Ozborn'dan Merhaba...

Ortaya karışık, akla, yüreğe ne düşerse buraçta...

Etiketler

8 Şubat 2012 Çarşamba

Bahçıvancı geldiiii...

Bütün yaz bahçevancılık yap bi tane yazı koyma...
Cık cıık...
Bu yaz ekmeyi planladığım tohumların kargosu gelince el atmadığım başlığımın altına yazı konduruvereyim dedim... ;)

Çeşme'deki fidancılar yerine internetten bulduğum bir fidancıdan tohumları aldım geçen sene...

Bu senede aynı firmadan... Zengarden'dan... Memnunum, tohumları güzel... Güzelce paketleyip yolluyorlar... Ve ilk defa tohum ekiciliği yapıyorsanız tohumlarla birlikte gönderdikleri üretim kılavuzu baya faydalı...

Ben çocukluğumdan beri bahçe ile uğraşmayı severim... 2 hektarlık bi yazlıkta büyünce çiçekten-fasülyeye kadar her şeyi ekerek, biçerek, dalından kopararak büyüdüm... 

Bahçe gördüm mü el atmadan duramam... Ayrık otu, budanması gereken güller bi şekilde batar bana... 

Bir kaç sene evvel bir arkadaşımın ailesinin yazlığına gitmiştik ve ben rahat duramayıp bahçeye dalmıştım... Hatta bu çimleri yanlış suluyosunuz diyerek hortumu elime alıp... :)))))))

Bahçeyle uğraşmak için alet edevat önemlidir... Büyük bir çapanızın olması gerekir... Ben geçen sene saksı çalışmalarımda kullanmak için özel kürek-çapa takımı aldım... Markasını hatırlamıyorum şimdi ama hobi bahçeciliği ürünlerinde baba olan bi firmaydı... 

Normalde tohumlar ilk önce üretim saksısında yetiştirilir... Belli bir boya gelince bahçeye veya saksıya alınır... Bendeniz Temmuz başı Çeşme'ye gittiğimden kolaya kaçıp üretim ve asıl saksıyı bir arada hallettim... Hatta 1 saksıya 3 farklı cins ekerek olayı daha heyecanlı hale getirdim :)))

Amcam ipek çiçeklerini çok sever... Yazlık yerde de terasa nazik bir güzellik katıyorlar... Dondurulmuş gıda plastiklerinden üretim saksım efem... Profesyonelce yapmak isterseniz Viyol'de kullanabilirsiniz... Viyoller bana çok uğraştırıcı geliyo o yüzden plastik kapları kullanıyorum... Üretim kaplarınızın altını delmeyi sakın unutmayın diye de hatırlatma yapayım... Aslında tohumlar ekildikten sonra bir sera ortamı yaratmak gerekiyor da ben Çeşme'nin güneşine güvenerek serayla-merayla uğraşmadım :)))

Çimlenme başlangıcı yupppiii !!! Fesleğen maalesef benim üretimim değil...






İpek çiçekleri biraz daha büyüdükten sonra terastaki saksılarına tarafımca alındılar... Bir coştular bir coştular ki sormayın... :)



Terasın son halinin fotoğrafı maalesef ofis bilgisayarında yok... O yüzden koyamıyorum...

Bu sene aslanağzı ekeceğim... Bir sürü çeşidi var aslanağızlarının... Bodur, uzun... Onları saksıya değil direk bahçeye ekeceğim... 

Çok yılışık olan, kendi kendine tohumlarını etrafa atan akşam sefaları ise Eylül'de gelmeden bahçeye tarafımdan serpildi... Bu sene  geçen seneye göre daha yağışlı geçtiğinden tohumlar bize hazır bir bahçe sağlayacak... ;)

Tohumdan bitki yetiştirme zahmetli ve sabırlı bir iş...
Zengarden gibi bir firmadan tohum sipariş ederseniz size gelen kitapçığa baktığınızda pes edebilirsiniz...

Kimi tohumları buzdolabına koyun, kimini sıcak suda bekletin vs. yazıyor...

Ben aslanlar gibi toprağımı alıp gerekli karışımları hazırlayıp gözüm kapalı ekiyorum... Her gün güneşe-rüzgara göre yerlerini değiştirip yetişmelerini bekliyorum...

Ekilen tüm tohumlar çıkmıyor bazen... Çıkanlarda yazlık yer için yeterli oluyor... :)

Bu sene yer örtücü tohumlarına ağırlık verdim... Düzenli bakım kışın yapılamadığından çimlerimiz diğer evlerimizin bahçelerine göre son derece bakımsız oluyor... Bu bakımsızlığı örtmek için yer örtücüler ideal... ;)

Geçmişimizde şahane bahçelere sahip olduğumuzdan Çeşme'de ki ev bence bizim için ayıp ama napalım kiralık evde bu kadar oluyor... :)

Sarı Ballica, Alyssum, Dorotheanthus benim tercih ettiğim örtücüler...

Aslında bu ay üretim saksılarında onları kuluçkaya yatırmam gereken bir ay... 

Üretim saksısında çimlendirip sonra yolculuğa çıkarken kullanmak için daha büyük bir saksıya onları almalıyım... İstanbul'dan Çeşme'ye saksı taşımak pek kolay iş değil... ;)  Yaseminim ölür diye Çeşme'den koca yasemini İstanbul'a taşımış biri olarak konuşuyorum ;)

Kendi ellerinizle ekip, sabırla büyümelerini bekleyip sonrasında bir birinden güzel renkleri ve kokularıyla size yaşam enerjisi veren çiçeklerle uğraşmanızı tavsiye ederim... 

İlla bahçenizin olması gerekmiyor, balkonunuzda da bu güzelliklere sahip olabilirsiniz...

Eldiven, küçük bahçe araç-gereçleri ve iyi bir toprak... Ve tohumlar... Benim tohumcunun adresi de aşağıda... Üretim toprağımı da onlardan sipariş etmiştim geçen sene... Tüm toprak ve tohum ihtiyacınızı onlardan karşılayabilirsiniz... Alet ve edevata gelince ya koçtaş'tan ya da internetten... ;)


Hiç yorum yok: