmayacakta...

Evet sevgili toplumum ben evde kalmış bir kız kurusuyum !!! Elinden ev işide gelmeyen üstelik... Aaaaa... çocukta sevmeyen... Aaaaaaa...

Paniğe gerek yoook !!! Ruhum hangi yaştaysa bedenimde onun yansıması olacak buna inanıyorum ben...

Dün gece kesin kararımı verdim 35 yaşım için Çırağanın kral dairesi kapatılacak ve birbirinden yakışıklı striptizci adamlar benim ve arkadaşlarım için dans edecek !!!
35 dedik, yaş kemale eriyor, akıl baştadır demedik !!!

6 yorum:

hasan dedi ki...

"Ha bide bir gazeteci abinin hesabına görede idael erkek yaşın 60 !!!"
Öleeeemi
Bunu söyleyen abiye pis dalarım .
Yada benim bildiğimden başka şeyler biliyosa o pis dalsın.

İlk içtiğim sigaranın keyfini özledim. İlk sloganımı.İlk dostumu.İlk mitingimi.İlk kitaplarımı.İlk sevişmemi. İlk yanlızlığımı.İlkler ve daha nice ilklerimi
30'a kadar trend bu
35 yaşında bunları yazıyorum.60 ında olsa olsa ilk hüzünlerimi anımsayacağım ve en iyi ihtimalle anımsarsam eğer 30 yaş sendromuna güleceğim

Bana bak pis dalarım gazeteci abi

sözitta dedi ki...

demek ki yazını 30 yaşıma gireli henüz 2 ay olmamışken okumak bir rastlantı değilmiş.. demek ki hisler hep ortakmış ama sorunun değil çözümün bi parçası olmak, olaylara ''bir de şu açıdan baksam'' diyebilmek, iyi olan herşeyden daha fazla keyif almak, kötü olanları kendinden uzak tutabilmek meğer hep 30 unu beklermiş.. kendini her yönüyle tanımak bi başkasına tahammülü zorlaştırıyor, bu kötü, ama kendi içine yaptığın seferler hiç bitmiyor, son söz hiç söylenmiyor.
değişim sürekli, bu umudu besliyor bir yanıyla.
30 yaş sendromu ruhundaki güzellik, haz duyusunda katmerlenme ile çevreye bakıp eksiklik hissetme sanki sapkın biriymiş gibi ayıplanma ve ee hadi bakalım yok mu daha bişeyler??? sorularına nazikçe gülüp geçme arasındaki itekleşme şeklinde geçecek gibi..
ve son olarak.. zaman erkeklerden yana. kayıtsız şartsız. bu işte bir torpil olmadığını söyleyene de ben pis dalarım!! :)

begum dedi ki...

çevremde 30 yaş sendormu yaşayan kadınlar, çoğunlukla hatta tümüyle, bekar olanlar ( ben dahil). ne ilginçtir ki evli arkadaşlarımın hiç biri bu sendromu yaşamadı, belki de yaşayacak, kendini dinleyecek zamanları yok evdir iştir çocuktur kocadır derken.
biz bekarların yoğun derdi ise artık eskisi gibi güzel ilişkiler yaşayamamaktan korkmak. aşk trenini kaçırmış olmaktan korkmak. yoksa inanın bayanlar, şu yaşımızda bekar olmamızı sağlayan da hayatta istediğimiz bir çok şeyi yapmış olmanın verdiği güç. belki bizi olası evliliklerden alıkoyan da, kısıtlanma korkusuydu. Guzel bir ilişki yakalarsanız bana yazın olur mu.. birilerinin bu zinciri kırmış olduğunu görmek beni mutlu edecektir.. sevgiler, begum

handan dedi ki...

30 yaşındaki bekar arkadaşlara sesleniyorum.Ben 25 imde üniversiteyi bırakıp evlendim.Şimdiki aklım olsaydı eğer okulu bitirip kariyer edinip hayatın tadını çıkarıp 30 umda evlenirdim. Çoğunuz eminim kariyer sahibisiniz.Yani doğru olanı yaptınız. Sizin için hayat şimdi başlıyor.Benim yaptığım gibi herşeyden vazgeçip evlenmek marifet değil....

sendromlu dedi ki...

aynen evli ve iki çocuklu bir kadın olarak,hayat şimdi başlıyormuş onu anladımve ben çooook erken başlamışım.şimdiki aklım olsaydı bu yaşımda çocuk sahibi olurdum yani hayatıma kattıklarımın tam tersini yapardım.30 yaş aaaaaaaaaa:))

sanikosan dedi ki...

dün itibariyle 34'den gün almaya başlamış biri olarak bu yazıyı okumak çok iyi geldi. "şunu yapamadım, şuraya gidemedim,vs..." durumlar bir tek bende değilmiş demekki. geç olsun güç olmasın diyerek gelecek günlerin kıymetini bilmeye çalışıp en seksi yaşımın keyfini çıkartmaya karar verdim.