Ozborn'dan Merhaba...

Ortaya karışık, akla, yüreğe ne düşerse buraçta...

Etiketler

1 Kasım 2011 Salı

Zedegiller ;))

Dün gece itibariyle bize 'vanzede' adını taktım.
Van'da kiler gerçek bir felaket kurbanılar... Peki biz?
Biz annemin her şeyi İstanbul'a taşımış olma kurbanıyız!!!


Dün akşam kızılay'ı arayıp sevabına 1 ısıtıcı, 2-3 patanya neyin gönderin dicektim az kalsın !!!


İstanbul'um daha soğumamışken Karadeniz'im nanik yaptı!!!
Bu ne soğuk leeeeeyn!!!
Gündüzleri, annem keşke beremi getirseydim ben, parmaksız eldivenlerimi getirseydim diye dolanıyoruz !!!


Gençken gerçekten soğuk hissedilmiyor mu yoksa küresel ısınma değilde küresel soğumamı kurbanı Samsun??? 


Ben Samsun'u hiç böyle soğuk bir yer olarak hatırlamıyorum... Tamam estimi Karadeniz kemiklerinizi deler geçer amma daha ekim sonu kasım başındayız!!!


Bu ne soğuk beaaaa!!!
Bu evde oturmuyoruz diye doğalgaz bağlatmadık... 
Evde oturmaya başladığımız günden beri kat kaloriferimiz vardı.
2 sene önce meraklı bir güvercin yakıt tankının hava deliğinden gir içeri öl... Ölünce rahmetlinin vücudundan salgılanan asitler del tankı... Caaanııım mazot önce balkona, sonra 2. kattan aşağıya akmaya başlayınca, gecenin bir yarısı telefonlarımızın acı acı çalmasıyla paldır küldür apartmanı-mahalleyi patlama tehlikesinden kurtarmak için Samsun'a uçmuştuk!!!


O gün bu gündür evde ısıtıcı yok!
Aslında var... Tekerlekli elektrikle çalışan bir kalorifer! Ancak o benim düşmanım olduğundan senelerdir kullanılmıyo! 


9 yaşımdayken onu üzerime düşürüp sol ayağımda 9 dikişlik bir yarığa sebep olmasından ötürü düşmanım o!!! Annem ve babama hastaneden eve dönerken onu evde istemiyorum dememe rağmen onu atmamaları hala daha evimizde olması ebeveynlerime karşı gizli bi öfke sebebimdir!!!


Nasılsa oturmuyoruz diye doğalgaz bağlatmamış, rahmetle anamiciiim manyak güvercin sayesinde de kazansız kaldığımızdan ısıtmamız yok efem...


Evin içinde 2 tane guuulyabani modunda dolanmaktayız!!! Evde kalmış sağlar bizimdir diyerek kat kat her şeyi üstümüze atmış bi halde dolanıyoruz!


Arada koridorun ışığını açmadan önden-arkaya geçerken karşılaşıyorsak da 'aaaa' diye ciyaklayıp korkutuyoruz bir birimizi!!!


Perili köşkle-doğal afet geçirmiş mekan arası bi taddayız anliciniiiz!!


Alt ve üst komşularda cimri çıktılar, yakmıyolar adam gibi... Yaksalar azcık ılınacak ev ammaaaa... :ppp


Onca patanya (kıbrıslılar battaniyeye patanya derler) arasında en sevmediğim bana kaldıyaaa !!!


Wallah billah anam babandan yadigardı o diye beynimin etini yemese direk Van'a yollicam onu yaaa!!!


Demirel hükümeti teeee bilmem kaçta başa geldiğinde, Ankara YSE müdürü babamı, Demirel, solcu bu diyerek Hakkari'ye sürüyor... Babam bi gidiyo, bakıyooo... Doğal sarışın avradı ve daha tazecik kızı buralarda yapamaz diye karar verip basarım istifayı kendi mimarlık ofisimi açarım diyoooo !!! Diyodaaaa gelirken keçi kılımıdır, kaktüs kılımıdır neyse neee o yörenin çoook özel patanyalarından alıp geliyooo!!!


Beni çok seviyolarya, halis muhlis yün diye bitanesi tüm çocukluğum boyunca kabusum oldu!!! Ayyy o nasıl batar... Tarifi yoktur... O battaniye yüzünden huylunun allahı olabilirdim!!! Üniversiteye gidene kadarki hayatım o battaniyeden kurtulmakla geçti!!! 


Kadere bakın ki, kıllının kıllısı, batanın en batanı halis muhlis yün patanya kurtarıcım oldu!!!


Isıtıyo da hala yıldızımız barışmadı! 
Donsam da, morun moru olsam da hayatta katil kaloriferi çalıştırmam!


Bi dahaki gelişte, felaket yaşamadan felaket zede gibi olmamak için bir liste yaptım. İlk sırada yün olsa da yumuş yumuş olan bi patanya sonra, bu soğuğa şarap değil konyak gider deyip evdeki nadide koleksiyonun bir bölümünü buraya aktarmaya...


Yok hala doğalgaz bağlatma kararı almadık! Digitürk bağlatma kararı aldım ama... ;)


Kader-kısmet Vanzedeleri olaraktan, gerçek zedelere sabır diliyor, bir an önce ev görevi görecek kontenyerların, prefabrik evlerin bölgeye ulaşmasını diliyoruz... Devletimizin halkın gücüne güvenmeden onları devlet sıcaklığıyla ve gerçek odun-kömür sıcaklığıyla sarmasını diliyoruz!!! Ve bi mimar olarak, mesleğimin dahil olduğu sektörü lekeleyen herkesi tavuk diter gibi ditmek arzusunda olduğumu belirtmek istiyorum... 
;)

Hiç yorum yok: