Ozborn'dan Merhaba...

Ortaya karışık, akla, yüreğe ne düşerse buraçta...

Etiketler

22 Ağustos 2007 Çarşamba

Mitler, tanrılar ben ve isteklerim...

Şimdi önce kaos vardı ! hoş hala daha varya neyse...
İlk önce toprak ana ve gökyüzü oluştu... Kimi yerde toprak ana gökyüzünü doğurdu sonra evlendiler der... Ensest ötesi bi durum yani...

Toprak ana ve Gökyüzünün 3 türden 18 çocuğu oldu... Maşallah doğum kontrol nedir bilmiyorlarmış !
Akraba evliliği sonucu olduğunu düşündüğüm ilk tür olan Kykloplar'ın alınlarının ortasında gözler vardı.
İkinci türde yine akraba evliliği etkileri gözlenmekteydi; Hekatonkheirler ise elli başlı yüz kolluydular...

Wah wah... işte akraba evliliği çok kötü bişey! Tanrılarda bile sorunlu çocuklar çıkabilirken biz ölümlüler nasıl bekleriz normal çocuk !

Toprak ana ve Gökyüzünün 3. denemesinde Titanlar ve Tinanidesler oldu... Bu grup bildiğimiz tanrıların soyu oldu...

Buraya kadar anlaşılır ve kolaydı değil mi?
Aha... şimdi başlıyoruz asıl; 6 erkek 6 kız kardeş yine keni aralarında evlenip bir sürü çocuk dünyaya getirdiler... Aile kavgaları çıktı, birileri zindanlara kapatıldı, birileri bilmem ne oldu taki, Zeus'un babası Kronos doğana dek...

Kronos doğup, büyüyüp aile içindeki düzeni sağlıyor ve kız kardeşi Rheiayla evlenip her antik şehre gittiğimizde gördüğümüz, rehberimizin bizim anlamamızı beklemeden hızla anlatıp gittiği, Homeros'un durmadan bahsetttiği, Antik Yunan ve Roma'nın olmazsa olmazı tanrıları doğuyor...

Krones ve Rheia'nın çocuklarından Poseidon deniz tanrısı, Hades yeraltı tanrısı ve Zeus'ta gökyüzü ve dünya tanrısı oluyorlar...
Yer gök paylaşılıyor böylece...

Zeus baş tanrı oluyor ve kızkardeşi aile ve evliliğin tanrısı Hera ile evlenip bir sürü nurtopu tanrıcık yapıyorlar. Ama gel gör Zeus tanrıda olsa bir erkek ve durmadan ölümlülerle, ölümsüzlerle Herayı aldatıp duruyor... Ve yine bir sürü gayri meşhur (beyaz zencinin babaannesine sevgiler buradan) tanrıcıklar oluyor...

İşte Zeus'un bu çapkınlıkları Antik Yunan'a ilgi duymaya başladıysanız sizi delirtiyor...
O kimin çocuğu ve ne tanrısıydı...
Bu bilmem kimden bilmem neydi...
Aaaaaa... olup senelerce ilgi duyduğunuz şeyden sizin mahrum kalmanıza neden oluyordu.

Bu yaz Yunan Adaları tatilim bu yaşıma kadar baskı altında tutmayı başardığım mitoloji merakımı öyle bir kamçıladı ki... Zaptedilemez bir hal aldı...

Önce Atina ardınlar adalar sonra bizim egedeki adalarımız ve Truva'ya yeniden gidişim ve yeniden Troy filmini seyredişimle bir sabah Aşil ve Hektor aşererek uyanınca, ben dedim bu işe bir el atmalıyım artık !!!

Kütüphane odasına zar zor yerlerdeki kitap ve dergi bloklarına basmadan girip bir zamanlar almış olduğum ve yarısında okumaktan bunalıp kütüphanemin rafları arasına gömdüğüm kitaplarımı aramaya başladım...
Ah tanrım ne kadar çok kitap var !!!
Ara ara ara...
Sanat tarihi kitaplarımın arkasında öylece dururken buldum onları...

Yunan Mitolojisi
Dünya Mitoloji Ansiklopedisi
Tüp bitti tüpü tak Tübitak'ın resimli Yunan ve Roma Mitolojisi...
Kocaman İlya'dayı okumaya üşendiğimden İlyada'nın tanrıların konuşmalarının çıkarılıp özetlendiği birde İlya'da özeti...

Nasıl yani? Hepsi bu akdar mı? Bu kadarmış...
Tabi bendeniz rahat durmayıp yeni bir sürü kitap aldım. Aaa Yunan Mitolojisi mastırı yapıyorum ya, doktoramıda vericem ya... o bakımdan...

İşte abi işte biz yaylar böyle anlamsızca detaycı meraklı ve öğrenme aşkı ile dolu olan ama sonrada uufff bu kadar yeter, benim işimi görür diyip sıkılan burcumuzun kurbanı insanlarız...

Gerçek İlyada ve Odysseus şu aralar baş ucu kitaplarım. Arada Homeros ruhuma işlediğinden tuhaf bir şekilde konuşuyor ve yazıyorum... Ama ben bu tuhaflıktan memnunum. Ama çevremdekiler pek memnun değil...

Allah cümlemiizn sonunu hayır etsin durumlarındayız...

Artık Zeus tanrım oldu benim. Şehrin göbeğinde bir tapınak bulmam mümkün olmadığından dana ve keçi adayıp yağlarını yakamıyorum ama arada şarap içen arkadaşlarımın kadehini alıp çaktırmadan yere döküp tanrılara adak yapıyorum... : )))

Gençliğin ve güzelliğin sembolü Hebe, Güzel sanatlar ve ışığın tanrısı Apollon ve günümüzde sevgili bulmaya yardımcı olarak yorumladığım av tanrıçası Artemis ve zeka tanrıçası Athena benim tanrılarım...

Evet tanrılarıma henüz onların arzu ettikleri şekilde ibadet edemedim ama mukadderat diip bi gün inşallah bi çayır çimen yerde keser yakarım diyorum adaklarımı...

Bu iş zevkli... Başlangıçta biraz kafayı yiyorsunuz ama daha sonra azminiz ve bir kağıda çıkardığınız soy ağacı sayesinde 40 yıllık uzman gibi birşey oluyorsunuz... Şimdi acaba diyorum mimarlık eğitimi almayıp keşke Arkeoloji eğitimi mi almış olsaydım... Ya da bu yaştan sonra gaza gelip sınava girsem ve Arkeologmu olsam? Yada Yunan dönemi kalıntıları üzerine çalışma yapan bir ekip araştırıp bulsamda abiii ne iş olsa yaaprım diyip biraz şu maceracı öğrenme arzum dinene kadar o tozun toprağın içinde sürünsem mi?

Bilemiyorum...
Ama bildiğim bişey varsa, Aşil ve Hektor karışımı yakışıklı, güçlü kuvvetli bir Yunanlı armatör sevgili istediğim ve onunla senenin belirli zamanlarında Santorini'de keçi besleyerek yaşamak istediğimdir !
Diğer zamanlar mı?
Eee adam armatör bi Manhatın bi Londra bi bilmem ne yaşarız artık...

:pppp
Kronosoğlu Zeus duy sesi mi !
Ya ver bunları bana ya da bana daha normale ilgi alaka alanları yolla...
:)

Hiç yorum yok: