Ozborn'dan Merhaba...

Ortaya karışık, akla, yüreğe ne düşerse buraçta...

Etiketler

8 Eylül 2011 Perşembe

Gözlemler...

Memleketlilerimi yermek istemem ama bu sene Çeşme İstanbullulardan her konuda illallah getirti !!!

Fiyatlar nasıl fahiş!
Alaçatı'nın arnavut kaldırımı kaplı sokaklarında, milletin üstünüze çıkarak yemek zorunda kaldığınız yemeğin fiyatı Boğazda daha maküldür!

Deniz görmez, dip dipe mekanlarda altın taneli yemek yiyorsunuz sanki!!!

Walla ben makul bi İstanbulluyum. Cebimdeki belli. Belli olmasada eneyi değilim. Hele aayyy oraya gitmeli-burada şey etmelizkiii milletten eksik kalmayalım, levelımız yükselsin mannada olmadığımdan hiç 'in' mekanlarda endam etmedim.

Etsem nolcek? İncilerime incimi eklenecek? Ünlü değilim zaten orda otururken beni gören olsa nolceeek, arkadaşlarım hasetinden çantlasın diye mi gitcem. Hiç kimseyi çatlatamam. Çatlayacak olan hiç bişey yapmasanızda kendi çatlar zaten !

Bu sene bi görmemişlik, bi kokoşluk vardı ki o nooo ! Senelerdir Bodrum'a gitmiyorum. Türkbükü'nü senelerdir görmeyen birisi olarak bu sene Çeşme'de yaşadığım 'ooo nooo inkıridiiipleler' durumu bu cehaletimden ileri geliyor sanırsam!

Yani tatile tatile çıkılır gibi gidilir. Şort-t-shirt, terlik, yazlık bi veya 2 entari illa yüksek bi patiyse benim tercihim dolgu topuk hasırlardır...

Normallede makyaj yapmayan bençin yanıma aldığım makyaj malzemesi bi ruj, rimel ve allıktır. Ve çoğunlukla hiç kullanılmadan geri dönerler.

Bu yaşıma kadar yaz aşkı avlama tavlama tatiline hiç gitmedim. Kaderde kısmette varsa olur, olmazsa olmaz...

Bütün sene çalışmışım didinmişim malak gibi sereserpe güneşin altında yatmayı hayal etmişim ne uğraşcam el için!

Tatilde asortik mekanda ne işim var zati!!! Mahalle baskısının allahını yaşıyoruz, mahalleye dışardan gelen kokoşlar yüzünden! Pazar günü eşofmanla Teşvikiye Cafe'de pinekleyemez olduk zatiii !!! Sırf bu sebeple kahverengi rimel aldım yaaa... Varla-yok arası bişi olsun ama gözler güzel olsun pazarları diye ! :ppp :)))

Burayada relax relax geldim. Benim yazlık cicilerim GAP'in şort ve caprileridir. Üzerlerine gömlek-tshirt altlarına babet veya tomy hasırlarla ala şık olurum... Yaz günü düğün dernek-açılış-seminer gak-guk yoksa kimse beni iki dirhem bi çekirdek göremez! Hele tatilde...  (Bu arada niye GAP ondan başka benim sevdiğim tarzım olan sade ürünleri bulamıyorum. İlla senenin modası neyse onu giydirmeye çalışan zihniyet bana uymuyooo !!!)

Ben kendi halimde şort-t-shirt takılırken bu sene memleketlilerim yıktı geçti ortalığı !!!

Arnavut kaldırımı yollarda iğne topukla yürümeye çalışmak delilik değilde nedir allaaşkına? Bide yürüyebilseler... Öyle komik, öyle paytak bi yürüyüşleri var ki... Biz niye düz tabanız? ayakkabımız yok mu üleeeyn? Ahanda sizin gibi şık-mık maymun olmayalım diye!!!

Ne haller gördüm ki, moda eleştirmeni olsam mesleği bırakır gider intaaar ederdim !!! :)

Platin veya lame ayakkabı giyme modası var sanırsam. Eyvallah, şık uçuşan veya mini ipekimsi bi kumaşın altına ala amma sarı askılı buluz, yeşil jean etek altına lame ayakkabı ve çanta???

Yavrum nişanından mı kaçtın? Elbiseyi değiştirecek fırsatın olmuşta, ayakkabı için olamadı mı?

Koskocaman luvi çantalar, rugan patiler !!! Çeşme Marina'ya rugan patiyle gitmeeem !!! Ordaki galerilerden birine açılışa davetli olsam dahi giymem !!!

Boğazda şık bir gecede alaaa ama ege'de, tatil yöresinde abes be ablam, wallah billah !!!

İnsanlarıda anlıyorum, şık olmak istiyorlar. Yatlı-katlı bi sürü zeeengin insanın yanında bizimde var demek istiyorlar da yeri burası değil !!!

Kıbrıs'ta yaşadığım yıllarda Kıbrıslılarla dalga geçerdik. Marinaya tuvaletle bile gelen vardı !!! Giyinmeyi bilmezlerdi. Onlar için marinaya gitmek özeldi anlıyorduk ama kıçı kırık marinaydı leeyn !!! Neredeyse beş senede bir yeni bi tekne yanaşırdı !!!

Nice'te bile öyle dolansan dalga geçerler walla. Montecarlo'da olur. Ama Nice sahilinde-marinasında da olmaz!!! Gittim gördüm o bakımdan :ppp ;)

Ful makyajlar, yapılı saçlar, topuklunun allahı patiler, kocaman marka çantalar !

Bütün yaz The National Gallery'den 10 sterline alınma Monet'nin The Thames below tablosunun bezeli olduğu bez bi çantayla dolandım. Geçen yaz da Rodos'tan alınma üzerinde zeytin dallı nakışların olduğu bez bi çantayla... Yaz hatta tatil çantası budur abi !!! Koskocaman deri çantayla ne işim var???

İzmir'e indiğimde sevgiliyle şehirde şık bişiler yapacaksak o zaman nine west'in  yazlık ama deri olmayan başka bir çantasıyla gidiyorum.

Hiç ne sınıf derdim var ne ayyy uydum mu buraya...
Böyle şeylere takanlardan-bakanlardan cacık olmaz zati ! Malsef Türk milleti olarak ye kürküm yeciyiz... Ki bu çok ama çoook üzücü!

Ve başka bir gözlem; Yerli halkla kesinlikle iletişim kurmuyor kimse. Kuruyorsada fotoğraf çekmek için.

Bir akşam, Alaçatı'da yürüyoruz, kız arasokaktaki kadına lütfeeeen bi tane daha diye ısrar ediyor. Başımı çevirip baktığımda yaşlı teyzelerin taş evlerinin önüne sandalye atıp oturmuş olduklarını gördüm. Harika bi kare ancak, teyzeler istemiyoruz evladım çekme diyor... Kız inatla çekiyor ve kıpırdamamalarını söylüyor. Kıza dalacaktım. Yanımdakiler anladılar kolumdan çekiştirdiler, çekiştirilirken istemiyolar işte çekmesene dedim kız benide takmadı!

Ayıp. Azcık özel hayata saygı. Kendi halinde insanlar senin için maymun olmak zorunda mı?

Bir akşamda annecikle yürüyüş yaparken ilginç bir deneyim yaşadık. Benim annem eski bankacı olduğundan insan ilişkilerini çok sever. Herkese merhaba der, konuşur. Kapı önünde oturmuş bir gurup hanıma iyi akşamlar diyip geçerken kadınlar 'bak bu da yabancı ama insan' dediler!

Bu lafı söyleten insan olmayan duyarsızlar utanmaz ama ben utandım onların yerine...

Bir merhaba demekle inciler dökülmez. Kim olursa olsun onu görmek, bir kelam etmek önemlidir. Bir merhabayla ruhuna ışık saçabilirsin. Mutluluk verirsin, belki yeni bir dostluk kazanırsın, belkide o sırada çok ihtiyacın olan bi adres, bi adam herneyse ona ulaşabilirsin...

İnsanları hor görmeyin. Gelip geçerken bi merhabayı-iyi günleri-iyi akşamlar demeyi ihmal etmeyin.

Tatilede adam gibi gelin leeeyn !!!
Seneye Dilek Hanif'e Çeşme geceleri için kreasyon hazırlattırmayın banaaaaa !!!

:ppp

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Kesinlikle gözlemci,yaratıcı ve kritize etmeyi iyi bilen genç ,dinamik bir genç kızın aklında başında ,kişisel yorumlarıydı.. Atam hata etmezdi size güvenmekle..iyi ki varsın:)