Ozborn'dan Merhaba...

Ortaya karışık, akla, yüreğe ne düşerse buraçta...

Etiketler

2 Ocak 2012 Pazartesi

Moldova'lın mı var...

Moldova'lın mı var derdin var abi !!!
İlk Moldova deneyimimizi, 98-99 yıllarında yaşadık.
Babaannem hiper aktif bir 89'luktu !
Sen kapıyı açmaya koşarak gidince kay düş, kalçasını kır !!!
Evde kimsecikler yok !!! Telefona da ulaşamıyor... Erkek kardeşi her öğleden sonra onu ziyarete gelirdi... O da yürüme manyağı bi yaşlıydı... Günde en az 2 km yürümeyince mutsuz olan bi şahsiyetti!!! :))))) 
Kardeşinde anahtar olduğundan babanemi o kurtarıyor... Ve zamanın baba hastanesi İnternational Hospital'e uçuruyolar babanemi...
Ameliyat yapılıyor, kalça vidalanıyor... 
1 aydan fazla hastanede kaldı... Babanem  kendisine çok iyi baktığından ve zayıf olduğundan hemen vidalar-parçalar kemiğe uyum gösterdi ve yürüteç kullanarak taburcu oldu... Oldu ama bir süre özel hemşire bakımda kaldı... 

Hemşirelik durum bitince, bizim 89'luk genç kızın rahat durmayacağını bildiğimizden eve  hatun alalım olduk... Temizlik, yemek yapsın, babaanneme can yoldaşı olsun... 

Yerli malı yurdun malılarla pek anlaşamadık... Nasıl desem biraz kaba-saba geldiler... Ve tüm hayatı savaşla geçmiş babaannemin tutumluluk prensibinede uyamadılar... 

Oooo yarım domatesi öyle bi doğramanız gerekir ki yapılan salatadan en az 10 kişi yiyebilmelidir !!! Zor zanaattı rahmetliyle mutfakta anlaşmak!!! Öldüğünde 99 yaşındaydı ve hala mutfakta başıma dikilip 'küçük doğra küçük doğra' derdi ! Derdi de torun manyaktı, bıçağı babaneme sallayıp walla seni doğrarım çık yapıyordum !!! :)))))))))) Aaaaa domates kıtlığı olsa anlicamda !!! :p

Her neyse efem, şimdi hatırlamıyorum birisi Moldovya'lı tavsiye etti ve gittik Laleli'ye. Tanrım ne sefalet! Memleketimin insanlarından tiksindiğim bir gündür o! Bir sürü kadını doldurmuşlar bir odaya satılık kurbanlık koyun alır gibi çalıştırmaya hatun seçiyorsunuz!

Tipsiz, kılkuyruk adamlar 'ajans' görevi görüyorlar!
Durumumuzu, özel isteğimizi söyledik, hasta bakıcılık deneyimi de olan fıstık gibi Maria'yı aldık ! Aldık ama kılkuyruklara ücret ödeyerek!!!

Geçmiş gün hatırlamıyorum da 600-1000 dolara arsı bi fiyata anlaşıldı. Yatılı kalacaktı...

İlk başta her şey süt limandı... Sonra kazandığı tüm parayı çıtır kocasına ve ilk kocasından olma oğluna gönderip durduğundan, 'çorap alıcam param yok, gaka ihtiyacım var param yoklar başladı...

1 sene sabrettik sonra, hadi canım dedik... Dolar arttı... O kadar zengin diliz... Sana ödeme yapıcaz diye biz ordan kıstıkça sen...

Yolladık onu... sonra döndük yerli malı yurdun mallarına...

Yalnız bi ecnebiyle çalışınca durum farklı oluyor tabi... Her akşam 2 duble içen amcalarıma nefis sofralar kuruyordu, çatal-bıçak nereye konulur, napılır bilen bi şahsiyetten kentte yaşayıp kentlileşemeyenlerle çalışmak hoş değildi amma mukadderaaat !!!

Son 1.5 senedir ofisimizde yeni bir Moldovalımız var. Elizabeth. Yarım gün ofiste çalışıyor haftada 2 gün amcamın evine gidiyor, temizlik-ütü yapıyor...

Ülkeme gidip torunumu görücem diye tutturmuş durumda... Gitsin görsünde 7 senedir burda adam gibi para biriktirmemiş gelmiş bize zırlıyor!

23 yaşındaki kızı annesinin gitme arzusunu biliyor, para lazım onuda biliyor fakat hanfendü sadece 3 gün çalışıyor !!! Ona bulduğumuz ek işlerede burun kıvırıyor !!!

Bu ne perhiz ne lahana turşusu yuuuw !!!

Elizabeth'e bir türlü bir gün öncenin yemeğini yerizi anlatamıyoruz! Kalan yemekleri döküyor !!! 
Amcam ki balığı çok sever, sırf o yemekleri atmasın diye öğlenden kalan yemekleri eve götürüyor akşam yemek için !!!

Hatunun istekleri, masrafları bir türlü bitmiyor!
Aaaaaaaaaaa !!!
Amcam çıkarmayı kafasına koydu ama vicdan yapıyor, çıkaramıyor!
Ben gün aşırı doğrama hayalleri kuruyorum!!!

Geçenlerde sıvı el sabunu aldım... Sen bitti diye şişeyi at! Ulan onların yedek paketi var! Bitince dolduruyosun !!!

Biz Fatih'le ofise fazla masraf çıkarmayalım diye teeee Metrolara gidip tuvalet kağıdından bilmemneye kadar ucuz hesaplı alalım telaşındayız hatun atıyo, satıyo...

Nasıl bir fakir memleketten gelmişler çözemiyoruz!
Daha tutumlu, daha hesaplı olmaları gerekmiyo mu?

Bitmiş veya az kalmış  bi şey görmesin anında çöpte!!!

Dilimde tüy bitti !!! 
Limitini zorluyor ki öyle böyle değil !!!

Geçen gün annem bir arkadaşına gitti, ondada Türkmenistanlı bi hatun var. Kadın ameliyatlı... Kadın açıktım diyormuş, hatun elinde cep telefonu çocuklarına msj yazma derdindeymiş !!! Annem dayanamadım kalktım ben hazırladım dedi!!!

Madem aklınız orda kalacak, adam gibi iş yapmayacaksınız niye geliyorsunuz?
Bunlar hepimizi multi milyarder falan mı sanıyolar????
Bide kendi aralarında birbirlerini çekemiyorlar... Elizabeth geçen gün Türkmenlerden dert yanıyodu... Geldiler işler azaldı bir sürü arkadaşım iş bulamıyor diye !!!

Aslında hiç birine iş vermemek lazım!
Usul usul küçük küçük ekstralarıyla adamı soyuyorlar-deli ediyorlar!

7 senedir memleketine gitmiyomuş, giderken iyi görünmeliymiş, çizmeye ihtiyacı varmış !!!
Bok giy!!!
Bana ne laaan, kızın adam gibi 5 gün çalışsın, çalıştığından sana borç versin bane ne bea!!! 
Hayır ülkesinden ben getirtmiş olsam tamamda kendisi gelmiş buraya...
Gelininin kürtaj derdini de biz çekiyoruz !!! Ulan oğluna söyle korunsun! Hap alsınlar, takke taksınlar... Bana ne beaaa !!! Onlar çiftleşiyo ben burda ahını vahını dinliyorum !!! Kes oğlunun pipisini!!!

Allahım yaaa... Bunlar çok yüzsüzler...
Tamam acıyosun, üzülüyosun ama bi sınır var... Ayağını yorganına göre uzatmak var! 
Cep belli cepken belli... 
Bilmem ne marka telefonun olmasın, bilmem ne alma-giyme... Alacaksan-giyeceksende biriktir !!!
Bana kazandığım para yetiyor hıh yapan kızınla çöz işini !!!

Tüm ecnebi çalıştıranlarda aynı dert var... Biraz evvel bi arkadaşımla konuştum, 2 gün önce oğluma göndericek param yok dedi diyor biraz evvel 275 liralık yeni aldığı çizmeleri salonun ortasında giyip bana gösterdi dedi!!!

Aaaaa ki aaaa !!!
600 dolar alıyor, memleketine gidecek pasaport-gakguk işleri var diye geçen hafatdan beri yemek servisini ben yapıyorum, makineye bulaşıkları ben koyuyorum! 
Tamam elime yapışmıyor, elbet burası benim iş yerim gerekirse yerleri bile silerim de... O kadar para al, hem yarım gün çalış hemde yarım gün olmadan toz ol dur!!! 

Masama işaret koydum hala çıkmadı o işaret! Geçen haftadan beri ıslak bezle masam silinmiyor !!! 

Amcamı çiğnemek olmuyor... Bu en nefret ettiğim şey... Patronu amcam... O dururken benim iktiri çekmem yakışık almicandan ya sabır modunda, dişlerimin arasından kibar kibar tıslayarak uyarılarda bulunuyorum da...

Sanırsam patlicam!
Korkarım ki benden önce annem patlicak !
Yavrum devletin malı deniz yemeğen domuz denir de... Bizim ne denizimiz, ne gölümüz var... Kendi çapımızda bi su birikintimiz var!

Puf!

1 yorum:

MURAT EŞME dedi ki...

eğlenceli (0)ilginç (0)duyarlı (0) seçenekleri delirmiş (0) kızgın (0) psikoya bağlamış (0) şeklinde değiştirilsin istiyorum en azından sana uygun hale gelir :))