Ozborn'dan Merhaba...

Ortaya karışık, akla, yüreğe ne düşerse buraçta...

Etiketler

9 Ağustos 2011 Salı

Bu sabah...

Bu sabah Alaçatı'da yürürken, bir cafedeki garsonların konuşmalarına şahit oldum: Çıtır kız peygamberimizin hadisi var yaaaa diye çınladı. Delikanlılardan biri, gevrek gevrek gülerek, nefis bir biçimde dalgasını geçerek 'bana bir yetim geeetirin başını okşicam' dedi... 'Sevap kazanıcam...' Yürüyüp gidecektim ancak delikanlı 'yetim' olayıyla baya bi eğlenmeye başlayınca, döndüm geri yürüdüm ve 'başka bir şey dileseymişsin dedim, bu yaşta hala öyle sayılırmıyım bilmem ama 'yetimin' geldi dedim. Delikanlı şaşırdı, gülen yüzler düştü ve kem küm etmeye başladı delikanlı... 'Bir daha bilmediğin bi şey hakkında sakın dalga geçme' dedim ve arkamı dönüp otoparka doğru yürürken filmelerdeki ast oyuncunun zafer kazandığı anlardaki gibi müzik çaldı !!! Arkamda şaşkoloz 3 aptal bırakmıştım... Ekaranda 'The End' yazıyordu... :pppp

Sakın, birisine acıyarak yaklaşmayın, acıdığınızı sesli olarak dile getirmeyin. Hele küçücük 'öksüz' ve 'yetimlerin' suratına suratına ah waaaah yetimcik/öksüzcük demeyin !!!

Sevaplarınızı başkaları üzerinden edinmeyin !!! Hele küçücük yok veya yarım/eksik kalmış çocukların üzerinden !!!

Çok vicdanlıysanız, kime neye inanıyorsanız onun kuralına düzenine göre; annenin miiis gibi kokan şevkatinden-sevgisinden / eli kolu dolu eve gelen ve herşeyden koruyucu babanın desteğinden yok kalmış küçük insanların zamanınıza, cebinize göre anası- babası olun. Ama sakın hanenize A plus yazılacak ümidiyle değil !!!

Ve sakın, deneyimlemediğiniz bir tecrübe hakkında ahkam kesmeyin...

Öksüzler ve yetimler hayatlarımızdaki çok önemli sınavlar bence... Yaşamınızın dibinde bir tane varsa bence ulu bir güç tarafından (sizce tanrı-kainat, güneş neyse inancınız) sınanıyorsunuz demek...

Çocuklar melektir... Kimi bakışa göre hayata 1-0 yenik veya galip katılacaklar... Sizin güçsüz-acınası gördüğünüz şey belki güçlülük...

Geyik bir hatunumdur, herşeyin dalgasını geçerim. Morgta babamı gördüğüm gece bile dalgasını geçmiş bir kızım ama 'bilmediğin şeyle' dalga olmazı, denizin dalgasında şaka olmazdan yani karadenizin dalgalarında büyümüş bir çocuk olarak daha iyi bilirim... ( biraz bi tuhaf cümle oldu, yani en deli denizimiz karadenizdir onda dalga geçilmez ama bilmediğin konuda hiiiiç geçilmez gibi bişiii aman anlayan anlar anlamayan...)

'Yetişkin' sıfatı bence herkese verilmemeli ama malesef 18'i geçen herkes akla-mantığa sahip sayılıyor ve alıyor bu sıfatı...

Başkaları üzerinden hele çocuklar üzerinden haneye kar düşmek cık cııık benim kitabımda...

Üstünüze alınmazsanız yazımı, çocukluğumdaki çok bilmiş 'ahhh-vaaah yetiiiim' diyen teyzelerin anısına küfürle bitirmek istiyorum...

Bastırılmış öfkenin yıllar sonra dışa çıkmış hali diyelim takmayalım;

Siktiriiiiiiiiiiiiiiin !!!

Hiç yorum yok: