Ozborn'dan Merhaba...

Ortaya karışık, akla, yüreğe ne düşerse buraçta...

Etiketler

6 Temmuz 2011 Çarşamba

Beyaz Geceler...


 



3 senedir annem gitmek istiyordu...
Bu seneye kadar bir türlü arzu ettiğimiz tarihte gitmeyi başaramadık...
Sonunda beyaz gecelere Volga üzerinden kavuştuk...


Sonderece ilginç bir deneyim oldu.


Bizim nehirlerimizde ulaşım yoktur... Nehirlerle ulaşımı merak eder dururdum... Gemileri nasıldır, nehirlerin genişliği-derinliği nedir... Panama Kanalı gibi kanallarla dolu nehirler nasıldır? Kanalların işeyişini NG'de milyon defa izlemiş olsamda, deneyimlemek nasıl bir şeydir...


Beyaz geceler nasıl bişeydir? İnsan nasıl uyur?


Kuzey nasıl bir yerdir?


Çocukluğumun geçtiği şehrin üst komşusu, geçmişimizin en çok merak edilen tabusu SSCB nasıl bir yerdir?


Çocukken gidenlerden dinlediğim komünist ülke, kent nasıl bişeydir?


Hatunları güzel, erkekleri çirkin, votkaları şahane kuzey komşumuz...

Turumuz gemide geçtiği için Moskova ve St. Petersburg'u çok yaşayamadım. Klasik turist gezisi oldu bu gezi...


İlk fırsatta doya doya, grupsuz, rehbersiz gezmek için yeniden kuzeye gideceğim...


Kuzeyi sevdim...


Uçak alçalırken, bak bak bitmez yeşil bana ' kuzeeeey karadeniz burası' dedirtti. Yabancı gelmedi... Doğduğum toprakların biraz üstü, biraz kuzeyi, daha yeşil, daha yağmurlusu...


Kocaman memleket, Rusya'ya benim gibi kuzeeey karadeniz diyen pek olmamıştır herhalde... ;))

Gizli kutuydu... Bilinmez ve merak edilendi... Kültürüyle, geçtiğimiz yüzyıla damgasını vuran yönetim şekliyle, Gorbisiyle, Çaykovskisiyle, Dostoyevskisiyle, Leninle, Stalinle, Tolstoyuyla... Bolşoy balesiyle, Nazım'la ve daha pek çok önemli insanıyla...  

Putin amca saolsun vizeyi kaldırdı ve rahat rahat gittik, gördük...


Gördüğüm Rusya üzdü beni...


Keşke keşke komünist dönemde gidebilseymişim...


Şu an ki Rusya çok sıradan, çok bozuk, çok karışık, çocukluğumun Rusyasından çok farklı...


Bütün sihir gitmiş sanki...

10 günlük bir gemi yolculuğunun izlenimiyle ülkeyi yorumlamak belki doğru değil ancak gözlemlediğim kadarıyla, geçtiğimiz yollardan anlatacağım beyaz gecelerin Rusya'sını...

Her adımda eskiyi anarak, düşleyerek, koca bir ülkenin başarıları, sefaleti, acıları ve dünyaya bıraktığı izleri aklımda kuzeeeey karadenizi anlatacağım...

Hiç yorum yok: