Ozborn'dan Merhaba...

Ortaya karışık, akla, yüreğe ne düşerse buraçta...

Etiketler

22 Mart 2012 Perşembe

Milli Reasürans Oda Orkestrası ;)

1996 yılında kurulmuş olan Milli Reasürans Oda Orkestrası mahallemizin en önemli kültürel etkinliklerindendir...

Öyle herkes MR'ın konserlerine gelemez... İsminizi yazdırmanız gerekmektedir... Sizi gönderdikleri davetiyeyle içeri alırlar... Biz 2003-4'den beri üyeyiz... Bazen burnumuzun dibinde bir yer olmasına rağmen posta hatasıyla davetiye elimize ulaşmıyor ve kaç senelik müdavim olmamıza rağmen kapıda davetiye sorgusuna çekiliyoruz! Böyle sıkı tedbirlerle konser keyfi yaşıyorsunuz...

Konserlerden çok yarım saatlik arada servis edilen içecekler ve yiyecekler sebebiyetiyle 'in'! 

Devletimiz alkol yasağı getirene kadar her konserde kokteyl keyfi yaşayabiliyoduk...

Şimdilerde meyve suyu-gazlı içecekler servis edilmekte... 
Servis edilen en top ürün ise ıspanaklı talaş böreği! Kıymalısı-peynirlisi değil ıspanaklısı için millet garsonları helak ediyor!!! :)))

Mesleki bir habit olarak her yerde istem dışı gözlem yaptığım için çık kısa bir süre sonra insanların konserden çok bedava alkol için geldiklerini fark ettim.

Servis edilen şarapta kaliteli bişi olsa! Kavaklıdere servis ediyolardı!
Son zamlarla şarap almak bütçeyi sarsar bi hale geldi de o zamanlar için sarmayacak bi fiyatta olduğundan sırf bedava alkol için bi konsere gitme bana absürt gelmişti...

Avusturya Kültür halis muhlis Avusturya şarabı servis ediyodu... Memlekette bulunmadığından oraya hem şarap hem konser keyfi yaşamaya gitmeyi anlarım da Kavaklıdere için...

Her neyse... Dün akşam MR'a konsere gittim...
Genellikle kemikleşmiş bir izleyici kadrosu vardır... Saçları yapılı yaşlı teyzeler, şık takım elbiseli amcalar...

Yılların verdiği tanışıkla ahbap olmuş bir kitle...
Yerime oturduktan sonra yanıma 2 yaşlı bayan oturdu ve başladılar millet hakkında yoruma...
Bilmem kim bey hep öne otururmuş bu sefer niye arkaya oturmuşmuş...
Aaa aylardır görmüyorum nasıl zayıflamış...
O hep başa oturur, ortaya oturmaz...

Sağım-solum birbirini tanıyan insanlarla dolu olduğundan tüm salonda o bu şu konuşmaları vardı...

Annemi tanıyan çok meraklı hanımlar beni görünce sorguya çekmeye çalıştılar!
Annem nerdeydi?
Niye gelmemişti?
Hangi konsere gitmişti?
Yarın akşam nereye gidecekti?

Hele bi tanesi tam önümde oturduğundan saçını-başını yolma hayalleri kurdurttu bana!

Annem 1 kere onu bu konsere davet ettikten sonra hatun illa tüm konserlere gelicem ben diye tutturdu... Konserin güzelliği değildi bence sebep, yeme-içme keyfiydi... (çok  mu kötüyüm? eheee) Davetiyemiz 2 kişilik... Bazen annem gidiyor bazen ben... Ya da arada sevdiğimiz dostlarımıza veriyoruz... Annem kibarca her konsere onu götüremeyceğini söyledi... İsminizi yazdırmayı deneyin dedi...

Koltuklar da numara yok... Salon kapasitesini aşmasın diye herkesi kaydetmiyorlar... Onlarda haklılar... Davetiye gönderdikleri herkes gelirse ne olur?

Hanfendiyi kaydetmediler...
Hatun bu sene bence başımızın belası oldu! Annem öyle söyleme diyor ama hiç arayıp sormayıp sadece MR'nın konseri yaklaşırken biri sizi arıyosa ben iyi şeyler düşünemem!

Herkese karşı içinde sonsuz sevgisi olan ve herkese iyilik yapmak isteyen annem kötü düşüncede bilmediğinden benim cıkcıklarımda hop oturup hop kalkıyor! Hatuna bodozlama tepkimi göstereceğimi bildiğinden köşe bucak hatunu benden kaçırdı bu sene!

Kaçırdı ama dün gece hatun önüme düştü!!!
Siz nasıl geldiniz dedim...
Kem küm etti...
Ulan dedim acaba bizim adımızı mı verip girdi içeri!!!
Daha önce başka bi manyak hatun yapmıştı çünkü!
Çık yukarı girişteki görevlileri sorguya çek dedim ve hatunu attırt!
O ha demeyin bana!
Oğlu hasta diye sevgili annem ona moral olsun diye tüm etkinlikleri bildiriyor, yer arıyor, hatun bir defa bile anneme şurda şu var ben oraya gidiyorum sizde gelin demiyor!
Ah bana niye haber vermediniz dediğinde de, aklıma gelmediniz diyebilen bi ...... !!!

Ben bizi biletix gibi kullanan bu hatunlara gıcığım!
Hiç unutmam Beşiktaş'da oturduğumuz yıllarda bi teyze ev telefonunu bilmem ne  telefonuna çevirmişti!!! 
Saat olmuş 12 bizi arıyo ve konser programı soruyo! 
Ben yatak odasından ulan kime ne oldu bu saatte arıyolar diye yüreğim ağzımda geliyorum hatun ay saat çok geç özür dilerim filan demeden anneme program soruyo...
Anne diyorum şunlara bişi söyle...
Benim pamuk yürekli annem, ay öyle deme derdi var, yok hasta yok bilmem ne herkese yufka yüreklilik yapıyo!

Bane lan oğulları hatunla ilgilenmiyosa ben mi pışpışlicam!!! 

Bu teyze bi akşam üzeri annem evde yokken yarım saat beni telefona kitleyip deli etmişti...
Annen nerde?
Bilmiyorum, eve geldiğimde yoktu?
Konsere mi gitti?
Bilmiyorum... Bu gün annemle akşam programını konuşmadık... Konserde de olabilir, bir arkadaşına da gitmiş olabilir bilmiyorum...
Hatun soruyo inatla...
Ya sabır bismillah... Şeytan bunaaak kadın bilmiyooom leeeyn diye hönkür dedi... Ama yapmadım... 

Bi yaştan sonra maalesef insanlar böyle takık oluyor... Umarım ben günün birinde tepki gösterdiğim bu kadınlar gibi olmam!

Neyse dün akşama dönelim...
Ara oldu çıktık... Bi cola alim dedim... Demez olaydım... O şık-mık amcalar-teyzeler nasıl canavara dönüşüyor inanamazsınız!
Sıra benim olmasına rağmen itiyolar-kakıyolar... Bir verdim iki verdim sıramı sonra aaaaa dedim yeter bea! Saygı saygı nereye kadar, benim sıram hanımefendi diye bir tanesini tersledim!

Sonra kuytu bir masaya geçtim... Geçmez olaydım... Garsonun börek tabağını bırakmasıyla bir sürü insan hem masaya hem benim üstüme hücuma geçti!

Börek ulan!
Yan tarafta bahar pastanesi var, gidim alim size 5-10 kilo!

Yaşlı bir teyze aradığı böreği bulana kadar tabaktaki börekleri parmaklayıp parmaklayıp bırakınca ay dedim ben sizin kalıbınıza....

Kaçtım içeriye girdim!!!

Bir zamanlar Uzanlar'ın babasıyla ilişki yaşamış jino teyzeyle göz göze geldik...

Yıllar önce MR'de bir akşam ah bu şarap için geliyorum demişti bu hanım...
Bende ulan Kavaklıdere leeeyn! Hala Nişantaşı'nın en güzel yerinde muayenesi var bu hatunun... Hani parasız-pulsuz olsa tamam dicem ama diye geçirmiştim aklımdan... :))))

Kentsel tasarım çalışması yaparken, doktor oğlunun tabelasına zabıta ekipleri ceza kesmişler... Ben tespitteyken ofise gelmiş... Ceren ilgilenmiş... 

Ceren'e cezayı kaldırın, size kürtaj borcum olsun demiş!!!

Dün akşam bu geldi aklıma... Kendi kendime güldüm...
Doğum değil, smear testi değil bedava kürtaj !!!
Bize hiç rüşvet teklifi gelmemişti... Böyle bi teklif gelince çok eğlenmiştik Ceren'le... Millete viski-para gelir bize kürtaj!!! :))))))

İnsanlar o kadar ilginçler ki...
Arada eleştirip laf soktuğuma bakmayın...
Herkesi olduğu gibi kabul edip, yaşanmışlıkları onu bu hale getirmiştir diyerek gülüp geçmek lazım da... Arada bazı insanlar bu fikrimi uygulama imkanı tanıtmayan dangalaklıklar yaptığından annemin hatrına millete böğüremediğimden ben de buraçtan böğürüyorum... :)))))

Efenim belalımız olmazsanız (:pppppp) bi akşam sizi de davet ederim konsere... Arada börek ve gazlı içicek savaşına katılır eğleniriz... ;)

Ben memlekette niye konsere, açılışa gitmiyorum ahanda bu sebepler nedeniyle...

Alla çok şükür börekte alabiliyom, şarapta... ;)

Hiç yorum yok: