Ozborn'dan Merhaba...

Ortaya karışık, akla, yüreğe ne düşerse buraçta...

Etiketler

26 Haziran 2009 Cuma

Michael ve Farah

Facebook denilen şey... Kafanda ne var diye soruyor ya... İlla bişey olmalı ve yazmalısın. Bu günün konusu herkeste aşağı-yukarı aynı... Bu yazı bir arkadaşın wall'una yazılanlardan esinlenmemle yazılıyor:

Hayatımızın 80-90 arasını delete ettik..kara şimşeğe de bişi olursa durmam daha ben burda...
Bunu görünce koptum. Kendi kendime ofiste güzelce güldüm arkasından;
Hayır üzüldüğüm nokta şu..boş yere kendini beyazlattı..gene yanıcak oralarda şimdi...
Bu satırlardan sonra içimdeki muzurat ortaya çıktı ve başladı geyik!

İslam aleminde bir ritüel vardır. İnsanlar öldükten sonra belirli dönemlerde bir takım özel dualar okunur. İlk geceden sonra okunan ilk dua burun duasıdır. Burun ilk çürüyüp bedende ayrılan yermiş! 7.si burun duasıdır.

Şimdi, o kadar kendisini beyazlattı ama kararacak oralarda şimdiden sonra, Michael'ın burnu olmadığı geldi aklıma!

İlk tanıştığımızda bildik zeenci iken, kıvırcık saçlı, bitter çaklıt ve kocaman burunluyken şimdilerde burnu varmı diye büyüteçle bakmak gereken bir adamdı! Ve böyle bir adamın burnu olmadığından gömüldükten 7 gün sonra düşecek bir burnuda olamazdı! Burun duası okunamayacaktı Michael'ın!

Tırınınııııım !
Bu ritüeli bilmeyen bir çok kişi wall'a atladı.
Beni uzman ilan ettiler. Yok kardeşim uzman filan dilim. Ölümler çok olunca duacı insanlardan duyup öğrendiğim benimde hödööö diye karşıladığım bişey dediysemde, ölmeden önce etsek, etmesek olmazmılara maruz kaldım.

Leeeyn adam müslüman değil bişi diil adamın vücuduna yaptıklarından ötürü güzel bir espirik noktası yakalamışım ve yaptım işte !!!

:))))

Sonra konu çarli'nin meleğine geldi... Eee tabi insanlar sayemde hem gülüp hem şaşırıp aynı zamandada öldükten sonra bedenlerine olacakjları düşünmeye başlayınca birden konuyu değiştirme ihtiyacı duydular!

Farah Fawett! Ne kadındı. TRT'nin siyah beyaz yıllarında tanıştık onunla... Dalgalı sarı saçları ve kocman gülümsemesiyle hepimizin hatunu oldu.
Gençken kendisini çok çirkin bulup intihar etmek istemiş... Bir röpörtajında okuduğumda şoke olmuştum. O çirkinse artık... Tamam biraz çene yapısı sert ve gülünce mimik çizgileri çıkıyor olabilir hatta biraz büyük ağızlıda ama hatun onlarla güzel ve çekici... Onlarsız hatunu düşleyemiyorum!

Bir başkası wall'una Michael öldü, charlie'nin meleği öldü.. gençliğim ölüyor.. ölümsüzleşiyor! yazdı. Dün gece 12'yi geçe annemin salondan Oziiii oziiii diye beni çığırıp çağırmasıyla ikisinin ölüm haberini aldığımda bende tam aynı şeyi düşündüm. Gençliğim öldü!

Çocukluğumdan beri annemin zamanının artisterinin ölümüne alışığım. Kendimi bildim bileli var olan kendi jenerasyonumun gitmesi ilk defa sarstı beni. Fredy bu kadar etkilememişti... Eee o zaman daha çocuk-gençtim. Ama şimdi... Yaş ilerledikçe bi durup boş boş düşünüyorsun... Hayat geçiyor diye...

Sevgili annem dün akşamın kandil olması sebebiyle ikisininde mübarek gecede öldüğüne kanaat getirip her ikisi için dua etti. Allahın sevdikleri kullarmış efem. Güzel bir gecede ölmüşler...

Başka bir hatun, çocukken oyunlarda Farah olurdum diye yazdı...
Evet, yeni nesil bilmez o oyunları... Çarli'Nin melekleri oyunu oynanırdı!
Yakın kız arkadaşımla Farah kim olacak kavgası yapardık! O hep sarışın olmak isterdi. Ama sen esmersin derdim, ben kumralım ben daha yakınım!

Farah olmak için yapılan kavgalar ve küsüşler...
Michael'ın ay dansı... O dansı hiiç yapamadım! Sanki denedim de... Onu canlıda izleyemedik... Gelemedi İstanbullara...

Her ikiside çocukluk ve gençlik yıllarımızın önemli izleri...

Ölümlerine üzüldük ama bir şekildede geyik yapıyoruz... İlginç.
Dün akşam Moliere ile ilgili bir film vardı. Sevdiği kadın ölüm döşeğindeyken kadın ondan güldürmesini istedi. Moliere gözlerim yaşlıyken bunu yapamam dedi. Kadın en üzücü-mutsuz zamanların bile gülünecek yanları vardır olmalıdır dedi. Bana söz ver böyle bir oyun yazacaksın...

Moliere denileni yaptı. Kadın öldü isteği yerine geldi.
En mutsuz-üzücü anların bile gülünecek-gülümseyecek bir tarafını bulmamız gerekmekte...

Şimdi, kara şimşek için sağlık taraması kampanyası başlatma zamanı. O da giderse, 80-90 gençliği bizlerin hali yaman olur wallah!

Geçmişimizde iz bırakan herkese sevgiler...

1 yorum:

engintdk dedi ki...

helal kız gene döktürmüşsün bencede sana katılıyorum, michael michael michael.... farrahın gençliği hep beynimde kalacak... :)