Ozborn'dan Merhaba...

Ortaya karışık, akla, yüreğe ne düşerse buraçta...

Etiketler

8 Eylül 2009 Salı

Beynelminel Mutbaaak !

Mutfakta yok yok…
Kaçak üretim işletmeleri gibi…
Kaçak zücaciyeci !!!

Bir zamanlar memlekette tabak-çanak bulmak zordu…
Yurt dışına gidildikçe alınırdı. Hele Kıbrıs bu konu için cennetti… Kıbrıs’tan gelen payreksler pek değerliydi…

Barış Harekâtından sonra Kıbrıs’a ayak bastığımızda ben 4 yaşındaydım. Hatırladığım sadece deniz…
Ama dönüşte evimizi kaplayan ve eşe dosta hedeye diye verdiğimiz papatyalı tabak setimizi ömür boyunca unutmama imkan ve ihtimal yok !!!

Üniversite için Kıbrıs’a gittiğimde bu duruma en çok sevinen annem oldu… Zaman içinde kırılan eksilen parçalarını tamamlayabildiği için…

Bir mimarın en büyük kabusu tasarladığı şeyin tasarlandığı amaç dışında kullanılmasıdır!!!
Ben bir tasarımcıyım. Ben bir çözüm üreticiyim.
Ben bu evi tasarlarken vidasına kadar her şeyin yerini hesaplayıp, çizmiş ve yaptırmış biriyim !!!
Ama gel gör ki mutfak ne ararsan bulduğun dükkanlar kıvamında…

Babamın İngiltere’den getirdiği fincan takımları, payreks ölçü kapları, Kıbrıs’ın papatyalı tabakları… Benim Kıbrıs’tayken kullandığım tabak takımlarım, annemin 2 benim 2 düdüklüm, kek kalıpları, fırın tepsileri, çok değerli olan annemin Bosh ızgarası, benim ızgaram… Çeyizim diye aldığım plastik kapaklı boy boy cam kaplar, anneminkiler…İngiltere’de ki yıllarımdan ve muhtelif memleketlerden almış olduğum muglarım…

Bir mutfakta 3 evin mutfak eşyası !!!

Satıyoruuuuuuuuuum, sattım !!!

Yok yok bir düzende düzen sağlamak imkansız…
Her şey alt alta üst üste…
Artık kimin malı ne belli değil…

Çeyiz anlayışım hiç yoktur ama, ilerde kendi evimde kullanırım diye almış olduğum kap kaçaktan vaz geçmeliyim artık. Her kesin tabağı çanağı birbirine karışmış durumda… Bu arada Samsundaki evin tamamı henüz gelmemiş durumda gelse mutfağa giremicez !!!

Her kes kendi düdüklüsünün telaşında…
Seninkinde pişirmem, ben asıl seninkinde pişirmem…
Izgaramı zedeleme…
O babanın hatırası aman kırılmasın…
Bu arada benim canım emektar Bonpani mini fırınım haşat olmuş durumda… Ama mühim diiil… O benim nasıl olsa… Anneminkiler sağlam olmalı… : ))

Gel vatandaaaş geeeel… Zücaciyenin zengini, vintıçııııı buradaaaaaa !!!
Düdüklümü istediniz apla? Alaman malı var…
Payreksmi? Fransa’da artık bunlardan üretmiyo… çok eğerli nadide bi parçalar…
Sütlük mü? İngiliz porseleninin hası…

Ah ah...
Mutfakta bide yer olsa...
Yıkanan şeyler elimde patlamasa... :)

Hiç yorum yok: