Ozborn'dan Merhaba...

Ortaya karışık, akla, yüreğe ne düşerse buraçta...

Etiketler

31 Ekim 2009 Cumartesi

Söküklerim...

9 sene önce okulu bitirip İstanbul'a döndüğümde Beşiktaş'ta tuttuğum ev için aldığım ev eşyaları ufaktan başıma bela oldu.

2 oda 1 salon evime çok eşya gerekmiyordu... Çoğunlukla yalnız yaşayacaktım... Annem arada bir gelip gidecekti... Bir oda yatak odası diğer oda çizim masam ve kütüphanemle tıka basa dolunca misafir yatağı sorununu bende açılınca yatak olan koltuklarla çözmeye karar verdim...

Mimarım ya, tasarımcıyım ya, firmalar, markalar, tarzlar işim ya... Sıradan bir koltuk almak yerine Florya'da mesken tutmuş, o tarihlerde bence hala bile en estetik ve fonksiyonel açılınca yatak olan koltukları satan Bilgili Mobilyaya gittim...

Beğendiğim koltuk çok hoş... Elbette öyle olacak İtalya'da üretiliyor teee buralara kadar getiriliyor... Alt tarafı iki kişilik 200 cm. genişliğinde sade modern bir koltuk... Baktığınızda hiç mi hiiç özelliği olmayan düz renk, çelik ayaklı bişi... Tek özelliği açılıp yatak olduğu çakılmayan bişi... Kafaya koydum alıcaaaam da alıcam... O zaman memlekette henüz İkea yok! Diğer firmaların açılıp yatak olan koltukları sadelikten uzak kaba hantal şeyler ancak İtalya'dan gelmedikleri için fiyatları normaleeeee...

Benimkiler deli oluyor... Öğrenci evimde koltuk yoktu, yer minderlerinde yatarak hayat sürmemden ve dandik yatağımın yaylarının arada vücuduma girip çıkmasından benden çok onlar muzdarip olmuşlardı... Bana iyi ve güzel bir ev açmak istiyorlar ancak kız çıldırmııış !!! Bilgili-Koleksiyon, Sihir ve Casa arasında gidip geliyor kız !!!

Mukadderat dediler ve İtalyalardan gelme koltuğum oldu... Yatak odamda sevgili annemin kızıma gelsin iyi yatak alıcam ahtı yüzünden Koleksiyondan oldu... Ev küçük ve mevcutta gömme dolap var diye yatak odamın gardrobu alınamadı... İlerde alınır dendi... Meğersem koleksiyon adı üstünde davranıp koleksiyon bitince üretmiyormuş hiç birşeyi... Aldığınız şey kırıldı-dağıldı, bişeyi koptu çıktı diyelim... Mukaderat diyorsunuz... Etajerimin deriden yapılma ip tutaçları zaman içinde koptu... Yok dediler... Şimdi dünya para verilmiş şeyin çekmecelerini açmak için tırnaklarımı iki yana saplıyorum ve açıyorum...

Zaman geçti, annem İstanbul'da benimle yaşama kararı aldı... Benim küçük ev yetmez oldu... Kiraya para dayanmaz oldu... :p Hadi ev alalım dedik aldık... Muhteşem ötesi bir marangoz buldum... Senmisin Koleksiyon, üretmeyen yapmayan... Adam tasarladığım gardırobu bi yaptı ki, Koleksiyonun sahibi Faruk Malhan gelse bu bizim ürünümüz der... Eee demokrasilerde çareler tükenmeeeez... Yatak odam oldumu cillop gibi... Bide şifonyer ve etajerin kopmuş deri iplerine bi çözüm buldum mu... :))) Terzi söküğünü dikemez gibi mimarda kendi ıvırı-zıvırıyla uğraşamıyor işte... Eve taşınalı 1.5 sene oldu... Halletmem gereken bazı ıvır zıvır işler var ama bir türlü iğneyi de ipliği de elime alamıyorum... :)))

Bu hafta sonu geldileeeer... Tee İtalyalardan gelme koltuk kullanım yorgunu olduğundan elden geçmeli... Aslında bana kalsa ben onu atıp yeni evin salonuna uygun başka şeyler tasarlicam ama sevgili annem her yeni eve taşınınca yeni koltukmu alınacaaaak şeklinde olayı ele aldığından elimden malesef birşey gelmiyor... Mevcutları kullanmam gerekiyor... Malesef durum, eskiye yeni tasarım..! :))

Bilgili'yi aradım bu gün... Ürünlerini de benine hatırladılar... Elden geçme fiyatı olarak öleee bişey istediler ki, Afrika'dan timsah derisi siparişi verip koltuğu halis muhlis timsahla kaplatsam daha makul olacak !!!

Adam bana diyor ki koltuk İtalyan...
Elden geçmeye İtalya'ya gitmicek beyefendi diyorum... Yüzü değişecek, iç süngerleri elden geçecek... Yatağı sağlam... Ancak minderlerde deformasyon var, 10 senedir bi fiil kullanıldı...
Anlıyorum ama diyor İtalyan...
Töbe töbeeee... Anladık biliyoruz İtalyaaaaan !Memlekette sünger kıtlığımı var? Kumaş kıtlığımı?
Orijinalitesini bozmak istemeyiz adımız sanımız...
Yaw, 10 küsür senelik koltuk... Benden-ailemden başka bilen yok ki koltuğun sizden olduğunu... Hoş bu konuşma sonrasında hırsımı almak için bloguma yazınca cümle alem bilecek koltuğumun kimden olduğunuda...
!!!
Beyefendi orijinalliği bozulmaz yapın yerli malı yurdun malı...
Cık!

Şimdi ben diyorum ki koltuğu bizim yayınevinin pikaplarından birine yükleyeyim, usul usul kenardan İtalya'ya gideyim... Orda elden geçirteyim, hem daha ucuza halletmiş olurum hemide seneler sonra yine İtalya'yı görmüş olurum... :)

Töbee töbeee hastamısınız pastamııııııııı?
Alırken no problemoooo, sorun olduğunda hem cık hemide dünya para !!!
Ehee bu görüşmeyi anneme ilettiğimde galiba arzuladığım şey gerçek olabilecek !!! Annem uğraşmayıp yepiz yeniiiii koltuklar isteyeceeeeek !!! Ehi ehiiii...
Tanrııım salon için arzu ettiklerimi gerçek kılma fırsatı yarattığın için teşekkür ederiiiiiiim! Şimdi sırada yatak odasındaki kulp sorununu çözmek için elime tornavidamı alıp Şarman'a ve Hafele'ye yol almam gerekiyor...

Başka? Evde dikilecek başka sökük varmıydı acep? Üşengeçliğimden hala alamadığım boy aynası var bide...
Çerçevesini tasarlicam diye banyo aynasının önünde maymun ettin bizi Ozy'yaaa yürü Beşiktaş'a al bi ayna çak duvara işteeee...
Yada git İkea'ya... Başlicam tasarımına, mimarlığına... :p

Kendimi ve mimarlığımı seviyorum efeeeem... ;))
İtinayla sökük dikilir... :)

Hiç yorum yok: