Ozborn'dan Merhaba...

Ortaya karışık, akla, yüreğe ne düşerse buraçta...

Etiketler

27 Nisan 2011 Çarşamba

Bahçevancı geldi hanıııııım...

Çeşme'de ki evin bahçesini çiçek bahçesine çevirme kararı verirvermez eylemlerime başladım...
Ama ne eylemler...
Terasın korkuluklarına asılacak saksılar, Tchibo'nun bu haftaki temasında bir sürü teras ıvır-zıvırı, çiçek tohumları, tohum çimlendirme ekipmanları, kazma-kürekler...
Of ki of...
Dünden beri sipariş kargolarım yağıyor...

Sevgili amcam seçtiğim çiçek tohumlarının güzelliği karşısında aferin diyor ama aynı zamanda da bana çimlendirmenin zorluğundan dem vuruyor...

Biliyorum biliyorum, tohumdan bitki üretmek sabır işi... Biz yay burçlarında pek bulunmayan 'sabır'la işim zor ama azmettim !!!

Blogumda yeni bir bölüm açacağım...
İnternette doğru düzgün amatör bahçecilik ile ilgili sayfalar bulamadım...
Yurtdışında harika sayfalar var... Ancak o sayfalarda bahsedilen ürünleri bulmak zor memlekette... Yada bizdeki isimleriyle onların kullandıkları isim varklı olduğundan bildiğiniz bir şeyde olsa yarım saat bu ne ki acaba diye arama tarama yapıyorsunuz...

Kendi bahçecilik deneyimimi kendi tarzımda ilgilenenlere paylaşmayı düşünüyorum...

Efenim, hazır fide alıp dikmek belki daha mantıklı bir uygulama olurdu ancak, sıfırdan üretme fikri daha bi cazip geldiğinden önce tohum arayışına girdim...

Naaazik popomu yerinden kaldırmadan internette tohum ararken, Zengarden diye bir site buldum. İzmirli bu firma, internetteki en mi en aydınlatıcı bilgiye ve bol ürüne sahip bence tek site!

İstemediğiniz kadar tohum çeşidine sahip olan firma aynı zamanda da çok yardımsever...
Şu aralar tohum ekip çimlendirme yapmak için en uygun dönem... Ancak İstanbul'dan Çeşme'ye üretim saksılarımı taşımam zor olacağından firma yetkilileriyle yaptığım yazışmalar sonucunda Mayıs ayı itibariyle ekimini yapıp verim alabileceğim ürünleri seçmemi sağladılar.

Bu bence çok önemli bir anlayış... Adamlar sırf satmak için, para kazanmak için ' heee bacııım o da oluuur bu da oluuuur...' demiyorlar... Size sonuç alabileceğiniz ürünleri tavsiye ediyorlar !!!

Tohumlarla birlikte nasıl çimlendirilip, ekilmelerini anlatan bir kitapçıkta gönderiyorlar... İstediğiniz kadar acemi olun Zengarden sayesinde yılların ustası şeklinde sonuç almanız mümkün...

Kaktüs meraklısı olarak özel kaktüs tohumları ve onlar için olmazsa olmaz özel kaktüs toprağı, viyoller, çimlendirme toprakları sipariş ettim...

Kazmasız-küreksiz bahçivaaan olur mu olmaaaaaz... Çok pro olmayan aletler adım. Roco markasının küçük bahçe aletlerinden aldım. Küçük kürek, çapa, tırmık ve ayrık otu sökücü... Tüm bahçeyi onlarla kazmama imkan yok biliyorum sadece bunları fideleri ekerken ve küçük bölgelerde çalışırken kullanıcağım...

Baba aletler zaten var... Benimkiler şahsıma münhasır bahçecilik evcilik oyunu aletleri... :pppp

Bir an önce Çeşmeye gidip tohumları çimlendirmek için sabırsızlanıyorum...
Her ne kadar Peyzaj mimarı olmasamda bir mimar olarak tasarım yetimle bahçem için tasarımlar çizittiriyorum... Seçtiğim çiçeklerin güneş ihtiyaçlarını dikkate alarak, çimlerimizden de feragat etmeden görsel bir şölen yaratmayı amaçlayarak çizittiriyorum... :)

Bakalım göriciiiiiz... Çizdiğim şeyleri toprağa nasıl aktarıcam... Tek başıma ciddi bir sevüren yaşayacağım !!! Ölç, biç, iple işaretle, kaz, şekil ver... Bordürleri oluşturmak için güzel taşlar bul, taşı... :))))))

Yazicim efendim... Yazın bahçe deneyimimi yaziciiim ve az-çok işe yarar amatör bi sayfa aradığınızda yazılarım naçiiizane yardımcınız olsun diye...

;)

Hiç yorum yok: