Ozborn'dan Merhaba...

Ortaya karışık, akla, yüreğe ne düşerse buraçta...

Etiketler

14 Eylül 2010 Salı

Gift thing...

Birisine hediye alıp vermek...
Yan masamda oturan 2 hatun bu konuyu düşünmeme sebep oluyorlar...


Ayyy ne alcaz?
Altın alsak?
Cık pahallı...
Eeee ne alcaz peki...
Hediye mediye...
....

Yolda uzak...
100 liralık benzin yeter mi acaba?
Naptın ya...
Gitmesi, gelmesi...
Yok o kadar tutmaz...
Dolmuşla gidelim...
Hıım... Arabayla Sarıyer'e gidelim, sonra vapurla...

Sarıyer'den vapurla gidilen bir yer acep neresesi ola ki? Bence gitmeyin...
Ben hem düşünüp hem mamamla haşır neşir olurken konu başka bi hediye olayına gidiyo...

Pastadan yemedik o akşam...
Yaa... sen almıştın dimi?
Garson kesti götürdü, bi daha da gelmedi...
Yiyemedik ya...

O haaaa !!!
Anladığım kadarıyla pek bişey alıp vermeyi sevmiyorlar...
Ucuza getirmek yok yok bedavaya getirme niyetinde bu hatunlar herşeyi...

Memleketimizde ki en büyük eş-dost sorunlarından biri hediye alıp vermektir...
Ay bana bunu almış ben ona bunu almalıyım...
Ay o bana naaaptı ki ben ona yapayım !
O kadar altın taktım hepsine ama kim naptı bana?

Hep bi haset, hep bi içten pazarlık, hep bi ince düşünce...
Yapmaaaa dicem ama malesef gelenek görenekte var...
Evlilik hedeyesi, eve taşınma hedeyesi, pipi kesildi hedeyesi, son günlerde moda olan ilk regl partisi hedeyesi, doğum hedeyesi...Gelin hedeyesi, damat hedeyesi... Aaaa ki aaaa...
Bunlar yetmiyomuş gibi doğum günü, ay günü, uzay günü, kuş günü, aşk günü...

Tüm bunları yaparken statü çok önemli...
Ay ne derleeeeer...

Ne derlerse derler...
Param bu kadardı, gönlümden kopan buydu, bana mı sordun da ay sonunda evlendin, bana ne leeeyn olunun pipisi kesildiyse diyemediğimiz bi sürü bi durum...

Altın takmadan olmaz bir gelenek. Tüm Ortadoğu coğrafyasının abuk habiti...
Tamam zamanında güzelmiş, altın bolken... Karşındakine onun değerini altın olarak biçmek hoş, zarif ama gel gör şimdilerde yan masamın muhabbeti durumunda olaylar...

O bana tam takmıştı ben de tam takmalıyım...
Ay çeyrek olmaaaz ayıp!

Bir arkadaşım evlenirken, annemin tüm arkadaşları bana çeyrek takacaklar demişti... Niyeki oldum. Annesi ve arkadaşlarının öyle anlaşması varmış. Herkes birbirine çeyrek takıyomuş... Bütçe sarsmadan mutlu olmak-etmek zihniyet... Süper bi fikirde ben millete diyemem mesela...

Herkes birbirine çeyrek taksın, bana Tiffany & Co takın ! Benden bu çıkar ! :)))

Başka biriside, 2. evliliklerde çeyrek takılır demişti...
Hödööö?
1. evlilikte tam.
2.'de yarım...
3.'de çeyrek...
4 ve 5'te mukadderaaaat... Çorba üzerine serpiştirilen altıncık kağıtlarından... :pppp

Bu görgünün bu habitin elbet vardır bi kuralı nizamı...
Osmanlı zamanında olsak, Osmanlı kadını dökerdi bize kime ne gideri...
Günümüzde ortaya karışık... Mukadderaaat durumları...

Ecnebilerde ki evlilik hediyesi listesi süper bişeydir bence...
Bence evlilik, doğum günü vs. her zaman için uygulanmalı ama bizim toplumda nasıl desem çook snooooob olursun!

Ne lan, kullanmayacağım şeylerle niye evimi-dolaplarımı doldurim? Değişim kartları konulsada git alınan yere değiştir oooo ne zahmet ! :ppp

Yan masada ki hatunlar gibin heeç çirkef olmadım...
Olmak mı lazım acep dediğim durumlar olsada, kıçıma kaçsada yaptım yapılması gerekeni... Öyle gördüm...

Ancak memlekette ki ben onu yaptım o bunu yapmalı zihniyetine sahip olamadığımdan irite anlarım çoook oldu.

Komşu hatunları dinlerken, ulan anacığımın millet evlendiğinnde taktığı altınları toplamak için evlensem mi oldum.
Evlenim evlenmesine, düğüne-derneğe karşı olsamda sırf geri dönüşüm için ona da katlanim dicem ama oooo onca eş-dost dağıldı... Ölen öldü, kalan kaldı... Onları bul, çağır... geri dönüşüm altınları yol parasına gidecek, tamlar yarım, yarımlar çeyrek, çeyrekler hava-civa olacak !!! :ppp

Aldığın pasta yenmiş-yenmemiş...
Almışsın sana almamış...
Aldığın ve verdiğin an senden çıkar... Bitti gitti...
Anlayış, hassaiyet karşındakine kalmış... Belki parası yok, belki hödük, belki bilmem ne...
Laf edeceksen yapma!!!
Unutma herşey insanoğlu için. Birgün senin başına gelmez diye birşey yok !!!

Hadin hayırlı hedeye seçmeleeeeer demeden önce, itinayla orcinal Tiffany&Co derim başka bişi demem... Aaa size almadım diye bana almamazlık etme terbiyesizliğinde bulunmayınız lütfeeeeen !!! :ppp

Eheee, alınan giysiler giyilmediğinde laf eden bizler acep altınlar içinde laf etsek nolur?
Boynuna takacan dolanacan çeyreklerle...
Bak Mahmureee teyzem bu senin aldığın ortada, Melahat teyzenin ki burda, sen daha değerlisin şişşş... Nesrinin ki kıç...da...Layıkında...

:pppppppppp

Bu arada bir arkadaşım evlenirken altın şeklindeki çikolatalardan takmıştım... Çok eğlenceliydi... Millet wooow oldu... Kaç tane takıyo hatun diye... Eheee öhööö para bol eheeem nolcek 10-15 altından havaları civalarındayım... Gelinle ben kopmamak için zor tutuyoruz kendimizi...Damat durumu bilmiyo gözleri yuvasından çıkmış bi halde bakıyo... Neyse tüm olay bitti yanlarına gittim planlanan şekilde altınları tek tek çıkarıp üzerinden damada ikram ettim... Şaşkın şaşkın bakarken damat gelinle biz afiyetle... :)))))

Muzuuur kadınım ayooool daha öğrenemediyseniz ben napiiiiim ! ;)

1 yorum:

carna dedi ki...

Ya yalancisin sen ya da benim altinlari gidip baska bir damada taktin... Ver ulan benim starbucks altinlarimiiiii :ppppp