Ozborn'dan Merhaba...

Ortaya karışık, akla, yüreğe ne düşerse buraçta...

Etiketler

13 Nisan 2009 Pazartesi

Dişli dişim 2

Diş ağrısı kadar ızdırap verici başka bir ağrı varmıdır acaba?
Bence yok...
Geçen hafta perşembe günü doktorum dişimin 3. kanal tedavisine başladı...
Zavallı dişim, amalgamları değiştirelim diye 2 sene önce açıldı ve o gün bugündür hem kendisi hem ben ızdırap çekiyoruz...


Doktorlar artık kapkara dolgulara güvenmiyor... Sağlıklı değil diyorlar. Nesi sağlıklı değil... Taş gibiler... Vücuduma bilmem ne geçiriyolarsa geçirsinler... Dişlerim ağrımıyor sızlamıyor ve işlevlerini görüyorlarya...


Bir kere kandık amalgamı daha zararsız olan beyazla değiştirdik bak noldu dişimde bende ebemizi görüp görüp duruyoruz!!!


Perşembe günü çok zahmetli bir kanal tedavisi gördüm.
Doktorumun teri kollarıma damladı!!!
Bunca zamandır dişçiye giderim böyle bi sıvı yakınlaşması hiiiç yaşamadım!!!
Kanal genişletilip kökün dışına çıkacak kadar uzatıldı, antibiyotik tedavisine başlandı...
Ertesi sabah uçacak olmam riskli olmasına rağmen antibiyotikle o riski halledeceklerini düşündüler...
Ama sevgili dişim, basınçtan dolayı sapıttı...

Uçaktan iner inmez dişim nanik yaptı bana. Bugün halletmen gereken hiç bir işi sana hallettirmeyeceğim dedi. Üst dişin ağrısı alt dişe vuruyor... Nasıl ağrıyor sağlıkı diş... İçtiğim ağrı kesiciler işe yaramayınca rastlantı eseri suyun iyi geldiğini fark ettim.

Bir yudum su alıyorum ağzıma ve sol tarafa yolluyorum. Yutma refkeksimin en son raddesine kadar ağzımda su duruyor... Yuttuktan 1sn. sonra diş başlıyor yine zonklamaya...
Su ve buz... Ağrıyı azaltan şeylermiş...
Ulan teknoloji ilerlemedimi ki ben su ile ağrı gideriyorum!!!


Efenim aklınızda bulunsun benim gibi apse başlangıcı olan dişler çok zonklarmış ve bunlarda eski bir tedavi uygulanarak ağrı azaltılırmış o da geçici dolgunun çıkarılması ve dişin içinin sadece bir pamukla kapatılmasıymış... Enfeksiyonlara açık olsada başka çözüm yokmuş... Akacak birşey varsa akarmış, basınç etkisi yapacak şey olmadanda ağrı yapmazmış...

Ağrı dayanılmaz hale gelince sosyetik dişçimi aradım. Atlarıyla yarışmaya gitmiş... O la laaa...

Ağzım su dolu iken konuşmak zor olduğundan ve telefonda da işaret dili geçersiz olduğundan ııııııgghhh- aauuugghhh şeklinde çıkardığım tuhaf seslerle doktorum beni anlayabildiği kadar anlayıp git bir dişçiye geçici dolgunu çıkarsınlar dedi.


Bu kadar basitti derdimin çözümü ancak, şunu anladım hatta yaşadım, bir doktor başka bir doktorun dediğini takmıyor!

Başka bir şehirde dişçi bulmak ne kadar zormuş... Neyse birşekilde bulduk gittik...Doktorumu aradım ve geçici dolgumun çıkartılması gerektiğini söylediyi çıkarın dolguyu dedim... Çıkarmadı!
Enfeksiyon kaparmış!!! Ne kaparsa kapsın çıkarın! Yok olmaaaaz...
Buz koyun, su tedavisine devam edin... Antibiyotik etkisini gösterince geçecek!
Hadi yaaaaa!!!
Vücudum antibiyotik ve ağrı kesici dolu... Etki etmiyor hiç birşey...

Kimse sorumluluk almak istemiyor... Diş apseden ötürü sallanmaya başaldığından kimse elini sürmek istemiyor.
Onlar el sürmedikçe benim ağrım dayanılmaz hale geliyor, sabırım tükeniyor, ızdırabımdan tanrım canımı alda kurtulayım moduna geçiyorum!!!


Ağrım sebebiyle halletmem gereken işlerin halledilemeyeceği ortaya çıkınca uçak biletimi değiştirdim. Gideyim İstanbuluma oldum. Kendi şehrimde bana hayır var. Kendi doktorum at üstünde olsada asistanı derdime derman olur oldum... Oldum ama uçak sabah, geceyi nasıl edeceğim... Artık gözyaşlarımıda tutamıyorum. Yüzüm öyle bir hal almış ki annem panik içinde... Halime dayanamayan annem beni zorla dışarı çıkardı ve 24 saat açık olduğunu öğrendiğimiz bir diş hastanesine götürdü...

Doktor baktı, apseli bu dedi...
Hadi ya oldum!
Apseli diş gece ağrı yapar.
Nasıl anlıyor gece mi gündüz mü olduğunu bu apse diye soramadım tabi adama...
Ne kadar zeki oluyor bu iltihaplar? Diş kökünde saat mi var acep? Nasıl anlıyorda eheee gece oldu ağrı yapalım diyor? Hıııım?
Doktor telepati kurmuş olacak ki ben en iyisi size morfin yapayım dedi... Ama dedim doktorum açılmasını istiyor, morfine izin vermiyor...
Ellemem ben bu dişi dedi...
Hay elleme... Ama bişi yap bari... Öleceğim yoksa...
Güzelce morfini yaptı... 5dk sonra ne ağrı kaldı nede başka birşey... Gece yarısı yine gelin dedi. Etkisi 3 saat sürecek, tekrar yapalım ki rahat uçun...

Ohhhh miiisss... O la laaaaaaaaa... Su içmeden geçecek bir 3 saat! Uyuyabileceğim, yemek yiyebileceğim...
Yiyemedim... Direk sızdım...
Ben sızmış haldeyken dişçim annemi aramış... Geceyarısı gittiğinizde doktorla konuşturun beni demiş...
Uykumun en güzel yerinde uyandırıldım ve uçabilmek için doktorun yolunu tuttum.
Doktorumu aradık doktorla konuşsun diye...
Doktor doktoruma bi hava yaptı...
Ben işimi biliyorum sen niye karışıyosun gibilerinden... Ulan senin değil asıl onuın hastasıyım adamın dediğini yap işte... Dişin geçmişini bilen o!
Homur homur yaptı dediğini... Geçici dolguyu çıkardı pamuk koydu ve birtane daha morfin salladı.
Miiis gibi uçtum İstanbul'a...
İnerinmez benimkinin asistanına gittim antibiyotiğim değiştirildi salıya kadar devam denildi...
Şu an diş açık.
Antibiyotiğe devam.
Ama çok şükür bin şükür ağrı yok...
3. kanal tedavisini başarıyla atlatacak sanırsam!

Öldüm öldüm dirildim.
Diş ağrısında sabır fayda etmiyor...
Ah şu doktorlar... Herkes ben daha iyi bilirim modunda...
Bak geçici dolgu çıktı ağrı geçti!
Eski meski yöntem ama dişimde işe yaradı!

Kanal tedavisi çok önemli bir tedavi.
Aman doktorunuzu bu konuda zorlayın. Yarım yapılmış bir tedavi sebebiyle bu hale düştüm. Doktorlar nedense sonuna kadar yapmıyorlar...
Birde sakın amalgamlarınızı elletmeyin...
Bırakın civa-miva her verirse evrsin vücudunuza...
Umarım kurtulmuştur dişim...
İçtiğim antibiyotiklerden vücutta gram bakteri kalmadı eheeee :))

Hiç yorum yok: