Ozborn'dan Merhaba...

Ortaya karışık, akla, yüreğe ne düşerse buraçta...

Etiketler

9 Ocak 2009 Cuma

No Fuma

Elimde şarap kadehi güzel güzel gülümserken birden kahkahayı koyuveriyorum.
Karşımda oturmuş beni izleyen gözleri bir anda değişiyor...
Bu kadar komik olan ne acaba diye düşünürken, karşısında ki ben kadehi masaya bırakmamla kahkahalarımın şiddetiyle masaya kapanıyorum.
Şaşkın şaşkın oda gülüyor... Ama henüz ne olduğunu anlayabilmiş değil...
Bende...
Gülme krzim geçip başımı masadan kaldırdıktan sonra hıçkırıklarla göz yaşlarım boşalmaya başlıyor.
Noluyo leeeyn diyorum kendi kendime... Noluyo bana... Derken yeniden gülmeye başlıyorum.
Kalkıyor, yanıma geliyor, başımı bedenime yaslatıyor ve ne üdüğü belirsiz duygusal patlamamı yaşamama sakince izin veriyor.

Kahkahalarla-ağlama karışımı kriz geçtikten sonra, şaşırmış hafifçe paniklemiş yüzü bana destek vermek için gülümsemesiyle aydınlanıyor...
İyim diyorum... İyim... Ama bi saigara içebilseydim daha iyi olacaktım.

01.01.2009
Senelerdir baca gibi tüten biz sigarayı bırakma kararı aldık.
Yeni yılın ilk günü bırakılacak.
Tamam mı tamam...

Eski yılın son gecesi ve yeni yılın sabah saatlerine kadar hem tütünü hemde alkolü sömürmüş biz için, uyandığımız yeni yılın öğlen saatinde zaten sigara içebilme yetimiz namümkündü.

Biraz ayılıp kandaki alkol seviyesi yerini kana bırakmaya başladığı anda vücutlarımız normal alışkanlıklarını ister ve arzular hale geldiğinde ikimizde çok bilmiş ve inat bir şekilde biz sigarayı bıraktık içmizceeez diye ahkam kestik. Taki ben akşam yemeğinde güzelim bonfilenin yanında kırmızı şarap içene kadar...

Aslında vücudum 3 günlük nikotin stoğunu bir gece önce doldurmuştu. Nikotine ihtiyacım yoktu ama bağımlılık denilen şey damarlarımı, bedenimi, ruhumu ele geçirdiğinden güzel güzel yenilen yemekten hemen sonra duygusal bir krize girmeme neden oldu.

Sigaraaaaaaaaaa diye inledim.
İstiyorsan iç dedi.
Hatta birlikte geçireceğimiz bu 4 gün boyunca içelim sonra bırakalım.
Olmaz. Kendimi tanıyorum. Küçük bir çocuk gibiyim. Yapma denilen şeyi yapmaya pek bi meraklıyımdır.
Tek başımayken şeytan beni çok güzel ele geçiriverir ve ne irade ne gurur hiç birşeyden eser kalmaz...
Daha önceki sigarayı bırakma denemem 24 saat dolalı 1dk. olmuştu ki bozuldu... Ondan bilirim...

Bırakacaksak ancak bu sürede bırakabilirim. Devam...
Devamda anasını satayım, adam yılbaşı hedeyesi olarak paraya kıymış en bi en sevdiğim konyaktan getittirmiş... Yeni aldığı kahve makinesinde binbir çeşit dünya kahvesi yapabilme seçeneği mutfakta dururken... O nefis kahvelerle konyak ziyafeti yaparken içmeden durmak na mümkün!!! Hele ev full alkol doluyken, bide tüm planlanan aktiviteler yemek-içmek üzerineyken...

4 gün boyunca irade ve sabır gücü sınandı.
Uyuşturucu bağımlısı şeklinde ciddi ciddi nikotin krizlerine tarafımca girilip, adamla her türlü kavga çıkarıldı.

Adam son derece coll vaziyette, kendi krizlerini gizleyerek bana harcadı tüm enerjisini...
Sonuç: Tam 9 gündür sigara içilmemekte.
Ama can bu patlıcan değil, şeytan bu rahat durmaz şeklinde beynim bir sürü oyun oynamakta bana...

4. günün sonunda sigara arzulama ihtiyacınız azalıyor. Sonraki günler sizin kendi geyik arzunuz. Vücut içmedende yaşanılabildiğini öğreniyor.
Herşeyin kokusu olduğunu yeniden keşfediyor ve anaaaaa kokuyo lan buuu, hemide nefis diyorsunuz...
Merdivenle çıkarken nefes nefese kalmıyor, benim gibi öğrencilerini forma sokmak adı altında yakinen ilgilenen spor hocanızın işkencelerine nefesiniz yeterek katlanabiliyorsunuz artık.

Sigarayı bırakmam en çok hocamın işine yaradı.
Kardio çalışmalarım arttı. Yeter hoca... Yeter. Kadın dediğin azcık balık etli olur bu kadar yorma beni. Ne etli olursan ol, 45 dk. yapacaksın ve daha hızlı çevir o pedalları...

Yeniden sigaramı başlasam acep?

Özleniyor namuzsuz.
Güzel bir kahveden sonra, yemekten sonra...
Bazen hiç sebep yokken canınız tarifi imkansız bir şekilde çekiyor onu.
Alkol onsuzda içiliyor ama daha çabuk sarhoş oluyorsunuz. Niye mi? Sigaradan aldığınız bir fırtı bardaktan alıyorsunuz. Peş peşe yudumları sallıyorsunuz öyle oluncada hıııçk benn bu sayıda şaarhhoj olmazdııım hıçk noluyooo yaaaa oluyosunuz.

Özleniyor.
Özlenemsine ama, geçen gün bir arkadaşın sigrasından bir fırt çektim eski tadı vermedi.
Umulanla bulunanın aynı olmadığı şoklar gibi oluyor tadı.

Sigara olayı bana şunu gösterdi; zaten biliyodum ama daha bi netlik kazandı biz müthiş bir çiftiz yahuuuu. Böylesine zor, deli eden, zahmetli, acı veren birşeyi birlikte birbirimize destek vererek başarmış olmamız müthiş birşey. Bir çiftin sevişmek-çocuk yapmak gibi aynı anda yaptığı keyif-eylem benzeri bir olay bence birlikte sigarayı bırakmamız.

Hem bireysel olarak hemde ilişkimize çok şey kattı.
Ne diiim, benim yerimede bi fırt çekin beeeee... derin olsun ama... ciğerleri bayram ettireninden... Hatta kahveyle içtiğiniz ilk sigaranızdan olsun...

Eee napim, unutulmaz yarim o benim. ;)

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Yurru be Ozy'cik be yuru be Ozlem'im bee... Yuru be babacım beee... Umarım bu seferki kesin ve de uzun soluklu bir bırakıs olur...