Ozborn'dan Merhaba...

Ortaya karışık, akla, yüreğe ne düşerse buraçta...

Etiketler

22 Ekim 2009 Perşembe

Muhabir Ozy metrodan bildiriyoooor...

Geçen hafta Esnetepe metro istasyonunda tüm gişeler kapalı, otomatik jeton makinesinin önünde düzensiz bir kalabalık vardı...
Akbilci olarak, bitmek üzere olan akbilimi doldurmak için dolum makinesine seyirtirken olan biteni anlamaya çalıştım ama bir türlü çözemedim. Makinenin klasik para beğenmez huyu yüzünden paramı değiştirmek için görevlinin yanına gitmemle merakım giderildi...

Adam bana önce bi daha olmasın dedi...
Ne olmasın?
Artık gişelerde görevli olmaycak o yüzden hazırlıklı olun.
Bu denediğim üçüncü 20'lik ! Ben hazırlıklıyımda sizin makine pek değil !
O biraz bozuk, buyrun burdan yardımcı oliiim...

Teknolojik ve gelişmiş bir ülkeyiz ya... Yurtdışında ki metro istasyonlarından neyimiz eksik ya, artık otomatik makinelerden jeton alacakmışız! Gişe elemanlarının çoğu işten çıkarılacakmış ! Bu Büyükşehir'in krize bulduğu çözümmüdür yoksa gerçekten çağdaşlaşma adımımıdır?

Çağdaşlaşmaysa şayet gözlerim dolacak! Sonunda muasır medeniyetler seviyesine geldik dicem deee, okuma yazma bilmeyen oranı çoook olan İstanbul'da, yaklaşık 10 küsür senedir kullanılmasına rağmen ne yürüyen merdivenlerde nasıl durulması gerektiğini, ne araçlara binerken nasıl girilip çıkılması gerektiğini hala öğrenememiş bu gidişlede böyle gelmiiiş böyle gidecek gözüken bir topluma otomatik makineden jeton aldırmaca bana sonderece inkıııridiiibıııııl geliyor!!!

Otomatik akbil dolum makineleri her zaman düzenli çalışamazken jetonmatikleri nasıl çalıştıracaklar?
Önünüzde ki teyze veya amcanın jeton almasını beklemek size sonsuuuuz gibi gelemyecek mi?
Türk milletinin ünlü yardımlaşalım-burnumuzu sokalım-sevaptır özelliği metrolarımızda daha bi canı yürekten ve fazla fazla yaşanacakmış gibime geliyor!

Bu toplum buna hazır mı acep?
Sıra nedir?, başkalarının hakkı nedir?, benim hakkım herşeyden önce gelir, istediğim gibi yürürüm, dururum, okuyup öğrenmekte neymiiiiş diyen bir topluma teknolociiik alet edavattan önce toplum içinde uyulması gereken görgü kuraları-saygı vs. öğretilse daha mantıklı olmaz mı? Büyükşehir belediyesinin İstanbul'da yaşam diye bir kitabı var... Ah çok güzel ama onu kim okur ki... Malesef benim milletime ilk okuldan üniversiteye kadar belki biraz abartabilirim ama yüksek lisans seviyesinde bile davranış dersi verilmeli.

Evet, metrodaki jeton matikleri insanlar nasıl kullanacak diye bir sorunsalımın olması pek normal gelmeyebilir...
Ama malesef bunu düşünmeden edemedim...
Bir kaç ay sonra kültür başkenti olacağız ama memlekette kültürün 'k'si, saygının 's'i yokken bilmemne başkenti ol ne yazaaaar bana göre...

Eğitim şart efeeem! :)
İlk eğitimimiz, önce önünüzdekinin ensesine nefesinizi üflemeden düzgünce sıraya girmeceyi öğrenmek olacak...

Hiç yorum yok: