Ozborn'dan Merhaba...

Ortaya karışık, akla, yüreğe ne düşerse buraçta...

Etiketler

30 Kasım 2011 Çarşamba

Mucizem : Steamcream ;)

Egzama ve sedef problemi yaşadığım dönemleri anlatan yazılarım hakkında zaman zaman bloguma sorular geliyor...

Benim problemim stres ve üzüntüydü...
Tabi nedenin bunlar olduğunu anlayana kadar bir sürü doktor dolandık.

Cilt hastalıklarında ünlü olan Kolsuz Agop'a gittiğimizde benden ücret almamıştı!!! 
Tedavin imkansız, ben nasıl tek kolla yaşıyorsam sende egzaman ve sedefinle yaşayacaksın demişti !!!

Tabi doktorun yüzüne hastiiiir diyememiştim !!!
Bana vazelinden beter vıcıklıkta bir sürü kremin-merhemin karıştırılarak hazırlandığı bi krem vermişti... 

Tam bi eziyetti! Öyle yağlıydılar ki zeytinyağ yanında halt etmiş!!! Onları elime sürdükten sonra pastacıların kullandığı eldivenlerden geçiriyordum ellerime... Doktorların kullandığı tek kullanımlıklar çok sıkı olduğundan zor giyiliyordu... Tavsiyem pastacı eldiveni... Şeffaf büyükler...

O tarihlerde çok sık İngiltere'ye gidiyordum ve Çin tıbbını da deneyim olmuştum. Bir sürü bitkisel ilaç ve iğrenç kokan kapkara kremler vermişti çayniz doktor bana...

Ya onlar ya da zamanla azalan giden üzüntüm-sıkıntım-stresim sayesinde eller geçti! 

Hiç bir iz veya kalıntı kalmadı. Ancak el derimde hassasiyet oluştu. Yani her el kremini kullanamıyorum... Derimi inceltiyormuş veya kaşındırıyormuş gibi tuhaf bir hissim var artık.

Bepanten krem egzama problemlerine ucundan acıkta olsa iyi gelen bir kerem. 
Yıllardır Bepantenin mavisi olmadan (plus değil) yaşamıyorum. Günlük el kremim o oldu... Ancak gelin görün ki çok soğuk havalarda ellerime arzu ettiğim yumuşluğu veremiyor... Bir sürü krem denedikten sonra Nivea'nın Q10 plus el kreminin ellerimde hassaslık yaratmadığını ve kuruyan cildi de güzel yumuşattığını gördüm...

Ayaklarım için bakım kremi olarak Neutrogena kullanıyorum. Ayaklarıma sürdükten hemen sonra ellerimi yıkamam gerekiyor...El derimi dehşet bir şekilde hassaslaştırıyor. El kremide aynı etkiyi yapıyor. Evet kış için harika bir krem ancak egzamalı veya geçmişinde egzama problemi yaşamışlara iyi gelmiyor...

Bizlerin kimyasal içermeyen pure kremler kullanmamız gerekmekte...
Nivea'nın klasik yağlı kremide hayat kurtarıcı bir krem ama yağlı!

Son İngiltere seyahatimde uçakta bir kremle tanıştım. BA'le yolculuk yapıyorduk ve uçaktaki FreeShoop satışında el kremide satıyorlardı. Uçaklardaki sıvı yasağından sonra yanınıza her şeyi alamıyorsunuz. Tüm kremler bagajda aşağıdaydı amcam kuruyan elleri için krem istedi ve bizde satılan kremi aldık.

STEAMCREAM. Tanrım! Mucizevi bir krem!!! Krem ödül almış zaten!
Türkiye'de yok. İnternet sitesinden sipariş verebiliyorsunuz...
İtinayla herkese tavsiye ediyorum... Hem elleri yumuşatıyor hem rahatsızlık vermiyor...
Egzamalılar için tedavi edici bir krem değil... Ancak ihtiyaç duyduğunuzda, tedavinizin abidik-gubidik kremleri yanınızda yokken derinizin kurumaya başlayıp, bıçak kesiği gibi kesikler oluşmasını engelleyebileceğiniz bir krem... 

El-yüz ve ayak her yere kullanabilirsiniz... Uyarmama gerek yok açık yaraya hiç bir krem iyi gelmez o yüzden cıııs!!! 

Kesikler oluşmuş ve kanama başlamışsa kullanmayın. Kesiklerin oluşmasını engellemek için kullanın.

Egzamayı bilmeyenler kesik-kanama ne diceklerdir... Eller hareketli olduğu için genellikle parmak eklemlerinde-boğumlarında kurumuş deri ufak bıçak kesikleri gibi yarılır... Bazen bu yarılmalar derin olur ve kanar...

Sağlıklı bir deri 14 günde alttan üste çıkar... Egzama ve sedefte bu süre daha kısadır... 4-7 gün arasında alttan gelen sağlıklı deri henüz ölmemiş üste deriyi iter, dürter... Bir nevi pokeler! :p Ve bu dürtme facebooktaki gibi eğlenceli olmaaaaz !!! Ellerde yaralar, kabuklaşmış-kalkmış deriler olur... Ve sağlıklı derililer ayyy ıyyk der! Dicek bişey yoktur aslında... Sizin derinizde böyle yeniliyor kendisini ama sizde alttan almanyadan oğlum geldi kalk çık diye bi zorlama olmadığından göremiyosunuz derinizin nasıl yenilendiğini!!!

Her neyse efem, sedef ve egzama çoğunlukla stresten olur... ya da mesleki hastalıktır. Kimyasallarla çalışıyorsanız deriniz alerjik reaksiyon gösterir... Mesela kuaförlerde egzama çok görülür...  Saçların rengini açmak-koyulaştırmak için kullanılan malzemeler ellerde egzama yapar... Kimyasala belirli bir süre dokunmayınca geçer... Dokununca yine başlar... Falan fıstık işte...

Bu iki hastalıkta da kendi doktorunuz siz olmalısınız. Ne iyi geliyor, neden sonra azıyor... Tamam doktorlar size krem verirler ama o kremlerle nasıl yaşayacağınızı düşünmezler!!! Vıcık vıcık bi elle el sıkışılmaz, yemek yapılmaz... O yüzden ya doktorunuzla ya kendiniz benim gibi araştıra araştıra toplum içinde vıcık vıcık olmadan kullanabileceğiniz bir şey veya şeyler bulmalısınız...

Lush'ın güzel bir el kremi var... Dream Cream... Günlük el kremi olarak onu tercih edebilirsiniz... Sorunlu ciltler için üretmişler... Steamcream'i memlekette bulmak güç olduğundan bu alternatif olabilir... 

Kokoş bi doktorun egzama ve ya sedef olmasını çok diliyorum! Ancak o zaman evde bile eldivenler kullanarak kullanmayacağınız bir tedavi yöntemi icat edilebilir! 

Başa gelmeden anlanılmaz-bilinmez... 
Ömrümün sonun kadar ayrılmazım olacak kremin internet adresi efem... http://www.steamcream.co.uk/ İtinayla tarafımdan herkesciklere tavsiye olunur... ;)

Hiç yorum yok: