Ozborn'dan Merhaba...

Ortaya karışık, akla, yüreğe ne düşerse buraçta...

Etiketler

2 Ekim 2007 Salı

Kültür başkentinden bildiriyorum...

Her zaman ki yaptığımı yapıyorum, taksiye biniyorum gideceğim yeri söylüyorum..
Ve hergün taksici, İstanbul'un merkezi sayılan yerdeki o kocaman binayı bilmediğini söylüyor... Bende başlıyorum içimden söylene söylene tarife...

İstanbul'da taksicisin ve bilmen gereken hiç birşeyi bilmiyorsun !!!
Dünyanın diğer metropolündeki taksiciler önce eğitilip sonrada bizim üniversite sınavlarımızdan daha beterini geçip yollara düşerken, bizimkiler bodozlama direksiyonun başına geçiyorlar...

Yolları, adresleri bilmiyorlar
Küstahlar
Kabalar
Bangır bangır müzik veya futbol yorumları dinliyorlar
Fatura diyince yüzüne bön bön bakıyorlar
Kurallara uymuyorlar
Müşteri seçiyorlar...

Yokmudur iyileri, vardır elbet ama bir elin parmaklarını geçmez...
İstanbul'un taksicileri şehrin en büyük sorunlarından aslında... Herkes bunu farkında ama bu sorunu düzeltmek adına kimsenin elini kıpırdattığı yok !

Dün akşam adresimi bilen taksici beni cidden şoke etti...
Biliyosunuz yani?
Hanfendi (ablada değil hanımefendi... ben bunu öperim) bilmemek ayıp olur...

Dün elime 2010'da İstanbul'un kültür başkenti olmasından ötürü bir proje tutuşturuldu... Sanırsam çok kültürlüyüm o bakımdan görev bana şittirildi...
Dünden beri üretiyoruz kültürümüzün el verdiği ölçülerde bişeyler...
Bu sabah itibariyle dün ürettiklerimin hepsini çöpe atıp radikal önerilerde bulunma kararı aldım...

Orda burda şu etkinlikti, gaktı guktu boş şeyler...
Valilik emriyle kaymakamlıkların ilçe belediyelerine uygulatacağı toplu halk eğitimleri... 2010'a kadar eğitilenler karımızdır...

Önce ulaşım araçlarını kullananlar sonra hizmet sektöründe çalışanlar sonra yavaş yavaş diğerleri...

Kültür; Türk Dil Kurumu sözlüğüne göre, (ekin, eski dilde hars) : Tarihsel, toplumsal gelişme süreci içinde yaratılan bütün maddi ve manevi değerler ile bunları yaratmada, sonraki nesillere iletmede kullanılan, insanın doğal ve toplumsal çevresine egemenliğinin ölçüsünü gösteren araçların bütünü.
Sosyolojik olarak, bir topluma veya halk topluluğuna özgü düşünce ve sanat eserlerinin bütünü o toplumun kültürüdür deniliyor...

Ben toplumsal gelişme sürecimiz içerisinde ilerlemekten çok gerilediğimizi gözlemleyip, düşündüğümden yaşı, eğitimi ne olursa olsun herkezi yeniden eğitmek taraftarıyım... Kentli olma kültürü mesela bizim kültürümüzde olmayan birşey... Geçer göçer ruhumuz genetik olarak yaşam sürmekte, çadırlarda sülale boyu yaşamış olsakta toplu yaşamayı beceremiyoruz mesela bu çok ilginç... Geçmişten gelen değerlerimizin korunması ise, taş taştır abi... Aynı etnik kimlikten kalan birşey değilse, topraklarımız üzerinde olmasına ve bu yüzyıla bizimle gelebilmiş ve bizim parçamız olmasına rağmen görmezden geliyoruz sahip olduğumuz değerleri...

Kültürsüz kültürlülerin şehri kültür başkenti seçildi yaa...
Yok böyle komedi...
Bu komedi de ufakta olsa benimde rolüm var... Onu bunu edelim, orda burda yapalım yerine halkın eğitimini şimdilik bir kenara koyup 2010'da memleketi ziyaret edeceklerin yüzü suyu hürmetine taksicilerimizi eğitsek diyorum...

Ben kültürü başka yönüyle ele almak istiyorum, olmas mı?

Hiç yorum yok: