Ozborn'dan Merhaba...

Ortaya karışık, akla, yüreğe ne düşerse buraçta...

Etiketler

1 Ekim 2007 Pazartesi

Mimarlar günüüüüüüüm kutlu olsun... Deliye hergün bayram ya olsuun :)

Ekim ayının ilk pazartesi dünya mimarlık günü olarak kutlanılmakta !
Şayet mimarlık yapıyorsanız bu gün daha bir başka ehemniyet ifade etmekte...

Sevgili odamız bir hafta boyunca bir sürü etkinlik tertip edecek... Tertip ettikleri etkinliklere ya öğrenciler ya patron mimar (ki ülkemizde mimar olunmuşsa bi de patronsanız amaan bana ne durumları söz konusudur) ya da başı boş işsiz kaldırım mimarları katılabilecek...
Saat 14'te yapılan etkinliğe hangi çalışan mimar katılabilir size sorarım?

Sömürücü zihniyette ki özel şirketlerde çalışanlar ı-ıh... ancak kamu personeli olan, işçi kadrosu eh ama memur kadrosu sorunsuz gidebilir...
Peki peki beeen?
Benim cevap çok açık seçik ve net: Ben köleyim, benim patoronda firavun... İnşa etmem gereken çoook piramit var onçüüüün... Aslında şu an buraya msn'deki ters taklalar atıp kahkaha atan çocuk efekti koymak istiyorum... Ama onun yerine bolca parantez yapiciiiim :)))))))))))))))

Bu seneki temalar çok ilginç... Bir üçüncü dünya memleketi olaraktan böyle konuların seminerini yapıp, uygulanmasını ummak nasıl bir saflık, iyimserliktir ya...
Neyse...
Dünyadaki diğer mimarlardan ne eksiğimiz var canım diyerekten, geyiğime başlıyorum
(Acaba diyorum, bu kadar geyik bi mimar olmamdan ötürü geyik evi tasarımlarında mı uzmanlaşsam ben? evet yeniden ters takla atarak gülen çocuk efekti getiriyoruz gözlerimizin önüne... aferin... hayal gücünüzü çalıştırıyosunuz :ppppppppp)

Mimarlar Birliği (UIA) ve Birleşmiş Milletler İnsan Yerleşimleri Örgütü tarafından bu yıl için açıklanan temalar günümüzün yakıcı sorunlarını dile getirmemizi, irdelememizi öneriyor. Bu bağlamda Uluslararası Mimarlar Birliği, mimarların, ekolojik planlama-tasarım-yapım anlayışının yapı ve kentlerin sağlıklaştırılması için araç olarak kullanılması, bu yolla karbondioksit emisyonunun indirilmesi için dayarlılığı artırmaya (Sıfır Emisyonlu Mimarlığa) çağırıyor.

!!!
Buyur gurbaaaan?

Sera etkisi yaratan zararlı gaz emisyonlarının % 50’si, inşaat ve ulaşım sektörleri tarafından oluşturulması karamsarlığa düşmemizin haklı nedenleri arasındadır. Uluslararası Mimarlar Birliği, bu yılki Mimarlık Günü etkinliklerinde, mimarların, ekolojik tehlike yaratan konulara eğilmelerini ve bu alandaki yaklaşım ve değerlendirmelerin giderek ön plana çıkartılmasını dilemektedir.

Mimarlık, yaşanılır kentler ve sağlıklı yaşam çevreleri yaratan bir meslek olarak, bu sorunları dikkate almakta, endişe duymakta ve çözüm üretmeye çalışmaktadır. Bizden sonraki nesillere gezegenimizin geleceği ve iklimini tehlikeye atmayacak ve dönüşü olmayan noktalara getirmeyecek yapılaşmış ve kentsel çevrelerin bırakılması , mesleğimizin kaçınamayacağı bir sorumluluktur.

Abi ben bu son parağrafa hasta oluyorum işte !!! Mesleğiniz ne veya mimarlık üzerine bi ahkam kesermisiniz denildiğinde herkezin yaptığı geyik bu !
İnsan yaşamını yönlendiren, etkileyen bir mesleğin mensubu olaraktan... Ülkemdeki mimarlık sorunları başında yabancı mimar sorunu, kaç göç, doğal kaynaklarımızın hebası vs. gelmektedir...

Hadi leen demek istiyorum !
Biraz evvel geri kazanılabilir atıklar için, kartondan yapılmış eski atık kutumu alıp odama plastik bir tane koymuş zihniyetler varken ben, bu güne kadar sadece tayni bir tasarımı inşa edilmiş bir mimar olaraktan ben mi oturup düşüneceğim sıfır emisyonlu mimarlığı...

Buna gelene kadar... ooooo... oooo diyorum.
Dünyanın görüp görebileceği en büyük deprem felaketini bekleyen İstanbullu bir mimar olarak, şu anki denetimsizliğe göz yuman, hala daha dandini malzemeyle bina yapan, para için imza çakan mesleğimi kirletenlerin poposuna egzos takıp daha bi eylemci gerçekçi sıfır emisyonlu mimarlık yapmış olurum ve oluruz der, tüm meslektaşlarımın gününü kutlar, hala daha dandini yerde kutlama yapıp, tüm mimarları üst üste istiflemekten zevk alan bizleri kokteylden çok alkol savaşından çıkmış hale getiren odamıda sevgiyle öperim !!!

Mimar dediğin estetikçidir, fonksiyoncudur... yani hiç değilse azcık aklı çalışandır be !!!

Hiç yorum yok: