Ozborn'dan Merhaba...

Ortaya karışık, akla, yüreğe ne düşerse buraçta...

Etiketler

6 Ağustos 2010 Cuma

Teşvikiye caminde cenaze modası...

Bu gün Teşvikiye Camindeydim... İstanbul 53 derece iken...
Bir müdürümüzün eşi vefaat etti...

Dün iş arkadaşımın annesi hangi camiden kalkacağını öğrenince kızına, 'aaaa gözlüklerini sakın unutma' diyip bizi kopardı !!!

:))

Aaa Teşvikiye caminde gözlüksüz, son moda eşarpsız ve çantasız olunmaaaz!!!
Hadi canım hadi başka camiye, başka cenazeye derler !

Zavallı Teşvikiye camim, istemeden ünlü camisi olmuş durumda.
Daha güzel, daha nefis bir sürü cami olmasına rağmen konumu onu malesef bu kadar popüler hale getiriyor.

Teşvikiye caminin yan tarafında ki Teşvikiye Cafe'de oturup cenazeye gelip gidenleri istemeye istemeye seyrederdim bir zamanlar...

Oturmuşum kahve ve kitap keyfi yapıyorum...
Birden önümde son model arabalar duruyor, şöförler telaşla koşturup kapıları açıyorlar ve moda dergisi çekimine gelmiş insanlar iniyor...

İlk başlarda dikkatim dağılıyordu ve bakıyordum... Yuuuh bu ne süs püs diye... wooow bilmem ne markasının böyle bi eşarbı varmış haaa... Way anam way kaç paradır acep... Oha insan üstüne bi şal alır... siyah ama mini bide cıbıldak !!! Cık cık...

Yani ne bilim, sıkma baş şeklinde insan başını örtmesede azcık usturuplu giyinir gelir... Biz öyle gördük...

Ay şekerim 2dk. cenazeye uğrayıp ordan boğaza gidiciiim kılığıyla gelinmez yani...

Neyse zaman geçti mahallemin cenaze kültürüne alıştım... 2005 yada 2006 yılına kadar ordan bir canım kalkmadı hiç... Yukarda yazdığım senelerden sonra malesef bende yan cafede oturan şahıs olmaktan çıktım sevdiklerimi ordan uğurlamaya başladım...

Ama malesef kılık-kıyafet olarak mahallemin cenaze modasına hiç bir zaman uymadım... Hangi modaya uyuyorum ki ona uyim ! :)))))

Dün akşam üstü ofistekilerle kılık kıyafet geyikimiz vardı...
Hele arkadaşımın annesinin sakın gözlüğünü unutma demesinden sonra geyik iyice coştu...

Gözlüğünüz kocaman ve marka olacak! Yanınca eşşek gibi Gucci-Mucci yazmalı...
Eşarbınız Burberry, Chanel ya da YSL olmalı... Genç nesil için Prada... Vakko-mokko yani olur ama bu sizi ortadirek gösterir...

Çantanız ve ayakkabınız daha önce hiç bir yerde görülmemiş olmalı... Moda dergisinde görülen cinsten... Milletin ah aah diye iç geçirip alamayacağı bir marka... Kanlı canlı onlara siz göstermelisiniz... Bir nevi sevap babında...

Elbiseniz, mümkünse siyah... Klise törenine gidiyomuş edasında ama biraz daha dekolte... Hatta vücut hatlarınızı hafifçe çıkaran... Ve cenaze yazsa bııırooonz bi ten !

Erkekler yazın nefis leten takımlar giymeli... Gözlükler onlar içinde geçerli... Ayaklarda Tod's kıvamında patiler... Ceplerde mendil...

Zor mu geldi? Oturunuz evinizde...

Birde Teşvikiye caminin müdavimleri vardır, tanısın tanımasın ünlü cenazelere gelip kafesteki maymunu izler gibi ünlüleri izlerler... Ne meraktır ne hazdır çözemedim... Bir aile dostumuz vardı, Beşiktaş'ın Muradiye bayırını kan-ter içinde tırmanarak gelir, caminin karşısında ki kaldırıma konuçlanır kim ne giymiş, kimle-nasıl gelmiş hatipler sonra ballandıra ballandıra anlatırdı... Rahmetlinin cenazesi malesef ballandıra ballandıra olmadı malsef... Gönül teyzem nur içinde yat ama pek bi alemdin ya...

Ünlü bir şahsiyetin öldüğü gün biz mahalleyi terk eylemek isteriz... Trafik felç olur çünkü... Moda çekimine gelmiş sahsiyetler cenaze merasimi sonrası 2 adım yürüyemezler nedense, incileri dökülüyor herhal... Bu yüzden neredeyse her gün pasta-cilası yapılmaktan gözlerinizi kör edici sahte parlaklıkta ki siyah arabaları daracık Teşvikiye Caddesini şöförleriyle kaplarlar...

Kaldırımdan yürürken içinizden merhuma fatiha, keşme keşi yaratanlara ise dışınızdan okkalı küfürler savurarak yürürsünüz...

Efenim, hepimiz sandıkları, dolap köşelerini eşeleyip, eşi-dostu devreye sokup markalı bir kreasyon yapmaya karar verdiysek te tam takır kuru bakır biz olarak gittik camiye...

Ve bu sefer biz trafiği felç ettik malesef...

Allah sizi ne etmesin emiiii beni mahheleme rezil ettiniz tüü sizeeee...
Ozy sus, bak giderim eve Bartın yazmalarımdan birini alırım takarım beyaz beyaz, ucu dantelli dantelli...
Bari gözlüğünü unutmasaydın !
Yaa bak işte onda haklısın...Annemde o kadar dedi...
Neyse artıkta, neden bu kadar kapalı giyindin, çarşaf giyseydin bari...
Yaw cenazeye geliyoruz...
Evladım baksana bi etrafına? Senin gibi kim var?
Yaa...evette sen kendine baksana...
Ne varmış leyn halimde, Benetton t-shirt, tüzün pantolon, tomy ayakkabı, nine-west çanta, tchibo şal daha ne olsun, kurbaaaan olsunlar...ben mahalleliyim hem! Benim paçalı donla bile dolanmaya hakkım var!
Mahlleliymiş! Gene girdin Nişantaş kadını tiribine...
Aaaa yalan mı ayol, ev caminin arkasında ben girmicem de kim gircek!
Sus sus Eda Taşpınar'ın Nişantaş versiyonu kadın, su yok mu su? (Tatilde nasıl becerdiysem ömrümde hiç olmadığım kadar karardım o yüzden yeni lakabım Nişantaş Edası Taşpınarı malsef)
Gölge - esen yer?
Tabi, birazdan kokteyl servisi başlayacak... Şemsiye tutan adamlar gelecek... Belediyemiz hizmette sınır tanımıyooo...Eee ne de olsa Teşvikiye cami... Burdan kalkan cenazelere öbür taraftada ihtimam çok... Borumu Teşvikiye'den uğurlanmışsın, Koca Sinan'ın Selimiyesinden bile uğurlananlara böyle ihtimam yok hatta Ayasofya'da bile olmamış hıh !!!
Manyaksın kızım sen!!!
Yok dilim hem 53 derece hemide cenaze alerjisi maduruyum mukadderaaaat !!! Ay sigara içelim hadi...
Bak bak, YSL'nin beyaz-gri kombinasyonlu eşarbı...
Asıl sen ayakkabılara bak...
Sen niye Prada gömleğini giymedin?
Ben onu Yeşilköy'de bir out-let var ordan almıştım 2 sezon önceki gömlek... Bil...
Aaaaa iyiki giymedin... Olmazdı, sezonu geçmiş şeyle mahallemin camisine hatta köşe başına gelinmeeezdi !
Bi lafımı bitirseydim be...
Niye ki? 2. sezonmuş gömlek geç...Tam olarak nerde bu out-let?
Siz gidemezsiniz, size uzak!
Ulan anlata anlata bitiremediğin out-letler için yeniden araba alıcam!
Bak bak, eteğe bak...
Abi bunlar nasıl oluyoda tecavüze uğramıyo ben anlamıyorum walla...
Hem milleti kesip hem nasıl fatiha okuyosunuz?
O bölüme geldik mi?
Oooooo...
Tamam...
Öğlen musti'nin çalıştığı zeytin ağacına gidelim mi...
Hııım...
Maydonozlu mücver yeriz...
Yok yok zeytin yağlı...
Şiiiiişt...
Ne beee okuyoruz işte...

:p

Geyik bir yana, tüm ölenlere allah rahmet eğlesin, yakınlarının başısaolsun efem...

Hiç yorum yok: