Ozborn'dan Merhaba...

Ortaya karışık, akla, yüreğe ne düşerse buraçta...

Etiketler

11 Haziran 2010 Cuma

Servis adetleri...

Bu seneki seyahatlerimde bizden başka herkesin bizim adetlerimizi sahiplendiğini ve bizden çok daha iyi onları sürdürdüğünü gördüm.

Nassı yani oldum ister istemez...

Yunanistan'dayız...
Cafeye çöker çökmez kocaman şık bir karaf yada sürahide su geliyor... Ücretsiiiiiiiiz!!!
Kahve içerseniz kahvenin yanında da...

Viyana'dayım...
Kahvenin yanında su geliyor...
Hele Türk kahvesi içiyorsanız kahve cezvesiyle hemide bakır cezvesiyle, lokumla servis ediliyor !!!

Türkiye'deyim...
Öğlen mamasına bir ailenin en az 3 günlük giderini ödüyorum... Su plastik şişede geliyor.
Kahve mi içiyorsunuz eh yanında su verdik desinler diye şat bardağı ayarında bi bardakta sucuk !

Leeeeyn Osmanlı Osmanlı, adetlerimiz diye yırtınıp yırtınıp duruyosunuuuuuz... Hata ruz!
Ben niye ecnebinin memleketinde olması gerektiği gibi bi Türk adeti keyfi sürüyorum?

Bizde adet değilmidir, misafire önce ne kadar uzak veya yakın olduğu önemli olmadan yoldan geldin diye su vermek?

Kahvenin hası mangalda bakır cezvede olur tamam onu yapmak eziyetlide olsa şöyle güzel cezvesinde yanında lokumu suyuyla bi servis zor mu?

Zor sanırsam...
En bi en lüks restaurantlarda bile plastik şişede su!!!
Yaw şişecam gibi bir değerimiz var bizim. Tasarımcılarımız var...
Çok mu zor cam şişede su satmak?

Hem haşırt huşurt para öde, ben A ve B'ye hizmet ediyorum de sonra Z sınıfında su servisi yap!

Bayıldım bayıldım, Osmanlı'nın hüküm sürdüğü topraklarda bizim olan ama unutulmuş, yapılmayan adetlerimizi yaşamaya bayıldım...

Bişi diiil elalemin ecnebisi orda görüp burda daha bi hasını yaşaaycağım diye sanıp geliyosa çok sorryyy...

Kalite ve zerafet malesef yok...
Adetler ise kafaya uyarsa, koşullara uygunsa uygulanıyor...

Napalım, bir zamanlar Osmanlı'nın hüküm sürdüğü topraklarda adetleri ve keyiflerini yaşayacağız bizde...

Mukadderaaaaaaaaaat !

Hiç yorum yok: