Ozborn'dan Merhaba...

Ortaya karışık, akla, yüreğe ne düşerse buraçta...

Etiketler

20 Haziran 2008 Cuma

Pes Cavus

Yaklaşık 2 ay önce başladı...
Sabahları üzerlerine basmakta zorluk çekmeye başladım...
Hızlı gece hayatımdanmıydı yoksa son zamanlarda vücudumun görüp görebileceği en yüksek kiloya sahip olmamdanmıydı neydi sebep bilemiyordum.
Bildiğim uyanır uyanmaz hooop dedik hopdedix kıvamında yataktan kalkamamamdı !

Sabahları kendi kendime espri yapıyordum 'Kilon fazla... poponu, göbeeni taşıyamıyor ayakların!'
Sonra hay huya devam...
Arada aklıma takılsada ayaklarım, hemen düşünce bulutlarını dağıtıyordum...
Yok bişeeey !
Nasıl yok leeen, ayaklarının üzerine basamıyorsun, sanki bileklerin kırılacakmış gibi hissediyorsun, paytak paytak yürüyorsun ve düşmemek için komidinine tutunuyorsun !
Yok bişeeeeey !

Yok bişey tabi...
Delikanlı hatunum ben ne zaman yiğitliğime bok sürdüm ve sürdürttüm?

Ben sürmek istemedim ama vücudum geçen hafta sonu yaşadığım kırık kalp sendromu üzerine yelkenlerimi suya indirmemi fırsat bilerek, 'ahanda fırsat bu fırsattır yoksa dinlemeyecek bu beni' diyip 3 gündür yapmadığı ağrı ve eziyeti bırakmadı !!!

Ben bu vücuda ne kadar sabırlı bir hatun olduğumu öğretemedim !
Günlük hayatımdaki mızmızlıklar, zırlamalar söz konusu bir rahatsızlık olunca olmaaaaz !
Olduğu an en son raddeye gelmişim demektir !

Basamıyorum, yürürken ayaklarımın üstü acıyor, bileklerim sanki cam inceliğinde...
Ayaklarım uyuşuyor, şişiyor !

Aaaa tanrım sigaradan dolaşımı bozdum, iki ayağımında sinirleri cofladı herhalde diyerek için için felaket senaryoları yazarken, internetin o müthiş bilgi denizinde neden yüzmüyosun oldum.

Şincik boyun fıtığı olan bi şahsiyet olduğumdan ve boyun fıtığım benim yanlış doktorlara gitmem sebebiyle 2 sene sonra teşhis edilebildiğinden artık hangi belirtinin hangi doktoru ilgilendirdiğini doktora-hastaneye gitmeden önce bilinmesi gerektiğini biliyorum !

Burası Türkiyaaaaa !
Hastada olsan pastadaaaa, şikayetinin, belirtilerinin kimi alakadar ettiğini bilmezseeeeeen...

Neyse... şüphelerimi sıraladım:
a-siyatikim
b-sigaradan iki ayağımında sinirleri cofladı
c-kilom fazla geliyo
d-doğduğum günden beri yüzü koyun yatmaktan anotomim bozuldu
e-mukadderat !!!

Başaladım hepsinin belirtilerini araştırmaya...
O dil, bu diiil, bu hiiiiç değil derken, neden 'ayak sorunları' diye aramıyorum oldum.
Aradım ve en çok diyabetle alakalı ayak problemlerinin olduğunu öğrendim.
Çok şükür, maşallah diyabet sorunum yoktuda neydi anasını satayım derdim?
Nöroloğamı gitmem gerekiyordu, ortopediste mi yoksa direk kalp ve damar uzmanına mı?

Yasabır çeke çeke azimle araştırırken derdimin dermanını bulduuuuuum.
'Pes Cavus!'
Hödöööö?

Şöyle efendim, bendenizin ayak parmakları değil ama ayağının anatomisi pek bi afillidir. Ayağımın altı oyuk oyuktur. Bende bir köprücük vardır ki Rahmetli Sinan görse esinlenip tüm köprülerini benden gelen ilhamla yeniden inşa eder yani...

Yok ayaol ne ükelalığı, ne megolomanyaklığı... I-ıh ! Çekemiyosanız ben napiiiiim? :p

Rahmetli ayakkabı ustası Hayrettin amcacığım ben tazecik bi 15'likken anacığıma 'Kızının ayakları çok güzeeeel, bilek kemiği çıkık, köprüsü yüksek' diyip bendenizi o yaşlarda fetişist manyaklara nanik yapma arzusuyla doldurmuştu!

Bir ayakkabı tasarımcısından, üreticisinden böyle bir iltifat almak... Hele 15'lik ergen psikoloji içindeyken... Düşünün efendim... :p

Neyse...
O güzel görünüm veren köprücükler aslında ciddi sorun yaratan hasatalıklara sebebiyet verirlermiş.

Ve verdilerde !
Pes cavus ağrılarına çözüm bulamayan hastalar beyin tomografisinden tutun da kemik ölçümlerine kadar bir çok tetkiki yaptırıyorlarmış. Eğer hastanın şansı yaver gider ve iyi bir ortopedi uzmanına denk gelirse doğru teşhis konuyormuş.

İyiki oturup araştırmışım... Yoksa belimdeki kas spazmı probleminden ayaklarımdaki sinirlerde sıkışma oluyor diyerek nöroloğuma gidecektim !!! Anlamsız bir sürü tomografi, masraf...

Çukur taban, kemik gelişimi tamamlanır tamamlanmaz kendini gösteriyormuş. Nası yani 35'lik koca hatun yeni mi tamamaldım kemik gelişimi mi? Töbe töbeeee...

Düz bir alana bastığımızda ayak tabanımızla zemin arasında 1 ile 5 derece arasında boşluk kalırmış. 1 ve 2’yi ‘orta dereceli’, 4 ve 5’i ise ‘tehlikeli’ buluyor uzmanlar. Pes cavus çocukluk ve gençlik döneminde rahatsız etmiyormuş. Çünkü enerji, hareketlilik ve fit vücut, ağrıların hissedilmemesine sebep oluyormuş. Gençlikten olgunluğa doğru tırmandığınız bir dönemde ağrılar nüksetmeye başlıyormuş. Tanrım artık olgun bir kadınım yaniiiiiiii !!!
Ağrılar önce hafif ve kaldırılabilir, zamanla da çekilmez oluyormuş… Şekil 1 A'da görüldüğü üzre...

Gençlik yıllarında arkın gerginliği yeterince hissedilmiyomuş. Zamanla kilo artıyor, vücut yükü sadece ayaktaki iki noktaya binmeye başlıyormuş. Bu da acı, nasır ve topuk ağrılarının artmasına sebep oluyormuş.

Eeee bendeniz bu sene rekor kırarak müthiş bir kilo aldım. Sadece gardrobum değil ayaklarımda isyan etmeye başladı !

60 kiloluk birisinin ayaklarında 120 kiloluk basınç olurmuş...
Eee 63'lük bana maşallah demek gerekiyor...
Tü tüüüüüü...


Tez zamanda zayıflamam gerekiyor. Tabanlarıma şahsıma özel tabanlık yaptırmam gerekmekte. Topuklu ayakkabı yasak. Çok düz giyinmekte. Anneanne topuğu giyinecekmişim !!!
Hala geçmezse sıkıntım, sağ ayağım ufak bir ameliyat geçirecek !!!

Ooooooooooo noooooooooooo !!!

Zayıflayacağım.
Eskisi gibi düzenli spor yapacağım...
Bir süre taban kullanacağım, sonra geçecek !

Güzel ayaklarıma nazar değdii...
Hüü Hüüüüü...
Pazartesi rejim başlıyor...
Rejimden önce sıkı bir dağıtmaca fena olmaz hani...

Her şeyin başı sağlık...
Birazcık daha paytak ördek yürücem...
Napalım?
Hep tavşana benzetilirdim, bu seferde ördek olalım...
Değişiklik iyidir...

Tüm Pes Cavuslara geçmiş ossun diyorum.
Çekmeyen bilemeeeeeez...
Ya...
Mukadderat !
:p
;)

2 yorum:

Adsız dedi ki...

Ozzy,

Oncelike cok gecmis olsun diyorum. Bayağı da tereddüt ettim bu yazıyı yazarken, zira senin nanik yaptığın o "sapkııın! :)" ayak fetişistlerinden biri olmamdan mütevellit rahatsız olmandan cekindim. Evet sağlık hayatta kıymetini bilmemiz gereken en önemli şey ama yüksek arklı ayaklar da ne yalan söyliim çok çekiciler ya. Yani olur a bir gün bir ayak fetişisti girerse hayatına adam cidden şanslı olucak. Aslına bakarsan blogundan okuduklarımdan edindiğim izlenim, düztaban bile olsan senin hayatına giren adam her durumda çok şanslı bence :). Blogundaki yegane resminde çok ama çok hoş görünüyorsun, belli ki IQ seviyesi de bayağı yükseklerde, F1 hayranısın ve een önemlisi hayata karşı özel bir duruşun bir tarzın var. Her neyse bu Ozzy'ye methiyelerden ziyade bir geçmiş olsun mesajı olmalıydı aslında. Kendine çok ama çok iyi bak. Tabii güzel ayaklarına daa...

Yakışıklı paspas

Adsız dedi ki...

Bloğunuzu yakından takip ediyoruz. Yazmış olduğunuz makaleler bizim için çok önemli firmamız Dell yetkili servisleri çalışmalarınızda başarılar diler.