Ozborn'dan Merhaba...

Ortaya karışık, akla, yüreğe ne düşerse buraçta...

Etiketler

15 Ocak 2008 Salı

Mimar evi ve mimar

Terzi kendi söküğünü dikemez gibi mimarda kendi evini tasarlayamaz mı acaba?
Belkim tasarlar amma velakin benim gibi adı mimar yaptığı iş mimarlıkla alkalı olmayan bi şahsiyet zooor yapar !

Uzun zamandır yapı fuarına gitmeyi ve ürün araştırması yapmayı bıraktım.
Hele eşya tasarlamayı...

Gel gör şimdi tüm ev elime bakmakta.
Yatak oadası, salon, mutfak, banyo, yerler, duvarlar !!!
Aaaaaaaa !
Aslında aaaaa'lik bir durum yok. Sakin sakin ihtiyaçlar belirlenip kişiye özel tasarlanacak hepsi de...
Anneciğimle yaşadığımdan iş işin içinden çıkılmaz bir hale geliyor.
Anneciğimin bir sürü güzel arzusu var. Onları yerine getirmeye çalışmaktayım elimden geldiğince ancak, mekanın, paranın, ihtiyaçalrın el verdiği ölçüde tasarlayayıp çözüm üretilebiliyor.
Her hangi birşey karalayıp ona gösteriyorum; Ben bilmem yapıyor. Nasıl yani? ben bilmem, anlamam, ben dolapçı mı, mobilyacımı geziyorum !
Anacım, dolabının nasıl olması gerektiğini en iyi sen bilirsin. İstediğini bilirsin ona göre arar bulursun yada yaptırırsın. Sen önce ihtiyacın ne isteğin ne bide... Onlara göre karaladıklarıma bak, düzeltelim ve marangoza yollayalım.

Yok... şiddetlisinden bir aile kavgası çıkararak nasıl bir dolap istediğini ağzından alabildim.
Ciddi ciddi benimle kavga etti küstü, söylendi...
Yapması gereken tek şey eskizime bakması ve istediğini söylemesiydi.
Neredeyse tam gün süren kavganın sonunda eskizimin onun istediği şey olduğu ortaya çıktı !

Ama ben bir gün boyunca eve ne dolap ne başka bişey yapmama kararıyla dolandım. İyiki iş yapan bir mimar değilim. Annem gibi bir müşterim olsa, başlarım leeeen parana yapmıyorum tasarlamıyorum diyerek ofisten kovalardım walla !

Bizim iş zor iş. Ne istediklerini bileceksin ki tasarlayabilesin. Sen onları iyice anlayacaksın sonra onlar seni...
Ben şahsen böyle zor vakalarla uğraşamam dicemde, günün birinde kişiye özel tasarım işi gibi birşey yapsam annemle yaşadığım tecrübe ile terayağından kıl çeker hesabı halledermişim gibi geliyor.

Neyse dolapların tasarımı ciddi ailevi bir krizlede olsa çözüldü.
Sıra banyoya geldi. Önce küvet dursun dedi, şimdi kuvet durmasın diyor... Eski usul ahşaptan genişçe bir kova koymayı planlıyorum şu dakikalarda !

Anacım, küvete girip köpük banyosu yapma alışkanlığımız varmı?
Yok.
Peki böyle bir şey yapma isteğin?
Bilmem yok.
O zaman küveti çıkarsak 100 cmlik geniş bir duş teknesi koysam, banyoda yer açılsa, kirli sepeti, havlular vs. banyo içinde şık dolaplarda olsa... ???
Evet, ama ben bilmem ! Ben hiç birşey bilmiyorum !
Hıııııııırrrr !!!

Benim anam bilen bilmezlerden !
Armatür seçmemiz gerekiyor...
Tasarımları güzel diyerek intemaya gidiyoruz.
Annecim bu nasıl?
Bunun musluğu yok !
Annem aç kapa bu! Şu anki mutfak musluğumuz gibi...
Hıımm...
Nasıl?
Bilmem ben !
Peki bilme, fiyatı uygun mu?
Gözlüğüm, gözlüğüm yok evde kalmış ! Sen beğen !

Şeytan diyor 500 gaymeliğini beğen !
Neyse bir tanesini beğeniyoruz, pardon ben beğeniyorum annem benim beğendiğimi satın almaya karar veriyor durumundayız. Duş başlığı seçmeliyiz ama...

Kız sayıyor 4- 7- 14... fonksiyonlu...
Pardon?
Su tasarrufu yapar, masaj yapar, köpüklü masaj yapar...
Yaw alt tarafı bi şampuan, bi vücuda sabun köpüğünü akıtacak şık bişi arzum. Ben duş başlığından akan masajlı suyla masaj yaptırmış keyfine eremem !
Kız bana bakıyor...
Ben ona... bir şey seçmeliyim... 4 fonksiyonlusu olsun bari diyorum...
Annem indirimlerin derdinde o sıra...
Alınacak, takılacak sonra bu nebiçim şey diyecek... Sen miamrsın sen bilirsin laflarını hatırlatacağım o zaman !

Ev boyanacak, illa saten olacak ve illa ÇBS ! İnşaatlarımızın emektar ustasını İstanbul'a getirtmeye kalkıyor...
Anacım yapma etme...
Olmaz ben Yaşar ustayı isterim...
Gel hesaplayalım... boya masrafı artıııııı otel !
Renk belirleyelim...
Ben bilmem sen...

Sonuç: Uzun zaman sonra, uçan bilgisayarım sebebiyle elde yapmak zorunda kaldığım tasarımlarım ve piyasa mimarı olmayışımın nedeniyle eşi dostu deli etmelerimle ev ite kaka tasarlanıyor, inşa ediliyor.

İstiyorum ki onun gönlü olsun.
Anahtarı çevirip içeri girdiğinde bu güne kadar duyduğu özlemlerini, isteklerini minimumda da olsun cevaplayan, içini huzur ve mutluluk dolduran bir evi olsun !

Ama ne istediğini biliyor ve bilmiyor !
Kızı 5 senedir mimarlık yapmıyor !
Kızının tarzıyla onun tarzı aynı değil. Kızı ortak paydalarda son derece şık, sade, fonksiyonel bir ev çözme derdinde...

Mimar evi gibi olsun diyor annem.
Mimar evi?
Evet !
Bir mimar olarak mimar evi tasarlamam gerekiyor...
Çoook çalışmalıyım çoooook !

Hiç yorum yok: