Ozborn'dan Merhaba...

Ortaya karışık, akla, yüreğe ne düşerse buraçta...

Etiketler

21 Eylül 2007 Cuma

Bolşoy

Dün akşam Lütfi Kırdar'da dünya turnesinin ilk durağı olarak İstanbul'a gelen Bolşoy'u izlemeye gittim.
Bale severim...
Her küçük kız çocuğunun anaokulunda veya ilk okulda bir küçük eğitimi olmuştur... Benim olmadı... İstermiydim? Çocukken sabun paketlerini açıp iki tanesini ayağımın altına koyup halının üzerinde artistik buz pateni yapmak daha bir hoşuma giderdi... Tercihim buz pateniydi...
Evet Bale dünyası muhteşem bir yetenekten mahrum kaldı, benim erken yaşlarda buz patenine yönelmemden ötürü...

Peki buz pateni ilerleyen yaşlarda devam ettimi derseniz, ailemin kurbanı olup, Bulunduğu bölgeye göre gelişmiş, ama geldiğimiz yere göre taşra sayılacak bir memlekette gençliğim geçtiğinden malesef der iki damalda göz yaşı dökerim...

Nerden nereye geldim... nasıl bağlicam? Bağlayamayıp bodozlama dalıcam konuya...
(Ben en iyisi bilgi üniversitesinin yazarlık eğitiminde eğittireyim kendimi de böyle başı farklı sonu farklı yazılar çıkmasın :p )

Evet dün akşam, aslında gidipte yerinde görüp izlemek istediğim tam tarihinden emin değilim ama 1776'da kurulmuş olan Bolşoy'u izlemek için Lütfi Kırdar'a gittim. Orada bir şey izlemeyi hiç sevmem... Geniştir büyüktür, boşalım kolaydır amma velakin, müzik canlı olmaz orada...

Bolşoyda her halde öyle değildir derken, öyle olduğunu öğrendik...
Verdiğim paraya işte o zaman acıdım...

Bu yıl 232'nci sezonunu oynayacak olan Bolşoy Balesi yıldızları Alexander Volchkov, Anastasia Yatsenko, Yan Godovsky, Anastasia Goryacheva, Anastasia Stashkevich, Denis Medvedev, Joo Yun Bae, Andrey Bolotin, Anna Nikulina, Karim Abdullin dünyanın en önemli eserleri olan 'Spartakus', 'Kuğu Gölü', 'Tarantella', 'Don Kişot' ve 'Carmen'den en önemli sahnelerini sergilediler sergilemelerine de...

Biz Türk milleti olarak ne çok seviyoruz assolit gibi davranmayı... Gösteri 21'de başlayacak... 10 kala kapılar açıldı, 21'de kısa bir konuşma yapıldı 10 gece ışıklar söndü ve millet haldır huldur, dan dun geliyor... İllet oluyorum !!!

Başka bir illet olduğum konuyda, daha çok konserlerde yanımda tempo tutanlar ! Kaptırmışsın kendini müziğe, alemden aleme gidip keyiflenirken, yanında ki başlar eliyle tempo tutmaya yada mırıldanmaya...
Alooooo
Burası senin kendine özel konser salonun diiiiil alooooo !

Dün akşam, iki çiftin arsındaydım. Yanımda kadınları, adamlar güya kısık sesle konuşuyor ama ne kısık... höö höööö şeklindeler... İki beyde erkek dansçıların vücüduna hasta oldular ! Adamdaki vücuda bak diyip durdular !
???
Yanlarında ki hatunun keyifle iç geçirdiklerini mi sandılar yoksam, ilerlemiş yaşlarından mı komplekse girdiler anlayamadım... Durup durup vücuda bak dedi her ikiside...
Abiler sapıktı herhal...

Bolşoy, muhteşem demek... Evet muhteşem muhteşemi izlemek güzeldi ama, bir orkestra eşliğinde, dekorlu mekorlu olsaydı gösteri... Evet dansçılar görselsizde bize görselliği yaşattı ama, karşında ki Bolşoy, görmek istiyorsun sahne tasarımlarını, dekorlarını... Mesleki bir takıntıdır efem... Opera, bale ve tiyatro farketmez, bakar incelerim sahne tasarımlarını...

Çok büyük bir ukalalık sayılmazsa, Kuğu gölünü beğenmedim dün gece... Kuğu gibi gelmedi bana kuğu... dans ve kostüm tasarımını beğenmedim...
Çok mu bilgiliyim bu konuda? Kuğu gölü en sevdiğim baledir. Memlleketin balerinlerinden çok defa izlemişliğim bir defada Çeklerin yorumuyla izlemişliğim var... Etkilemedi... Dün gece salonun çoğuda aynı görüşteydi benimle... Don Kişot ve Carmen yıktı salonu...

İnşallah maşallah, yanımdaki çiftlerden birinin erkeğinin gidip görmüşlüğünü tüm salona duyurduğu üzre, gidip U biçimli sahnesi olan 6 katıda localı olan Bolşoy Tiyatrosunda izlemek nasip ve kısmet olur deeer, kurumumuzun yeni uygulaması olan parmak basma aletini parmaklamaya gidip varlığımı beyan etmeye giderim...

İyi seyirler ve dinletiler efendim... 2007- 2008 Kültür ve sanat sezonumuz hayırlı uğurlu olsun !

Hiç yorum yok: